ESP - wyłączanie systemu

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gszuder

ESP - wyłączanie systemu

#1 Post autor: gszuder »

Witajcie,
Nie wiem czy w dobrym miejscu piszę? Mam nadzieję, że nikt mnie nie pogoni :)
Mam ZA 2.0 DTi z 2003 roku. Auto ma ESP. Sprowadzane było z Danii. Zresztą to chyba mało ważne. Generalnie pytanie brzmi czy można jakoś wyłączać ten system. Mam wrażenie, że mega zmula auto przy starcie...???
Prośba o info.
Pozdrawiam

Skasowany użytkownik 6483

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

W jakim sensie Ci zmula autko podczas startu? Za brak poslizgu kół podczas startu auta odpowiada inny system , chyba nazywa się ASR i jest to system montowany standartowo w każdej Zośce

gszuder

#3 Post autor: gszuder »

Hej,
Wiesz, daje mu ostro i jakby pedał gazu nie szedł z nogą... Nie wiem jak to wyjaśnić, ale mam wrażenie, że nie idzie jak mu daje ostro na start. A nie wiesz co może być przyczyną zmulenia jeśli nie to ASR lub ESP?

podbiel

#4 Post autor: podbiel »

Przy starcie jak zaczną koła buksować to ESP odcina obroty i zaczyna migać kontrolka. Bardzo denerwujące w zimie. Drążyłem temat w asterce i sprawa wygląda tak: pod popielniczką powinna być niebieska kostka i trzeba by do tej kostki dopiąć wyłącznik. Jeśli nie działa to chyba trzeba aktywować w kompie. Piszę teoretycznie bo auto młodego i nie chcę aby się wydurniał bo 17 sporo kosztują.

Skasowany użytkownik 6483

#5 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

ESP ogranicza moment obrotowy podczas poślizgu koła podczas jazdy natomiast ASR, które mam w Zofii powoduje ,że nie zakurzę latem autem podczas ruszania. Nie mam ESP a tylko ASR :D

[ Dodano: Pon Sie 27, 2012 19:56 ]
A skoro Ci muli podczas ruszania to być może to kwestia szczelności przewodów podciśnieniowych :?

gszuder

#6 Post autor: gszuder »

Ok, ale jakby przewody był nieszczelne, to jakiś błąd by mi wylazł? Może jakaś oznaka słyszalna, nie wiem syczenie itp? Jak to najlepiej zdiagnozować?

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#7 Post autor: donald7000 »

A może masz wrażenie że nie idzie z nogą bo do tej pory miałeś auto z przepustnicą na linkę, w dizlu :) jest chyba podobnie jak w benzynowcach układ na jakimś rezystorze lub czymś podobnym.

tomasz72
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nieszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20

#8 Post autor: tomasz72 »

Odgrzeję temat.
Posypały białym dziadostwem 😉 może będę musiał założyć łańcuchy lub nowy wynalazek niejakie opaski . Ale w tv Kuba bielą w tv-enie mówił ze systemy kontroli trakcji czy też anty poślizgu trzeba wtedy odłączyć. Jak to zrobić ? Na pewno mam coś takiego bo podczas ruszania na ślizga mruga kontrolka. Nieważne jak to się nazywa ale to na chwile zdeaktywowac ? Założyć łańcuch a potem włączyć. Wie ktoś ?

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#9 Post autor: misio »

:-o Właśnie...., wiem, że to możliwe, czy ktoś może wytłumaczyć łopatologicznie, dla niezbyt obytych, jak zrobić wyłącznik ESP/TC w ZA Opc (szukałem na forum ale nie znalazłem takowego opisu). Ostatnio pod robotą zakopałem się w śniegu i wyjechanie to był horror, cały czas zapalała się kontrolka"samochodzik w poślizgu" , samochód grzebie kołami w miejscu albo przednie koła posuwają się w bok.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2017, 01:18 przez misio, łącznie zmieniany 2 razy.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”