Jak używać klimatronika
Moderator: Sebu$
Jak używać klimatronika
Mam dwa może banalne pytania ale w instrukcji nic nie ma na ten temat.
Mam wersje z klimatronikiem, czyli w trybie AUTo nastawiam temperature i sam dba zeby taka temperature osiagnac i utrzymać. Co się dzieje jeśli wyłącze tryb auto i nastawie dajmy na to 23 stopnie. To jest temperatura zadana do osiągnięcia czy temperatura powietrza które ma wylatywać z nawiewów? Dziwnie to działa, nie lubię trybu AUTO bo włącza zbyt mocno nadmuch.
Druga sprawa to którędy wieje powietrze jak wyłącze AUTO i wyłącze strzałki wszystkich nawiewów, czyli na wyswietlaczu pali się jedynie obrys auta a nie pali się żadna strzałka kierunku nawiewu.
Mam wersje z klimatronikiem, czyli w trybie AUTo nastawiam temperature i sam dba zeby taka temperature osiagnac i utrzymać. Co się dzieje jeśli wyłącze tryb auto i nastawie dajmy na to 23 stopnie. To jest temperatura zadana do osiągnięcia czy temperatura powietrza które ma wylatywać z nawiewów? Dziwnie to działa, nie lubię trybu AUTO bo włącza zbyt mocno nadmuch.
Druga sprawa to którędy wieje powietrze jak wyłącze AUTO i wyłącze strzałki wszystkich nawiewów, czyli na wyswietlaczu pali się jedynie obrys auta a nie pali się żadna strzałka kierunku nawiewu.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Dokładnie.Mam wersje z klimatronikiem, czyli w trybie AUTo nastawiam temperature i sam dba zeby taka temperature osiagnac i utrzymać
Na jedno w sumie wychodzi. Różnica taka, że nie będziesz miał wichury z nawiewów.Co się dzieje jeśli wyłącze tryb auto i nastawie dajmy na to 23 stopnie. To jest temperatura zadana do osiągnięcia czy temperatura powietrza które ma wylatywać z nawiewów?
Bo tryb AUTO chce szybko osiągnąć we wnętrzu auta daną temperaturę. Swoją drogą dla mnie tajemnicą poliszynela jest to, skąd ten tryb AUTO wie jaka jest w aucie temperatura. Jakieś czujniki są, jeśli tak to w których miejscachDziwnie to działa, nie lubię trybu AUTO bo włącza zbyt mocno nadmuch.
U mnie są to kratki przy lusterkach i z tyłu. I wygląda mi to raczej na nawiew, nie schłodzone powietrze z klimy.Druga sprawa to którędy wieje powietrze jak wyłącze AUTO i wyłącze strzałki wszystkich nawiewów, czyli na wyswietlaczu pali się jedynie obrys auta a nie pali się żadna strzałka kierunku nawiewu.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
I dlatego - kontynuując - lepiej chłodzić stopniowo obniżając temperaturę - wtedy nie ma przeciągówjarecki69 pisze:W trybie auto zbiera informacje z czujnika temperatury , który jest w aucie i dlatego masz taki mocny podmuch na początku.
Temperatura wewnątrz nie powinna być drastycznie obniżona.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
no ja właśnie nie używam AUTO bo jest wkurzające, jak świeci słońce głupi czujnik nasłonecznienia daje dodatkowo info i wiatrak włącza się przez pierwszy okres na maksa.
Wyłaczam AUTO, nadmuch mam na nogi, do przodu i na szybe i 3 stopień tak ze nie wieje zbyt mocno, praktycznie powiew jest ledwie wyczuwalny, jak chce mocniej na siebie to wylaczam nogi albo szybe, nie szumi mi tak wiatrak i da sie posluchać radia Tylko, że w ostatnie słoneczne dni, działało to tak, że czy ustawiłem Lo czy 16st. czy 23 było praktycznie podobnie, wyraźną róznicę czuć było pomiędzy 24 a 25st, widać że klapa mieszalnika wpuszczała też ciepłe powietrze z nagrzewnicy. Tyle, że 24 za zmino 25 za ciepło więc do du** w ogole. Ja to wrazliwy jestem wiec mnie denerwuja takie duperele
Jeszcze pytanko, czy wyłaczając wszystkie kierunki nadmuchu największy strumień będzie siękierował na tylny nawiew? Pytam bo czasami mi zimno a ktośz tyłu krzyczy że upał.
Wyłaczam AUTO, nadmuch mam na nogi, do przodu i na szybe i 3 stopień tak ze nie wieje zbyt mocno, praktycznie powiew jest ledwie wyczuwalny, jak chce mocniej na siebie to wylaczam nogi albo szybe, nie szumi mi tak wiatrak i da sie posluchać radia Tylko, że w ostatnie słoneczne dni, działało to tak, że czy ustawiłem Lo czy 16st. czy 23 było praktycznie podobnie, wyraźną róznicę czuć było pomiędzy 24 a 25st, widać że klapa mieszalnika wpuszczała też ciepłe powietrze z nagrzewnicy. Tyle, że 24 za zmino 25 za ciepło więc do du** w ogole. Ja to wrazliwy jestem wiec mnie denerwuja takie duperele
Jeszcze pytanko, czy wyłaczając wszystkie kierunki nadmuchu największy strumień będzie siękierował na tylny nawiew? Pytam bo czasami mi zimno a ktośz tyłu krzyczy że upał.
