[B] Piasta/łożysko
Witam,
wzialem sie za wymiane lewej, przedniej piasty bo zaczela huczec, a przed wyjazdem na spozniony urlop, chce miec wszystko ok. Za cholere nie moge ruszyc tej glownej sruby. Nie jestem tez pewien, czy tam jest lewy czy prawy gwint ? Pamietam, ze zazwyczaj bylo w innych autach tak, ze na lewym kole byl lewy gwint aby sie dokrecala sruba przy jezdzie do przodu.
Pozdrawiam
Pawel
wzialem sie za wymiane lewej, przedniej piasty bo zaczela huczec, a przed wyjazdem na spozniony urlop, chce miec wszystko ok. Za cholere nie moge ruszyc tej glownej sruby. Nie jestem tez pewien, czy tam jest lewy czy prawy gwint ? Pamietam, ze zazwyczaj bylo w innych autach tak, ze na lewym kole byl lewy gwint aby sie dokrecala sruba przy jezdzie do przodu.
Pozdrawiam
Pawel
1. Zaczynasz od zdjęcia koła
2. Poluzowujesz nakrętkę, która jest na półosi (dosłownie jeden obrót) - klucz 32 (prawy gwint), mocny klucz i długa przedłużka.
3. dobierasz się do 2-ch śrub od zacisku hamulca - klucz 18 i zdejmujesz cały zacisk podwieszając go jakimś drutem do amorka - żeby Ci później nie przeszkadzał (a przewodów hamulcowych nie odpinać)
4. odpinasz kabelek od ABS-U
5. małym ampulkiem odkręcasz tarczę hamulcową i zdejmujesz tarczę, można postukać
6. odkręcasz 3 śruby od piasty i wyciągasz piastę
7. czyścisz z rdzy miejsce montażu piasty i tarczę w miejscu styku z piastą
8. zakładasz nową piastę i postępujesz w kolejności odwrotnej do powyżej opisanej
opis szybszej wymiany piasty bez rozpinania sworznia itp, dziś w ten sposób wymieniłem piastę w mojej ZB
Pozdrawiam.
Łukasz (cieniassss)
2. Poluzowujesz nakrętkę, która jest na półosi (dosłownie jeden obrót) - klucz 32 (prawy gwint), mocny klucz i długa przedłużka.
3. dobierasz się do 2-ch śrub od zacisku hamulca - klucz 18 i zdejmujesz cały zacisk podwieszając go jakimś drutem do amorka - żeby Ci później nie przeszkadzał (a przewodów hamulcowych nie odpinać)
4. odpinasz kabelek od ABS-U
5. małym ampulkiem odkręcasz tarczę hamulcową i zdejmujesz tarczę, można postukać
6. odkręcasz 3 śruby od piasty i wyciągasz piastę
7. czyścisz z rdzy miejsce montażu piasty i tarczę w miejscu styku z piastą
8. zakładasz nową piastę i postępujesz w kolejności odwrotnej do powyżej opisanej
opis szybszej wymiany piasty bez rozpinania sworznia itp, dziś w ten sposób wymieniłem piastę w mojej ZB
Pozdrawiam.
Łukasz (cieniassss)
Dzisiaj zabrałem się za wymianę piasty.I prawie na początku poległem.Centralna nakrętka poszła dość łatwo.Prace zakończyły się na tej srubce którą jest tarcza przykręcona.Oczywiście nie odkręciła się dziura pod klucz się wyrobiła.Dalsze działania destrukcyjne a to wbijany śrubokręt do środka,a to mały przecinak żeby pomóc odkręcić,nic to nie dało.To wiertarka i wiertła,na początku jakoś szło,póżniej już gorzej.Wyprawa do sklepu po nowe wiertła i nic to nie dało.Żadnych efektów.Sruba zachowuje się jakby była zahartowana.Nie wiem co dalej.Kiedyś reklamowali takie wiertła tytanowe,takie żółte,miał ktoś do czynienia??. I jeszcze zastanowiły mnie te śruby którymi piasta przykręcona jest do zwrotnicy/3 sztuki/ Pomijając że mają takie jakieś dziwne łby to jedna jest schowana/ta górna/ we wnęce zwrotnicy.Czym się tam dostać żeby nie otkręcać amortyzatora.Tak że straciłem trzy godziny i poskładałem spowrotem wszystko do kupy.Będzie następne podejście.Jeszcze tylko niech się okaże że piasta nie pasuje
- KRIST64
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 sty 2011, 16:37
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
W ostatnim czasie miałem okazję wymieniać piasty na przodzie. Po pierwsze - zanim przystąpimy do wymiany, sprawdzamy wymiar osadzenia poprzez zdemontowanie starych piast, ktoś zapyta dlaczego? Odpowiadam: do naszych Zosiek były montowane trzy rodzaje piast, czyli różne mają rozmiary. To znaczy, że wewnętrzny wymiar osadzenia piasty w zwrotnicy jest różny, są 80, 90 i 95mm. Aby ustrzec się niespodzianki przed kupnem złej piasty, robimy pomiar suwmiarką osadzenia piasty, gdyż ja osobiście przechodziłem horror, zamówiłem złą, później musiałem wymieniać dwukrotnie, lecz tu chciałbym napisać, że nie miałem problemów. Narzędzia - klucz piasta 32mm, postarajmy się o porządny, gdyż mocno trzyma, torx 18, odkręcamy tylko uchwyt zacisków, tarcze , wtyczkę abs . Odkręcamy piastę, pozostawiając nakrętki na piaście parę gwintów i ostrożnie wybijamy. Czas pracy około dwóch godzin. Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 21:34 przez KRIST64, łącznie zmieniany 1 raz.
