Zafira B wymiana licznika - korekta przebiegu

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
map69
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

Zafira B wymiana licznika - korekta przebiegu

#1 Post autor: map69 »

Witam kolegów,
zainstalowałem sobie przycisk SPORT, była do tego konieczna wymiana licznika.
Czy ktoś mógłby polecić solidnego fachowca z okolic Warszawy, który potrafiłby dokręcić licznik aby wskazywał właściwy przebieg.

Poproszę o oferty na PW.

PS
Jeśli ktoś chciałby montować SPORT u siebie i miał z tym problemy to piszcie, ja miałem najgorszy wariant: wymiana listwy przycisków + dorobienie wiązki + wymiana licznika. Wszystko oprócz przebiegu ogarnąłem sam przy pomocy OP-COM.

Pozdrawiam,
map69

JERZYK

#2 Post autor: JERZYK »

:piwo: Witam
Widzę że masz ten sam silnik zakupiłem już listwę przycisków nie wiem jeszcze czy mam
tą wiązkę pod ten przycisk.Jak to sprawdzić ?
Jaki jest koszt zrobienia tej wiązki jeśli jej nie ma?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
map69
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#3 Post autor: map69 »

JERZYK pisze: nie wiem jeszcze czy mam tą wiązkę pod ten przycisk.Jak to sprawdzić ?
Odepnij kostkę od listwy z przełącznikami i sprawdź czy masz przewody w pinach 8 (żółto-czarny) i 17 (żółto-czerwony).
Tu masz manual: KLIK
JERZYK pisze:Jaki jest koszt zrobienia tej wiązki jeśli jej nie ma?
To zależy od Twojej inwencji. Ja kupiłem kawałek wiązki z wtyczkami za 30zł i wysupłałem z niej 2 kabelki z końcówkami. Następnie wpiąłem końcówki do wtyczek od panelu przełączników i licznika:
pin 11 licznika -> pin 17 panela
pin 41 licznika -> pin 8 panela.

Warto jeszcze sprawdzić czy licznik obsłuży przycisk SPORT, należy odczytać kod alfa (2 duże litery na nalepce licznika, lub fejsem) i porównać z tabelą: KLIK
Ja miałem licznik PD, musiałem wymienić na XY.

Powodzenia ;)

JERZYK

#4 Post autor: JERZYK »

Dzięki za pomoc Ja też mam ten najgorszy wariant niestety :cry:
Rozumiem że bez wymiany licznika funkcja nie działa?
Czy różnica z włączoną funkcją jest bardzo odczuwalna?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
map69
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#5 Post autor: map69 »

JERZYK pisze:Rozumiem że bez wymiany licznika funkcja nie działa?
Tak, w licznikach, które nie obsługują SPORT-u brakuje 2 małych scalaczków i kilku drobniejszych elementów.
JERZYK pisze:Czy różnica z włączoną funkcją jest bardzo odczuwalna?
Silnik minimalnie szybciej reaguje na wciśnięcie gazu, we wspomaganiu brak różnicy, IDS+ nie mam więc też bez różnicy.

Dla mnie najważniejsza jest możliwość wyłączenia ESP, który przeszkadza w zimie ;)

cieniassss

#6 Post autor: cieniassss »

map69 pisze:Silnik minimalnie szybciej reaguje na wciśnięcie gazu
wciśnięty guzik powoduje że ECU inaczej odczytuje położenie pedału gazu, mniej więcej wciśnięcie do połowy traktuje jako wciśnięcie w podłogę, powoduje to uczucie mocniejszego silnika, ale to tylko uczucie, ani KM ani Nm nie przybywa

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#7 Post autor: drahe »

map69 pisze: Silnik minimalnie szybciej reaguje na wciśnięcie gazu, we wspomaganiu brak różnicy, IDS+ nie mam więc też bez różnicy.

Dla mnie najważniejsza jest możliwość wyłączenia ESP, który przeszkadza w zimie ;)
Witam,

Również dołożyłem sobie przycisk sport w Astrze H ale niestety nie mam możliwości wyłączenia ESP, a na tym zależało mi najbardziej.Pedał gazu reaguje inaczej i jest różnica w sile wspomagania.Próbowałem obydwu opcji "Ze sportowym zawieszeniem i "przycisk występuje". Bez różnicy.Mam prośbę do map69 czy możesz podesłać mi kody alfa z cima i abs to sobie porównam.
BTW widzę że masz silnik 1.8 i według mnie powinieneś mieć pompę od wspomagania ZF czyli ze zmienną siłą wspomagania.Możesz opkiem połączyć się z modułem EHPS?

Awatar użytkownika
map69
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#8 Post autor: map69 »

Przepraszam za długi czas odpowiedzi, mało mam obecnie czasu na majstrowanie przy aucie :(
drahe pisze:nie mam możliwości wyłączenia ESP
- upewnij się, że na pewno masz ESP
- sprawdź czy w IPC masz ustawioną opcję "ze sportowym zawieszeniem"
- włącz zapłon
- wciśnij SPORT
- w momencie gdy świeci żółta lampka na przycisku SPORT naciśnij go powtórnie i przytrzymaj ok 5 s
- powinien zapalić się napis ESP OFF na liczniku przebiegu oraz żółta lampka awarii ESP

Z którego roku masz auto? Gdzieś kiedyś czytałem, że w nowszych wersjach oprogramowania wyłączanie ESP zostało zablokowane. Nie miałem jednak nigdy możliwości weryfikacji tej informacji.
drahe pisze:czy możesz podesłać mi kody alfa z cima i abs
Mój fejs nie pokazuje kodów alfa dla sterowników CIM i ABS więc podam co pokazuje:
CIM: VALEO A3300 CIM, VALEO0400, sw M 70 62 S 01 00A
ABS: ESP MK60, TEVES0300, sw D3_RAA00009
drahe pisze:BTW widzę że masz silnik 1.8 i według mnie powinieneś mieć pompę od wspomagania ZF czyli ze zmienną siłą wspomagania.Możesz opkiem połączyć się z modułem EHPS?
Połączyłem się z EHPS faktycznie jest to chyba ZF: EHPS EP2 ZFLS, ZFLS0011, sw 7625379109 P522, kod alfa JV

Jest tam praktycznie tylko jedna opcja programowania: "Zaprogramuj CAN duża prędkość"
Jest ona dziwnie skonfigurowana:
ABS/TC/ESP - Nie występuje
EHPS - Nie występuje
YRS - nie występuje
We wszystkich innych modułach w aucie te 3 opcje są ustawiane na "Obecny"
Co gorsza nie można tych opcji w EHPS zmienić opkiem (Błąd programowania)

Czy kolega drahe miałby możliwość podejrzenia jaką ma wersję EHPS i jak ma ustawione te 3 opcje?

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#9 Post autor: drahe »

Witam,

Nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojego postu w którym napisałem że próbowałem wszystkich opcji również tej "ze sportowym zawieszeniem". Ale co ciekawe nawet jeżeli licznik nie obsługuje "sporta" można te opcje wybrać i wykonać programowanie.Taki błąd oprogramowania OP-Com-a.A procedurę wyłączenia ESP znam bo nie jednemu to aktywowałem :lol:
Co do twojego pytania to mam taką samą wersję EHPS i u mnie te wszystkie opcje są ustawione na obecny.Podjedź na Tech-a to ci to ustawią i po włączeniu sporta będziesz czuł różnicę we wspomaganiu.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2012, 09:17 przez drahe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
map69
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#10 Post autor: map69 »

drahe pisze:Nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojego postu
Starałem się odpowiedzieć wyczerpująco, mając na uwadze to, że są również inni zainteresowani tematem, którzy będą korzystać z tych informacji.
Żałuję, że moja odpowiedź nie spełniła Twoich oczekiwań :( , pozostaje czekać aż wypowie się ktoś bardziej zorientowany w temacie.

Dzięki za info o EHPS.

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#11 Post autor: drahe »

Myślę że problem może być w wersji licznika.Mój obsługuje przycisk sport ale nie obsługuje tej drugiej opcji "ze sportowym zawieszeniem". Spróbuję dorwać zegary z kodem XY i wtedy się zobaczy.
A możesz podać kod alfa pompy ABS-u???

Awatar użytkownika
map69
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#12 Post autor: map69 »

drahe pisze: Myślę że problem może być w wersji licznika.Mój obsługuje przycisk sport ale nie obsługuje tej drugiej opcji "ze sportowym zawieszeniem".
Jaki masz licznik?
Nie spotkałem się z takim przypadkiem, ale... wszystko jest możliwe.
Według manuala podlinkowanego wyżej SPORT w benzynie obsługują liczniki: YN YJ XJ FJ CE XD UG XY YE UW ZA XK UA ZJ FC (wytłuszczone najbardziej polecane). Wybierając mój licznik kierowałem się tą właśnie informacją.

MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#13 Post autor: MIRKO8 »

Witam kolegów, czy mogę sam wymienić w mojej zafirze b całą tablice zegarów za pomocą op-coma .Używkę kupiłem na allegro wylogowaną, op- coma mam, tylko proszę o instrukcje jakie funkcje w nim wykonać. (Mówią że bez Techa się nie da)Op-comem już pracowałem więc całkiem zielony nie jestem. Pozdrawiam.
MIRKO8

Awatar użytkownika
map69
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#14 Post autor: map69 »

Tak, możesz zaprogramować nowe zegary za pomocą OP-COMa, jedyne czego nie zrobisz to korekta przebiegu.
Co masz zrobić, napiszę z pamięci robiłem to kilka miesięcy temu:
- spisz wszystkie ustawienia starego licznika (konfiguracja CAN dla wszystkich prędkości, konfiguracja wariantów programu, VIN)
- wyloguj stary licznik (potrzebny CarPass) - Funkcje związane z Immobiliserem / Reset IPC (to nie jest konieczne, ale jakbyś chciał sprzedać stary licznik to lepiej mieć wylogowany, jeśli zamierzasz używać jeszcze starego licznika to nie wylogowuj)
- odłącz aku, poczekaj minutę, wyjmij stary licznik, włóż i podłącz nowy licznik, podłącz aku
- zaloguj nowy licznik (potrzebny CarPass)- Funkcje związane z Immobiliserem / Programowanie IPC
- zaprogramuj wszystkie ustawienia spisane ze starego licznika (konfiguracja CAN dla wszystkich prędkości, konfiguracja wariantów programu, VIN-jeśli chcesz)

I możesz odpalać 8)

MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#15 Post autor: MIRKO8 »

Ok. Dzięki, we wtorek spróbuję i dam znać jak mi poszło. Pozdrawiam
MIRKO8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”