Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Bodek pisze:w książce "Sam naprawiam", ale tam było opisane wykręcenie od spodu śrubki, a następnie demontaż górnej części. Nie chciałbym czegoś urwać.
Potwierdzam, wczoraj demontowałem sterowanie kierownicy w celu wymiany wytartej gumki / pokrętła. Z tyłu kierownicy są 2 otwory a w nich śrubki, które trzymają sterowania. Po wyjęciu sterowania można je rozłożyć na czynniki pierwsze poprzez podważenie zatrzasku.
Pokrętła z prawej i lewej strony są identyczne i zamienne, więc można kupić np prawe sterowanie żeby zregenerować lewe i na odwrót.
Też miałem tą usterke, pokretło chodziło dobrze ale karty na wyświetlaczu sie zacinały musiałem uderzyć mocniej w kolumne kierownicy i było ok ale na moment, zazwyczaj po wyjsciu do menu głównego juz nie dało sie wrócić na karty. Najlepsze jest to że zaczeło sie to dziać po zrobionej kampanii na CIM-a. Kupiłem sprawne pokrętła z astry i niestety nic to nie dało. Teraz mam spokój bo ściemniłem zegary do połowy i póki ci nie ma problemów. Ciekawe czy w ASO czegoś nie popierdzielili w tym temacie.
devils pisze:Też miałem tą usterke, pokretło chodziło dobrze ale karty na wyświetlaczu sie zacinały musiałem uderzyć mocniej w kolumne kierownicy i było ok ale na moment, zazwyczaj po wyjsciu do menu głównego juz nie dało sie wrócić na karty. Najlepsze jest to że zaczeło sie to dziać po zrobionej kampanii na CIM-a. Kupiłem sprawne pokrętła z astry i niestety nic to nie dało. Teraz mam spokój bo ściemniłem zegary do połowy i póki ci nie ma problemów. Ciekawe czy w ASO czegoś nie popierdzielili w tym temacie.
To wiązka co idzie od CIM do przycisków Wymień wiązkę na nową bez wad i będzie ok Nowa wiązka w ASO ok 55zł i będzie po problemie .
Zacytuję z TIS
W razie złożenia wniosku przez klienta należy wymienić zespół wiązki
przewodów (nr części: 93179285 / nr katalogowy: 62 92 683).
Uwaga: Wiązka przewodów dotyczy wyłącznie kierownic dostarczanych
przez firmę Takata Petri.
Zażalenie: Różne usterki elektryczne — przerywana praca klaksonu przy włączonych reflektorach / tymczasowa usterka układu zdalnego sterowania na kierownicy.
Przyczyna: Nieprawidłowe połączenie styku wiązki przewodów kierownicy.
Produkcja: Od RM 2008 rozpoczęto produkcję zmodyfikowanej wiązki przewodów \
Widzę że nie tylko ja mam taki problem. Tylko że u mnie najpierw zaczęło świrować prawe pokrętło od robienia głośniej czy ciszej radia i nagle przestało działać całkowicie. Mało tego w tym samy momencie padło lewe. Oddałem auto do znajomego mechanika i czekam co mi powie.
U mnie również zawiesza się lewe pokrętło. Nie wiem ale mam taki sposób wyciągam bezpiecznik odpowiedzialny za sterowanie kierą coś się resetuje i ponownie zakładam i problem znika na parę miesięcy.
A ja byłem na kampani z chłodnicą i przy okazji zrobili mi kampanię dla CIM.
Od tego czasu pokrętła się nie zacinają i działają ok.
Sprawdźcie wasze auta czy nie podlegają kampanii (akcji) serwisowej.
Zapomniałem dodać:
przy okazji wizyty w serwisie skusiłem się i wgrałem nowe oprogramowanie do kompa.
Może to miało jakiś wpływ na pracę kółka ( przy zapalonych światłach mogę teraz rozjaśniać ekran kompa i kółko dalej działa).
Ostatnio zmieniony 04 lip 2012, 11:04 przez kp2, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdenek2007 pisze:A co w przypadku gdy auto było na kampanii dotyczącej CIM i po jakimś czasie pokrętło i klakson wariują? Czy ktoś już tak miał?
U mnie tak jest - wariuje tylko lewe, prawe zawsze było OK.
Akcja serwisowa zaliczona i po pewnym czasie zaczęło się z lewym pokrętłem coś chrzanić, nie bardzo mam czas wracać do ASO, ale prawdopodobnie pójdzie do wymiany.
Gorzej bo nie mogę namierzyć nr części w EPC, a podobno są różne.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT