Problemy związane z użytkowaniem akumulatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
yach

Jaki akumulator ?

#1 Post autor: yach »

Witam kolegów , mam dylemat padł mi akumulator, do tej pory była to 60 , czy warto ładować się w 70 i więcej czy może i tak "nieogranie" ;) tego alternator ( zafira 1,9 cdti ). Jakie akumulatory macie u siebie?

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Tu masz więcej info o akumulatorach:

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=77

Wg wszelkich prawideł 70ka powinna dać radę.

yach

#3 Post autor: yach »

Ależ to forum działa :D Dzięki Maćku za szybką odp.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: MieHor »

gosia, aku oryginalnie z całą pewnością jest mocowany do podstawy - służy do tego taka specjalna obejma przykręcana śrubą M10 (nakrętka 13 - dość trudny do niej dostęp).
Mocowanie aku ma szczególne znaczenie w przypadku, np. wywrotki czy dachowania - aku nie wyrwie się z podstawy i przynajmniej on nie spowoduje żadnych szkód (chyba że sam zostanie rozbity albo rozszczelniony)

imalas

#5 Post autor: imalas »

Brrrrrrrrrr! , to ciąg dalszy .....warsztatowego horroru? (pewnie zapomnieli dokręcić?, ciekawe co jeszcze partacze nie dokręcili?
Klemy muszą być oczyszczone i dobrze dokręcone śrubami w zacisku! Można przesmarować wazeliną techniczną lub smarem miedziowym. Zdejmowanie ręką klemy(luźny zacisk) lub nie zamocowanie akumulatora do podwozia to zjawisko niedopuszczalne mogące doprowadzić w niesprzyjających warunkach do zwarcia całej instalacji (spalenia samochodu!!!!) :mrgreen:

vorny

#6 Post autor: vorny »

gosia pisze:No super....po prostu rewelka...!!!
widzisz jak ważna jest fachowa obsługa samochodu, nie tylko opelka :P

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#7 Post autor: rzadki »

gosia pisze:Wyciągałam go dzisiaj
Gosia mechanik... ;)

dobrze że zauważyłaś.

dopilnuj aby Ci przymocowali akumulator, bo jak koledzy piszą później mogą być nie małe problemy
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#8 Post autor: Lorry »

W ASO powinni to mieć, ja aż sam się sobie dziwię kupiłem tam parę rzeczy i czasem ceny mają nawet OK ;) tylko trzeba poczekać pare dni na ściągnięcie

imalas

#9 Post autor: imalas »

Co do tej śruby z blaszką do zamocowania akumulatora, to sprawdź może jeszcze wala się na pokrywie podwozia komory silnikowej. (pewnie spadła i tak ... zostawili ....patałachy! Sam używam do ustawienia tego zamocowania magnesu warsztatowego (oprawka z magnesem na półelastycznym łączu) bo paluchy mam jak ....parówki :lol: , a dokręcam wtedy delikatnie kluczem nasadkowym. Po ładowaniu będzie widać, czy kupować , czy nie! Jeśli po nocy nie opadnie znacząco prąd ładowania (najlepiej do zera), a będzie nadal jakieś 3A to ... wymiana.
Na rynku jest masa akumulatorów, jeśli już trzeba, to kup 72Ah za ok. 250 do 350zł. Nie szalej z zakupami ak. w ASO :lol: Opinia sprzedawcy odnośnie reklamacji na dane akumulatory, to podstawa w wyborze akk.! Dobre np.są Centry , licencje Varty("4max" mam takiego 74Ah )Taki!

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#10 Post autor: rzadki »

imalas pisze:72Ah
taka pojemność jest przewidziana dla Zafiry A, więc bardziej bym się sugerował informacjami Markiego,
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Robert4884

#11 Post autor: Robert4884 »

Ja mam teraz Futurę CA722 72 Ah, a wcześniej Vartę 70 Ah. Nowa Futura kosztuje ok 350 zł.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#12 Post autor: Lorry »

Trzeba by je rozszyfrować, mogą to byc jakieś stare, mogą być też to jakieś chwilowe (w związku z wyciagnięciem aku ), lub też tzw. jednorazowe znikające przy okazji ponownego uruchomienia ;) Generalnie jesli nie ma konieczności to nie ma co wyciągać aku, zwłaszcza w nowych autach jak np ZB :) Nie zaszkodzi przy okazji ich skasować

Szymon78

#13 Post autor: Szymon78 »

Witam

Dzis z samego rana mroz mnie dopadł -20 pokazało.

Aku mam średni wiec tak jak sadzilem ZAFCI B bie odpaliłem.
Krecil i juz prawie zaskoczyl ale sie nie udalo a nie chcialem dalej meczyc - mam 2 auto wiec odpuscilem sobie bo mi sie spieszylo.
ok poludnia znow [poszedlem sprobowac i juz nawet nie chcial zaskoczyc. Ledwie krecil.. az kontrolki gasły.
Polukałem i pojawily sie bledy : ok 10 :( - przerazilem się
10008
07071
33528
161450
itd.


Odpuscilem sobie i wzilaem AKU do domu podpiac pod prostownik. Kolega powiedzial mi ze za slaby prad stad te blędy.

1. jak myslicie tak moze być -ze to niski prad?



2. czy w ZB po odpieciu aku podobnie jak w ZA kasuja sie samodzielnie bledy?
Bo z tego co z kodow widzialem to sa tam takie ktore napewno nie pozwola uruchomic auta.. np zasilanie IMMO,
generalnie zwykazu bledow to strasznie rozbiezne sa błedy. (jak na moje ma na to wlasnie wplyw nickie zasilanie)

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#14 Post autor: rzadki »

powiem tylko tyle że jak auto mi nie chce odpalić (mrozy) i dłużej kręcę to najpierw się zapali kontrolka od akumulatora (że jest słaby) a później z każdą próbą odpalenia mam festiwal kontrolek. zapalają się wszystkie jak chcą. ma to pewnie związek ze słabym akumulatorem (nie wiem może utrudniony odczyt z czujników) i jak odpali to wszystkie kontrolki gasną i można jeździć autkiem. oczywiście błędów mam również całą gromadę. kasuje błędy i zaczynam obserwację auta (co prawda zawsze ją czynie :P )o ile auto jeździ bez problemów to kasuję wszystko z pamięci i jeżdżę dalej 8)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#15 Post autor: Lorry »

Bład od IMMO nie przejmuj się przeczytaj to :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=15

Pierwszy błąd sugeruje coś raczej większego z przepływomierzem, drugi to 0707 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - przerwa lub zwarcie do masy i sądząc po kodzie to raczej nic wielkiego, trzeciego nie mogę znaleźć a ten czwarty to link wyżej podany

Ratunek akku, lub wymiana na nowy powinna pomóc, pojeździć trochę i popatrzeć czy są nadal błedy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”