Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#721 Post autor: Bodek »

tico0 pisze:
TOMASZ_2010 pisze:P242F-75
kaliope pisze:P242F Particulate Filter Pressure Sensor Range/Performance B-031
To nie to samo.
P242F-75 tego błędu O-C nie potrafi rozpoznać..... tylko Tech powie co to jest.... Jest to błąd związany z wypalaniem dpf.... ale jest sposób aby problem rozwiązać przynajmniej do następnego wypalania.... w tym wypadku stacjonarnie O-C raczej nie wypali dpf.... Ruszamy w trasę i jedziemy najlepiej na trzecim czwartym biegu obroty powyżej 3tyś. Wywali błąd zatrzymujemy kasujemy i w trasę i robimy to tak długo aż ruszy wypalanie.... przeważnie 3-4 razy... i rusza wypalanie . Przed tym proponuję sprawdzić stan wężyka który łączy czujnik ciśnienia z metalowym przewodem ciśnieniowym bięgnącym pod podwoziem...
Moim zdaniem O-C czasami błędnie pokazuje nasycenie filtra dpf.....
Temat z forum
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#722 Post autor: guma75 »

Dzięki Bodek za porade sprawdze tylko porobie opłaty i dostane blachy ;) może to pomoże. Jak by miał ktoś jeszcze jakiegoś pomysł co jeszcze można z tym zrobić to piszcie.Pozdrowionka

[ Dodano: Wto Wrz 18, 2012 17:38 ]
Bodek zrobiłem tak jak mi poleciałeś na autostradzie 14 razy wyłączałem błąd podczas jazdy około 100km zrobiłem i nic. Więc zajechałem do mechanika podpiął techa i pokazał 78% . Wymusiliśmy wypalanie Dpf 3 krotnie . Z początku troszkę podymiło i to wszystko dalej jest 78% . Mam gościa co usuwa dpf tak że wyciąga środek i wstawia go z powrotem by nikt się nie przyczepił +chip . Koszt 1300zł 2-3 dni bez auta . Nie mam wyjścia będę jeździł dalej .Dobrze że po mieście nic się nie dzieje , tylko na trasie Czy ktoś wie ile jeszcze mogę pojeździć zanim się cały zapcha? jeżdżę do pracy bardzo krótkie odcinki do 5km.

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2012 10:06 ]
Czy jest to możliwe że Błąd P242F-75 to jest uszkodzony czujnik ciśnienia spalin i dlatego nie dopuszcza do wypalania Dpf-u. czy idzie sprawdzić czujnik bez kupienia w ciemno nowego?

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2012 12:34 ]
Poszukałem troszkę na innych forach i zobaczcie co znalazłem
Filtr zapchany 78% i nic nie daje wymuszenie wypalania .

Wypalanie ci nic nie da. filtr jest zabity i kwalifikuje sie do płukania albo wywalenia. ale zanim zaczniesz wydawać grube pieniądze na usuwanie go fizycznie i programowo poczytaj moje posty o pozbyciu sie tego problemu kosztem 20zł. Ja i kilka kolegów z forum postanowilismy przed wywaleniem dpfa w autoryzowanym warsztacie poeksperymentować z przewierceniem filtra i sie okazało ze to działa.. Sciągnij wydech kup wiertło o długości 60cm i średnicy 10mm, załóż na wiertarke i przewierc sobie wzdłuż filtr ja zrobiłem 4 otwory. gwarantuje ze wszystkie problemy zniknął .

Co o tym myślicie. Pozdrawiam
GUMA75

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#723 Post autor: Maciek »

guma75, niektóre firmy tak "regenerują" DPFy - tzn. rozwiercają otworki w środku.

Na pewno to pomaga, tylko nie wiem na ile. Jeżeli DPF będzie stwarzał sporo problemów to najlepiej go wyciąć. 1300 zł to dość drogo, a 2-3 dni bez auta to w ogóle długo jakoś... zabieg trwa kilka godzin w dobrej firmie - poszukaj na forum info.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#724 Post autor: guma75 »

Dzięki Maciek za porade , zdecydowałem się wyciąć to dziadostwo u Aligatora w katowicach -mam blisko 1300zł 2-3 dni i niech mi zobaczy czy wtryski nie mają nastawioną za dużą dawkę paliwa bo komp mi po mieście pokazuje 10,8- 11l a specjalnie jechałem 70-80km/h troszke dużo! Może spalanie jest wyższe przez zapchany w 78% DPF i ten błąd(P242f -75) nie wywala w mieście ;) Pozdrawiam
GUMA75

Jarek 70

#725 Post autor: Jarek 70 »

