Problem z lewym pokrętłem na kierownicy

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
devils

#31 Post autor: devils »

Bodek pisze:
Zdenek2007 pisze:A co w przypadku gdy auto było na kampanii dotyczącej CIM i po jakimś czasie pokrętło i klakson wariują? Czy ktoś już tak miał?
U mnie tak jest - wariuje tylko lewe, prawe zawsze było OK.

Akcja serwisowa zaliczona i po pewnym czasie zaczęło się z lewym pokrętłem coś chrzanić, nie bardzo mam czas wracać do ASO, ale prawdopodobnie pójdzie do wymiany.

Gorzej bo nie mogę namierzyć nr części w EPC, a podobno są różne.
Jak już pisałem wcześniej po kampani z CIM-em zaczeło sie pieprzyć lewe kółko, oświetlenie zegarów zmniejszone i było ok.
Dziś wyciągłem poduszke podmieniłem nową wiązke od pokręteł jak polecił Miałczyk76 i może jeszcze za wcześnie ale na oswietleniu podkręconym na maxa wszystko jest jak powinno być.
Ale mam problem wie ktoś czy mozna kupić w ASO same sruby?, pod poduchą jest jakieś zelastwo na 3 sruby jedna jest ze spręzynką, niestety jedna sie okreca i nie idzie jej wkrecić do konca i po założeniu poduchy jeden bok odstaje na zewnatrz.
Mam nadzieje ze to wystarczy srube zmienić i ze problem nie tkwi w wyrobionym otworze w kierownicy :/

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#32 Post autor: Zdenek2007 »

Bodek pisze:
Zdenek2007 pisze:A co w przypadku gdy auto było na kampanii dotyczącej CIM i po jakimś czasie pokrętło i klakson wariują? Czy ktoś już tak miał?
U mnie tak jest - wariuje tylko lewe, prawe zawsze było OK.

Akcja serwisowa zaliczona i po pewnym czasie zaczęło się z lewym pokrętłem coś chrzanić, nie bardzo mam czas wracać do ASO, ale prawdopodobnie pójdzie do wymiany.

Gorzej bo nie mogę namierzyć nr części w EPC, a podobno są różne.
Właśnie u mnie też tak jest :evil: dopiero teraz, po roku od kampani kółko i klakson zaczęły świrować, więc jestem ciekaw co na to centrala GM (niestety auto jest po gwarancji)

devils

#33 Post autor: devils »

No niestety wymiana nic nie dała i problem powrocił. :/

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#34 Post autor: Zdenek2007 »

devils pisze:No niestety wymiana nic nie dała i problem powrocił. :/
A więc pozostało CIM remontować :oops:

robimel

#35 Post autor: robimel »

Koledzy podepne sie pod temat
Moj problem dotyczy sławnego CIM
Tzn po wypedałowaniu wurzuca błąd 1614 i pali sie auto z kluczykiem
Po odpaleniu auta wszystko gasnie.
Klakson dziala normalnie, takze kółka w kierownicy od radia i od kompa dzialaja normalnie.
Czy to problem CIM-u czy cos innego??
Powiem jeszcze ze z 2 tyg temu bylopodobnie tylko ze jeszcze oprocz bledu 1614 wyrzucalo chyba 1660 ale po jakims casie wszystko wrocilo do normy i auto z kluczykiem gaslo zaraz po przekreceniu stacyjki oraz bledów nie bylo.
Teraz znow wrocil problem wiec prosze o porade co z tym fantem zrobic, bo wybieramsie za granice autem i nie chce zeby mi imo cos zablokowal
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: Bodek »

Zdenek2007 pisze:
Bodek pisze:
Zdenek2007 pisze:A co w przypadku gdy auto było na kampanii dotyczącej CIM i po jakimś czasie pokrętło i klakson wariują? Czy ktoś już tak miał?
U mnie tak jest - wariuje tylko lewe, prawe zawsze było OK.

Akcja serwisowa zaliczona i po pewnym czasie zaczęło się z lewym pokrętłem coś chrzanić, nie bardzo mam czas wracać do ASO, ale prawdopodobnie pójdzie do wymiany.

