Problem z lewym pokrętłem na kierownicy

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
map69
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#16 Post autor: map69 »

Bodek pisze:w książce "Sam naprawiam", ale tam było opisane wykręcenie od spodu śrubki, a następnie demontaż górnej części. Nie chciałbym czegoś urwać.
Potwierdzam, wczoraj demontowałem sterowanie kierownicy w celu wymiany wytartej gumki / pokrętła. Z tyłu kierownicy są 2 otwory a w nich śrubki, które trzymają sterowania. Po wyjęciu sterowania można je rozłożyć na czynniki pierwsze poprzez podważenie zatrzasku.
Pokrętła z prawej i lewej strony są identyczne i zamienne, więc można kupić np prawe sterowanie żeby zregenerować lewe i na odwrót.

Pozdrawiam.

devils

#17 Post autor: devils »

Też miałem tą usterke, pokretło chodziło dobrze ale karty na wyświetlaczu sie zacinały musiałem uderzyć mocniej w kolumne kierownicy i było ok ale na moment, zazwyczaj po wyjsciu do menu głównego juz nie dało sie wrócić na karty. Najlepsze jest to że zaczeło sie to dziać po zrobionej kampanii na CIM-a. Kupiłem sprawne pokrętła z astry i niestety nic to nie dało. Teraz mam spokój bo ściemniłem zegary do połowy i póki ci nie ma problemów. Ciekawe czy w ASO czegoś nie popierdzielili w tym temacie.

miałczyk76
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
Lokalizacja: warszawa
Model:

#18 Post autor: miałczyk76 »

devils pisze:Też miałem tą usterke, pokretło chodziło dobrze ale karty na wyświetlaczu sie zacinały musiałem uderzyć mocniej w kolumne kierownicy i było ok ale na moment, zazwyczaj po wyjsciu do menu głównego juz nie dało sie wrócić na karty. Najlepsze jest to że zaczeło sie to dziać po zrobionej kampanii na CIM-a. Kupiłem sprawne pokrętła z astry i niestety nic to nie dało. Teraz mam spokój bo ściemniłem zegary do połowy i póki ci nie ma problemów. Ciekawe czy w ASO czegoś nie popierdzielili w tym temacie.
To wiązka co idzie od CIM do przycisków ;) Wymień wiązkę na nową bez wad i będzie ok :D Nowa wiązka w ASO ok 55zł i będzie po problemie .

devils

#19 Post autor: devils »

No możliwe ze to właśnie to, masz może nr katalogowy wiazki ?

miałczyk76
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
Lokalizacja: warszawa
Model:

#20 Post autor: miałczyk76 »

Zacytuję z TIS :D
W razie złożenia wniosku przez klienta należy wymienić zespół wiązki
przewodów (nr części: 93179285 / nr katalogowy: 62 92 683).
Uwaga: Wiązka przewodów dotyczy wyłącznie kierownic dostarczanych
przez firmę Takata Petri.


Zażalenie: Różne usterki elektryczne — przerywana praca klaksonu przy włączonych reflektorach / tymczasowa usterka układu zdalnego sterowania na kierownicy.

Przyczyna: Nieprawidłowe połączenie styku wiązki przewodów kierownicy.
Produkcja: Od RM 2008 rozpoczęto produkcję zmodyfikowanej wiązki przewodów \

Nic tylko lecieć do ASO :lol:

devils

#21 Post autor: devils »

Dzięki miałczyk bardzo mi pomogłeś, jak wymieniałeś wiązke to demontowałeś całą kiere czy wystarczy samą poduche zdjąc?.

miałczyk76
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
Lokalizacja: warszawa
Model:

#22 Post autor: miałczyk76 »

Samą poduchę :)

jayckop

#23 Post autor: jayckop »

Widzę że nie tylko ja mam taki problem. Tylko że u mnie najpierw zaczęło świrować prawe pokrętło od robienia głośniej czy ciszej radia i nagle przestało działać całkowicie. Mało tego w tym samy momencie padło lewe. Oddałem auto do znajomego mechanika i czekam co mi powie.

nynek11

#24 Post autor: nynek11 »

U mnie również zawiesza się lewe pokrętło. Nie wiem ale mam taki sposób wyciągam bezpiecznik odpowiedzialny za sterowanie kierą coś się resetuje i ponownie zakładam i problem znika na parę miesięcy.

devils

#25 Post autor: devils »

jayckop pisze: u mnie najpierw zaczęło świrować prawe pokrętło od robienia głośniej czy ciszej radia
byłeś na kampanii związenej z CIM-em? bo jak zacina sie prawe pokrętło to z tego co pamietam to miało to z tym związek

jayckop

#26 Post autor: jayckop »

nie nigdzie nie byłem

Kampania - ? - Topik o CIM'ie.

devils

#27 Post autor: devils »

zadzwoń do ASO i podaj VIN powiedzą Ci czy auto było na kampani z tym problemem czy tez nie

kp2

#28 Post autor: kp2 »

A ja byłem na kampani z chłodnicą i przy okazji zrobili mi kampanię dla CIM.
Od tego czasu pokrętła się nie zacinają i działają ok. :lol:
Sprawdźcie wasze auta czy nie podlegają kampanii (akcji) serwisowej.
Zapomniałem dodać:
przy okazji wizyty w serwisie skusiłem się i wgrałem nowe oprogramowanie do kompa.
Może to miało jakiś wpływ na pracę kółka ( przy zapalonych światłach mogę teraz rozjaśniać ekran kompa i kółko dalej działa).
Ostatnio zmieniony 04 lip 2012, 11:04 przez kp2, łącznie zmieniany 1 raz.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#29 Post autor: Zdenek2007 »

A co w przypadku gdy auto było na kampanii dotyczącej CIM i po jakimś czasie pokrętło i klakson wariują? Czy ktoś już tak miał?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: Bodek »

Zdenek2007 pisze:A co w przypadku gdy auto było na kampanii dotyczącej CIM i po jakimś czasie pokrętło i klakson wariują? Czy ktoś już tak miał?
U mnie tak jest - wariuje tylko lewe, prawe zawsze było OK.

Akcja serwisowa zaliczona i po pewnym czasie zaczęło się z lewym pokrętłem coś chrzanić, nie bardzo mam czas wracać do ASO, ale prawdopodobnie pójdzie do wymiany.

Gorzej bo nie mogę namierzyć nr części w EPC, a podobno są różne.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”