Nie chcąc zakładać nowego tematu proszę szanownych kolegów o wyjaśnienie mi pewnej sprawy. Mam Zafirę A z klimatronikiem i teraz w te ciepłe dni zauważyłem że sprężarka klimy pracuje cały czas, jest wyłączony tryb AUTO, nawiew ustawiony jest na nogi i na przód, temperatura na panelu 23*C. Sprężarka mogę wyłączyć tylko wciskając tryb ECO lub wyłączając całkowicie wentylator, wtedy panel całkowicie gaśnie. Chłodne powietrze leci z kratek tylko w trybie AUTO i to jest OK, ale w takim razie po co sprężarka pracuje w pozostałych trybach pracy jak i tak wtedy nie chłodzi. Czy to jest normalne, czy coś jest nie tak? Gdzieś wyczytałem, że w ciepłe dni jak teraz to sprężarka ma tak pracować by osuszyć powietrze w kabinie. ale chciałbym się upewnić. I czy sprężarka głośno pracuje, bo ja ją słyszę w kabinie jak pracuje, nie ważne w jakim trybie pracy, czy AUTO czy normalnie.
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Prawidłowe jest to, że sprężarka nie pracuje po włączeniu ECO (wyłączenie klimy) lub wyłączając panel (wyłączenie klimy i wentylacji).
Przy wyłączonym trybie AUTO musisz ustawić sobie nawiewy i temperaturę. Przy ustawionej 23* może dawać cieplejsze powietrze niż w trybie auto, dlatego konieczne może być ustawienie niższej temperatury na panelu (np. 18* - wtedy teoretycznie takie powietrze leci z nawiewów, dodatkowo musisz ustawić moc nawiewu). Przy 23* w trybie auto klima ma za zadanie utrzymać taką temperaturę w aucie (dane bierze z kilku czujników i jak trzeba to dmucha mocniej/słabiej/na szybę/na kabinę itp.).
Wg mnie masz wszystko OK i działa tak jak powinno. Nie wiem tylko jak z tą słyszalnością sprężarki w kabinie, bo nigdy się nie wsłuchiwałem
Przy wyłączonym trybie AUTO musisz ustawić sobie nawiewy i temperaturę. Przy ustawionej 23* może dawać cieplejsze powietrze niż w trybie auto, dlatego konieczne może być ustawienie niższej temperatury na panelu (np. 18* - wtedy teoretycznie takie powietrze leci z nawiewów, dodatkowo musisz ustawić moc nawiewu). Przy 23* w trybie auto klima ma za zadanie utrzymać taką temperaturę w aucie (dane bierze z kilku czujników i jak trzeba to dmucha mocniej/słabiej/na szybę/na kabinę itp.).
Wg mnie masz wszystko OK i działa tak jak powinno. Nie wiem tylko jak z tą słyszalnością sprężarki w kabinie, bo nigdy się nie wsłuchiwałem
NO oczywiście że ma pracować. Przykładowo masz wstawione 22 stopnie dla wnętrza a na zewnątrz jest 30. Czyli logiczne jest że sterownik musi uruchomić sprężarkę. Jak sam zauważyłeś:
Dodatkowo sprężarka nie jest załączana poniżej jakiejś temperatury powietrza na zewnątrz (nie wiem ile ona wynosi dla Zafiry) po to aby zapowiedz zamarznięciu parownika.narkaz pisze:Sprężarka mogę wyłączyć tylko wciskając tryb ECO lub wyłączając całkowicie wentylator
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Klima chodzi "cały czas". Wyłączasz ją przyciskiem ECO.
Tryb AUTO - to dostosowanie nawiewów i temperatury lecącej do ustawionej temperatury na wyświetlaczu.
Jak sobie zmniejszysz nawiew/temperaturę/gdzie ma lecieć to AUTO się wyłącza i RĘCZNIE sterujesz klimatyzacją. Ale nadal jest włączona (wyłącza ją tylko przycisk ECO no i wyłączenie panelu całkiem).
To wrażenie, że przy 23* leci ciepłe powietrze to złudzenie. Ustaw bez auto 18*, wybierz odpowiednie nawiewy i powinno także chłodzić.
Tryb AUTO - to dostosowanie nawiewów i temperatury lecącej do ustawionej temperatury na wyświetlaczu.
Jak sobie zmniejszysz nawiew/temperaturę/gdzie ma lecieć to AUTO się wyłącza i RĘCZNIE sterujesz klimatyzacją. Ale nadal jest włączona (wyłącza ją tylko przycisk ECO no i wyłączenie panelu całkiem).
To wrażenie, że przy 23* leci ciepłe powietrze to złudzenie. Ustaw bez auto 18*, wybierz odpowiednie nawiewy i powinno także chłodzić.