Gorzej bo nie mogę namierzyć nr części w EPC, a podobno są różne.
Właśnie u mnie też tak jest :evil: dopiero teraz, po roku od kampani kółko i klakson zaczęły świrować, więc jestem ciekaw co na to centrala GM (niestety auto jest po gwarancji)
Dzwoniłem do Centrali GM i niestety mam 2 złe wiadomości:

1) dodatkowej akcji z CIM nie będzie, jeżeli nie ma takiego zgłoszenia z ASO Opla

Panowie ruszamy gnębić serwisy, bo inaczej nic nie załatwimy :!: :!:

2) jeżeli chodzi o sprawdzanie przebiegu i napraw będzie to utrudnione :!:

Jak zwykle: Klient nasz pan, ale przed zakupem, po już nie :!:

I tu dla GM :czerwona:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

robimel

#37 Post autor: robimel »

Bodek tzn ze jak teraz bede chcial jechac do ASO z CIM tomijuz nie zrobią??

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#38 Post autor: Bodek »

robimel pisze:Bodek tzn ze jak teraz bede chcial jechac do ASO z CIM tomijuz nie zrobią??

Z tego co pamiętam to CIM jest do 31.12.2012r. - więc Ci zrobią bez problemu - jak nie byłeś, gorzej bo nie mają zgłoszeń, że to nie pomaga i dalej jest źle - tylko z pokrętłem a nie z klaksonem.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

jayckop

#39 Post autor: jayckop »

Witam po dłuższej przerwie.

Więc tak zadzwoniłem do serwisu tak mi radził kolega: devils

Ale w serwisie za dużo się nie dowiedziałem.

"Tak, auto było na kampanii odnośnie modułu CIM."

WOW!

A jakieś szczegóły nie nic nie wiedzą: kiedy? co było robione? i dlaczego?. Oni nic nie wiedzą. Ładny mi serwis.

W moim przypadku świrują tylko te kołyskowe pokrętła w kierownicy.
Klakson działa prawidłowo.

devils

#40 Post autor: devils »

Muszą wiedzieć kiedy było i co robione, albo trafiłeś w rozmowie na pajaca ktoremu sie nie chce sprawdzić albo nie miałeś tego robione.

Awatar użytkownika
marko
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:20
Imię: MAREK
Lokalizacja: kraków
Auto: Opel Zafira C Automat
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:
Kontakt:

#41 Post autor: marko »

devils odkręć śrubkę pod pokrętłem i wyjmij pokrętło na zewnątrz i wyczyść je całe, ono jest rozbieralne powinno pomóc, a jak nie to jest jeszcze jedna możliwość wyjąć poduchę i podgiąć blaszki od masy ja zrobiłem jedno i drugie i zapomniałem o problemie ze sterowaniem w kierownicy i o klaksonie, a na akcji cim-a też byłem i nic nie pomogło.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2012, 22:43 przez marko, łącznie zmieniany 1 raz.
Marko

jayckop

#42 Post autor: jayckop »

Zadzwoniłem do innego serwisu. I cała rozmowa wyglądała tak:

" Proszę przyjechać do nas na miejsce wtedy coś więcej Panu powiemy. "

No i pojechałem okazuje się, że auto faktycznie było na kampanii z CIMem chodziło o klakson. Serwis GM zrobił co miał zrobić i tyle.

Mówię w serwisie że takie dziwne rzeczy mi się dzieją z kierownicą i co mam dalej z tym robić czego np. szukać:

Przyjechać do GM zapłacić 150zł za poszukanie usterki i dalej płacić za konkretny element.

No i mi się lampeczka zapaliła to trzeba się zapytać co może być:

Pan z GM odpowiada:
- taśma
- Błędy w CIM ( oprogramowanie)
- Uszkodzony CIM
- uszkodzone Przyciski w kierownicy
...
...

No i tu bm miał pytanie do kolegów:

Czy ktoś zna namiar na fachowca w WLKP a najlepiej okolice Poznania, który byłby w stanie sprawdzić moduł CIM ewentualnie wgrać nowy soft do niego.

@Marcin2628@

#43 Post autor: @Marcin2628@ »

Witam. Pora odgrzać kotleta. Mam pytanie, jak wygląda ta nieszczęsna blaszka (masy klaksonu) którą trzeba podgiąć gdy klakson milczy? Może ma ktoś jakieś zdjęcia?
Dzwoniłem do ASO i powiedzieli że moja Zocha była na kampanii z CIMem (niby)

jayckop

#44 Post autor: jayckop »

Mam pytanie o kolegi czy poza klaksonem nie działa ci coś więcej. Sprawdzałeś może jak w tym czasie zachowują się wszystkie przyciski i pokrętła w kierownicy.

@Marcin2628@

#45 Post autor: @Marcin2628@ »

No tak lewe pokrętło szwankuje a tak to wszystko działa, oprócz klaksonu oczywiście, nawet jak zmniejsze podświetlenie deski rozdzielczej - dalej klaksonu brak. A może ktoś mi powie gdzie znajduje się przekaźnik klaksonu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”