Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Moim skromnym zdaniem , masz wszystko w pozrądku bo takie delikatne wahania temperatury to żaden problem. Ważne by temperatura nie spadała pon 80st , zresztą wskaźnik w liczniku pokazuje tylko czy masz silnik dogrzany czy też nie..ale reasumując , ja mam w swojej Zośce temperature na wskaźniku pomiędzy 80 a 90st i nie narzekam wcale
Witam, czytam te posty dotyczące termostatu oraz czujnika i chyba mam podobne objawy, więc się zastanawiam czy zachowanie mojego silnika jest normalne.Mój motor to 1.8 16V 125km. Objawy: temperatura podczas jazdy w korkach lubi skoczyć do ok. 93 stopni, podczas jazdy spada między 85 a 90, czasem nawet do 80, wentylator chodzi, układ nie jest zapowietrzony. Autkiem jeżdżę 2 miesiące i się zastanawiam czy to jest normalne że auto nie trzyma na blacie po nagrzaniu 90 stopni w układzie chłodzenia. Wcześniej jeździłem Audi A4 w dieselu i tam jak motor się dogrzał to temp. stała jak byk 90.
nie zgadzam się z kolegą cieniassssem, podłączałem kompa i VAGiem sprawdzaliśmy temp. układu chłodzenia, tolerancja byla ale nie taka jak podajesz +/- 2st., nie twierdzę ze podczas jazdy w korkach temp. nie moze wzrosnać do ok. 96 st. ale w dieselu temp. ok. 100 to powazna sprawa. Ale nie to jest najważniejsze, mam pytanie odnośnie termostatu do zafiry, czy wymienić sam wkład czy razem z obudową i czujnikiem, różnica w cenie jest znaczna, a nie chce sobie kosztów robić bez potrzeby? Z góry dzięki za radę.
nowy91, tylko jeśli wymienisz sam wkład a obudowa będzie miała wrzery to objawy nie ustąpią, a wtedy i wymiana czujnika nic nie pomoże...
Ja proponuje wymiane całej obudowy z wkładem a czujnik przełożyc ze starego..
Ok wymieniony caly termostat koszt 50€ po odpaleniu auto nagrzewa sie do 90 stopni i potem spada do 80 i znow wzrasta do 90 itd
to normalne , czy powinna caly czas byc na 90 stopni ?