- KRIST64
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 sty 2011, 16:37
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
19 CDTI 120 KUCYKÓW
[ Dodano: Pon Gru 05, 2011 16:01 ]
OPEL ASTRA H ZAFIRA B 1,7 1,9 CDTI(120KM) 2,0 TURBO (wieksza średnica wewnetrzna)
RUVILLE-5351]
średnica zewnętrzna 1 [mm] 89
średnica zewnętrzna 2 [mm] 137
Szerokość [mm] 110
Felga, ilość otworów 5
Wymiar gwintu M24
Ta właśnie pasowała do mojej zośki
Pierwszą zamówiłem skf vkba 3651 miała pasować według rocznika i mocy silnika lecz nie pasowała .
pozdrawiam
[ Dodano: Pon Gru 05, 2011 16:01 ]
OPEL ASTRA H ZAFIRA B 1,7 1,9 CDTI(120KM) 2,0 TURBO (wieksza średnica wewnetrzna)
RUVILLE-5351]
średnica zewnętrzna 1 [mm] 89
średnica zewnętrzna 2 [mm] 137
Szerokość [mm] 110
Felga, ilość otworów 5
Wymiar gwintu M24
Ta właśnie pasowała do mojej zośki
Pierwszą zamówiłem skf vkba 3651 miała pasować według rocznika i mocy silnika lecz nie pasowała .
pozdrawiam
- KRIST64
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 sty 2011, 16:37
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
CIENIASSSSS Jednak miałem racje co do tych piast potwierdza to kolega
tomione3010 .
Więc informacja dość istotna dla innych co będą mieli problem z huczącymi piastami.
Wpierw demontarz. potem pomiar następnie zakup .
Mam nadzieje że ta informacja kolegom naszych ZOSIEK pozwoli bez niepotrzebnych nerwów usunąć to co ich boli.
Pozdrawiam i milllllllion kilometrów bez awarii
Śląsk pozdrawia ZAfIROMANIAKÓW!!!!!!
tomione3010 .
Więc informacja dość istotna dla innych co będą mieli problem z huczącymi piastami.
Wpierw demontarz. potem pomiar następnie zakup .
Mam nadzieje że ta informacja kolegom naszych ZOSIEK pozwoli bez niepotrzebnych nerwów usunąć to co ich boli.
Pozdrawiam i milllllllion kilometrów bez awarii
Śląsk pozdrawia ZAfIROMANIAKÓW!!!!!!
Witam,
mam pytanie. Czy oryginalne piasty (sadze, ze takie jeszcze sa w aucie) maja nabity jakis numer aby kupic odpowiednia ? W zeszlym roku kupilem piaste niby wedlug VIN i byla za mala. Mam ja nawet nadal w piwnicy. Czy byly wiecej niz dwa rodzaje do 1.9 cdti 120KM ? Bo jesli 2, to poprostu kupie inna, niz ta,ktora mam
Pozdrawiam
Pawel
mam pytanie. Czy oryginalne piasty (sadze, ze takie jeszcze sa w aucie) maja nabity jakis numer aby kupic odpowiednia ? W zeszlym roku kupilem piaste niby wedlug VIN i byla za mala. Mam ja nawet nadal w piwnicy. Czy byly wiecej niz dwa rodzaje do 1.9 cdti 120KM ? Bo jesli 2, to poprostu kupie inna, niz ta,ktora mam
Pozdrawiam
Pawel
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Według Twojego nr VIN, jest to:hatson pisze:Witam,
mam pytanie. Czy oryginalne piasty (sadze, ze takie jeszcze sa w aucie) maja nabity jakis numer aby kupic odpowiednia ? W zeszlym roku kupilem piaste niby wedlug VIN i byla za mala. Mam ja nawet nadal w piwnicy. Czy byly wiecej niz dwa rodzaje do 1.9 cdti 120KM ? Bo jesli 2, to poprostu kupie inna, niz ta,ktora mam
Pozdrawiam
Pawel
1093188477 - nr części
1603841 - nr katalogowy
PIASTA, PRZEDNIA, Z CZUJNIKIEM ABSZ20LER[LU2], Z22YH[LCH], Z17DTJ[LPV], A17DTJ[LPV], A17DTR[LPL], Z19DTL[LPP], Z19DT[LPM], Z16YNG[LR1], Z16XNT[LGE], A16XNT[LGE] (C) 62034066-
(C) 6G019310-
szt. 2
Cena w ASO:
Numer katalogowy: 1603841
Nazwa części: ZESTAW NP.
