łożyska (przód)
Moderator: Sebu$
Witam, jestem nowym użytkownikiem zarówno forum, jak i Zafiry.
Równo tydzień temu kupiłem sztukę z końca 2000 roku, 2.0 DTI, Elegance w niskiej (pozornie) cenie. Auto sprawdziłem w serwisie - naprawy (drążki kierownicze, klima, wymiana świec żarowych) wycenione na 510pln. Wstawiłem w poniedziałek do serwisu i doszło kilka innych 'drobnostek'. Niestety końcowy rachunek wyszedł - 2150 . Najwięcej wyszło za maglownicę - łącznie 950pln. Nic to - trzeba przeżyć.
Niestety w serwisie stwierdzili, że śruba mocująca prawe przednie koło nie trzyma, i jest to wina piasty. Rzeczywiście oryginalna - śruba łapie bardzo daleko (założone są oryginalne alufelgi Opla) i nie wiem, czy da się ją dokręcić porządnie.
Na razie zamówiłem dłuższe śruby, ale nie jestem pewien, czy to pomoże. Zobaczymy.
Jeśli nie - będzie trzeba kupić piastę z łożyskiem. Jak widzę opinie co do marki są jednoznaczne - wszyscy polecają SKF. Ja się jednak zastanawiam cały czas nad czymś tanim, bo spłukałem się doszczętnie tymi naprawami, a na czterech śrubach trochę strach jeździć.
Czy może ktoś się podzielić opiniami dotyczącymi tych łożysk/piast firm innych niż SKF? Na allegro widzę GENOPARTS, AKUSAN (ponoć wyrabiane w Turcji w fabryce Forda), HP, MASTER SPORT, GSP i jakieś inne.
Wiem i widzę, że ci, co kupili SKF nie narzekają, ale czy są tacy, którzy poskąpili i narzekają?
Szkoda mi strasznie tej kasy wydawać z powodu jednej śruby
Jeszcze jedna sprawa, czy zna ktoś serwis w okolicach Warszawy, Żyrardowa, Skierniewic, Mszczonowa, gdzie wykręcają mocno zapieczone świece żarowe?
Aha, i jeszcze jedno: opony. Czy warto brać Dębicę Presto? Mam obecnie łyse 3 sztuki i zapas, bo czwarta jest dziurawa i nie opłaca się a, nawet chyba nie można jej naprawić. W Astrze mam założone Fuldy EcoControl (tanie i dobre niby 165/65/R14) i byłem z nich zadowolony bardzo przez pierwszy rok - teraz potrafią zapiszczeć podczas ruszania, co jest irytujące. Zrobiłem na nich raptem z 5kkm , więc chyba jeszcze nie czas na piszczenie. Bardzo proszę o porady.
Równo tydzień temu kupiłem sztukę z końca 2000 roku, 2.0 DTI, Elegance w niskiej (pozornie) cenie. Auto sprawdziłem w serwisie - naprawy (drążki kierownicze, klima, wymiana świec żarowych) wycenione na 510pln. Wstawiłem w poniedziałek do serwisu i doszło kilka innych 'drobnostek'. Niestety końcowy rachunek wyszedł - 2150 . Najwięcej wyszło za maglownicę - łącznie 950pln. Nic to - trzeba przeżyć.
Niestety w serwisie stwierdzili, że śruba mocująca prawe przednie koło nie trzyma, i jest to wina piasty. Rzeczywiście oryginalna - śruba łapie bardzo daleko (założone są oryginalne alufelgi Opla) i nie wiem, czy da się ją dokręcić porządnie.
Na razie zamówiłem dłuższe śruby, ale nie jestem pewien, czy to pomoże. Zobaczymy.
Jeśli nie - będzie trzeba kupić piastę z łożyskiem. Jak widzę opinie co do marki są jednoznaczne - wszyscy polecają SKF. Ja się jednak zastanawiam cały czas nad czymś tanim, bo spłukałem się doszczętnie tymi naprawami, a na czterech śrubach trochę strach jeździć.
Czy może ktoś się podzielić opiniami dotyczącymi tych łożysk/piast firm innych niż SKF? Na allegro widzę GENOPARTS, AKUSAN (ponoć wyrabiane w Turcji w fabryce Forda), HP, MASTER SPORT, GSP i jakieś inne.
Wiem i widzę, że ci, co kupili SKF nie narzekają, ale czy są tacy, którzy poskąpili i narzekają?
Szkoda mi strasznie tej kasy wydawać z powodu jednej śruby
Jeszcze jedna sprawa, czy zna ktoś serwis w okolicach Warszawy, Żyrardowa, Skierniewic, Mszczonowa, gdzie wykręcają mocno zapieczone świece żarowe?
Aha, i jeszcze jedno: opony. Czy warto brać Dębicę Presto? Mam obecnie łyse 3 sztuki i zapas, bo czwarta jest dziurawa i nie opłaca się a, nawet chyba nie można jej naprawić. W Astrze mam założone Fuldy EcoControl (tanie i dobre niby 165/65/R14) i byłem z nich zadowolony bardzo przez pierwszy rok - teraz potrafią zapiszczeć podczas ruszania, co jest irytujące. Zrobiłem na nich raptem z 5kkm , więc chyba jeszcze nie czas na piszczenie. Bardzo proszę o porady.
Co tu dużo pisać na swoim przykładzie widzisz że mało nie znaczy dobrze. Chcesz mieć spokój na jakiś czas to dołóż i kup porządne a w przyszłości nie będziesz żałował. Wiadomo wydawanie kasy boli ale takie inwestycje jak piasta to własne bezpieczeństwo i zdrowie, a to chyba jest najważniejsze. Oponki polecam podobnie jak z zimówkami - w dobrej cenie Uniroyal Rainexpert. trochę ponad 200 za sztukę to nie jest dużo, a oponka naprawdę nie jest zła. Bynajmniej ja o nich nie powiem złego słowa. Ani na mokrym, ani na suchym nie zawiodłem się na nich.
Wielkie dzięki za podpowiedzi.
Znalazłem na allegro taką część Optimala:
KLIK - OPTIMAL
Teraz, oczywiście, będzie moje pytanie :
czy to jest to z plusem (tak, wiem, żadnego nie widzę), czy też nie? Warto kupić coś takiego? Zauważyłem, że FAG jest w cenie SKF, więc ta alternatywa raczej odpada.
Znalazłem na allegro taką część Optimala:
KLIK - OPTIMAL
Teraz, oczywiście, będzie moje pytanie :
czy to jest to z plusem (tak, wiem, żadnego nie widzę), czy też nie? Warto kupić coś takiego? Zauważyłem, że FAG jest w cenie SKF, więc ta alternatywa raczej odpada.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Nr katalogowy dla Twojej części:
9117620 - nr części
16 03 209 - nr katalogowy
PIASTA PRZEDNIA, ZESP., Z CZUJNIKIEM PRĘDKOŚCI OSI (4 STOJAK)
9117620 - nr części
16 03 209 - nr katalogowy
PIASTA PRZEDNIA, ZESP., Z CZUJNIKIEM PRĘDKOŚCI OSI (4 STOJAK)
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
A ja mam na jednej stronie SKF a na drugiej FAG i jak narazie nie ma różnic poza cena(chyba z 5 zeta), a juz obie maja z 50 tys. Innych nie polecam bo nie zakładałem...i nie zamierzam.
I słusznie - Bodek
I słusznie - Bodek
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, 20:34 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.
a ja proponuję przejechać się na złom i zobaczyć ,które nie ma luzu i zakładać cena na pewno będzie niższa 3 razytofik1975 pisze:Witam kolegów.
Też przymierzam sie do wymiany łożysk przód.
Wiem że niby SKF są najlepsze ale cena trochę przytłacza.
Czy ktoś miał styczność z piastami firmy MARGO (niby Polskie z Torunia)?
Pozdrawiam