Cena netto*: 1 366,00
Cena brutto*: 1 680,18
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Dzieki,
podam jeszcze dla pewnosci moj VIN, jesli moglbys sprawdzic, to bede wdzieczny. Moj rocznik produkcji to grudzien 2005, pierwsza rejestracja 2006. Kupilem kiedys Optimala o numerze 201623A ale jak pisalem, nie pasuje.
Podaj mi prosze numer oryginalny, to sobie dopasuje. Oczywiscie nie w ASO bo ceny masakryczne.
VIN: W0L0AHM7562186042
Dzieki
podam jeszcze dla pewnosci moj VIN, jesli moglbys sprawdzic, to bede wdzieczny. Moj rocznik produkcji to grudzien 2005, pierwsza rejestracja 2006. Kupilem kiedys Optimala o numerze 201623A ale jak pisalem, nie pasuje.
Podaj mi prosze numer oryginalny, to sobie dopasuje. Oczywiscie nie w ASO bo ceny masakryczne.
VIN: W0L0AHM7562186042
Dzieki
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Twój VIN mam i to jest właśnie ten nr katalogowy.hatson pisze:Dzieki,
podam jeszcze dla pewnosci moj VIN, jesli moglbys sprawdzic, to bede wdzieczny. Moj rocznik produkcji to grudzien 2005, pierwsza rejestracja 2006. Kupilem kiedys Optimala o numerze 201623A ale jak pisalem, nie pasuje.
Podaj mi prosze numer oryginalny, to sobie dopasuje. Oczywiscie nie w ASO bo ceny masakryczne.
VIN: W0L0AHM7562186042
Dzieki
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Dzieki[/quote]
Twój VIN mam i to jest właśnie ten nr katalogowy.[/quote]
Aha No to kurde wychodzi na to, że pasuje do mojej ZB najdroższy zestaw. No ale skoro tak szybko zmienili piasty po rozpoczęciu produkcji, to moze byly one jakieś wadliwe i mój problem, który opisalem w innym wątku (dzwiek wirującej pralki), to jednak ta nieszczęsna piasta.
Dzieki jeszcze raz. Patrzylem na niemieckim Ebay i SKF albo FAG ,kosztuja w granicach 200€
Zebym to kurde mial jeszcze pewnosc, ze to moja usterka.
Postaram sie cos urwac poza Ebayem.
Pawel
Twój VIN mam i to jest właśnie ten nr katalogowy.[/quote]
Aha No to kurde wychodzi na to, że pasuje do mojej ZB najdroższy zestaw. No ale skoro tak szybko zmienili piasty po rozpoczęciu produkcji, to moze byly one jakieś wadliwe i mój problem, który opisalem w innym wątku (dzwiek wirującej pralki), to jednak ta nieszczęsna piasta.
Dzieki jeszcze raz. Patrzylem na niemieckim Ebay i SKF albo FAG ,kosztuja w granicach 200€
Zebym to kurde mial jeszcze pewnosc, ze to moja usterka.
Postaram sie cos urwac poza Ebayem.
Pawel
Jeśli mogę coś doradzić w temacie łożysk a pracowałem 3 lata w dystrybucji łożysk więc wiedzę dotyczącą producentów mam.
SKF, FAG, Timken - najwyższa półka jakościowa co widać również po cenie
NSK, NTN, KOYO - naprawdę dobre bo japońskie
SNR - francuskie, często idą na pierwszy montaż i cenowo atrakcyjne
reszta to niska jakość albo chińszczyzna, a optimala to nawet to taczki bym nie wziął.
Nasz asortyment był z przeznaczeniem do przemysłu nie do samochodówki więc nie wymieniam reszty nazw ( a uwierzcie mi że jest tego dużo)
SKF, FAG, Timken - najwyższa półka jakościowa co widać również po cenie
NSK, NTN, KOYO - naprawdę dobre bo japońskie
SNR - francuskie, często idą na pierwszy montaż i cenowo atrakcyjne
reszta to niska jakość albo chińszczyzna, a optimala to nawet to taczki bym nie wziął.
Nasz asortyment był z przeznaczeniem do przemysłu nie do samochodówki więc nie wymieniam reszty nazw ( a uwierzcie mi że jest tego dużo)