W moim aucie (benz/gaz 1,8) wyrzuca mi "ubogi wydech".
Chwilę po skasowaniu błąd znów się pojawia :mysli:
Czy ktoś miał może podobną przypadłość?
Na postoju silnik nieco nie równo pracuje (faluje)
Czy regulacja instalacji gazowej może pomóć?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#726 Post autor: Harry200 »

Czy to sie dzieje na gazie i benzynie.. :?:

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#727 Post autor: guma75 »

Witaj Jarek70 .
Przechodziłem to wszystko ;)
Masz mieszanke za ubogą lub za bogatą - za bogata auto więcej pali lecz w miare jeździ tylko kontrolka wyskakuje. Natomiast za uboga (szarpie i przydusza ) może Ci auto gasnąć. Jedynym wyjściem jest porządna regulacja . Czyli jak jest możliwe nowe oprogramowanie .jak nie to zrobienie nowej mapy i to najlepiej podczas jazdy, wtedy dokładniej Ci zrobi. Co nie znaczy że CHeck Ci nie będzie wyskakiwał. Przeżyłem to z moją ZA z gazem stag4. Po pewnym czasie już nie zwracałem uwagi jak się pojawiał po po jakimś czasie gasł sam. Jedz na regulację a będzie ok.
Pozdrawiam
GUMA75

Jarek 70

#728 Post autor: Jarek 70 »

Ok, trochę mnie uspokoiłeś.
Jutro jadę do gazmistrza - dam znać o rezultatach
Pozdr

walee

#729 Post autor: walee »

Pomocy błąd P 1110-4 co to i co z tym robic

samuel

#730 Post autor: samuel »

witam ktoś mi tom przetłumaczy na język ludzki :D
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

hkj

OP-COM - Okno odczytu KW2000> 2003 (3)|Zafira|Silnik|Y 22 DTR

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0TGF7542002543
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 55352863
systemSupplierECUHardwareNumber: BOSCH010000001401
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: 0000
systemSupplierECUSoftwareNumber: VMCM1020_S
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 012D
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B02012
systemNameOrEngineType: Y22DTR
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001015045
ProgrammingDate: 20070110

Identyfikator: 1414

VehicleManufacturerSpecific: 0470504225


Łączna ilość kodów błędów: 4

P0070 - Temperatura powietrza otoczenia- mała wartość na wejściu
(02) - Obecny

P0380 - Obieg prądowy świecy żarowej
(0B) - Nie występuje

P1540 - PWM systemu klimatyzacji - nieważny sygnał
(0D) - Nie występuje

P1811 - Usterka sygnału momentu (CAN)
(0A) - Nie występuje

zosia się na mnie obraziła , nie chce do mnie mówić , wcześniej wyskakiwał błąd z czujnikiem wała : P0335 (D) -obwód czujnika poza wymaganym zakresem i P0340 (A) - obwód czujnika wałka rozrządu wadliwe działanie dzisiaj po pracy zabrałem się na wykręcenie go by spisać numery za wtykiem zauważyłem że ktoś już majstrował , rozizolowałem sprawdziłem kontaktowanie styki we wtyku luty poprawne po ponownym wpięciu już P0335 znikł za to te nowe co wyżej , proszę o pomoc użytkowników zosi co to może być za usterka od czego zacząć ??

muzycom

#731 Post autor: muzycom »

walee pisze:Pomocy błąd P 1110-4 co to i co z tym robic
0111 Czujnik temperatury powietrza zasysanego

Mi dzisiaj to samo wyskoczyło. Silnik Z16XEP. Poradźcie proszę jak się do tego zabrać.

czarny

#732 Post autor: czarny »

WItam
Mam pytanie do błedu P0340 wiem że to jest nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrząu. Moje pytanie brzmi czy trzeba czujnik wymieniać i czy cos innego w tym temacię zrobić. Jeżeli trzeba wymienić to jaki kupić i jaka cena? Dzięki za info i przepraszam jeżeli nie znalażlem o tym wcześniej informacji

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#733 Post autor: Bodek »

czarny pisze:WItam
Mam pytanie do błedu P0340 wiem że to jest nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrząu. Moje pytanie brzmi czy trzeba czujnik wymieniać i czy cos innego w tym temacię zrobić. Jeżeli trzeba wymienić to jaki kupić i jaka cena? Dzięki za info i przepraszam jeżeli nie znalażlem o tym wcześniej informacji
6235667 - nr katalogowy

CZUJNIK, OBROTY WAŁKA ROZRZĄDU Z19DTL[LPP], Z19DT[LPM]
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

czarny

#734 Post autor: czarny »

Czyli tylko ratuje mnie jego wymiana ?? żadne czyszczenie. po prostu ona ma problem z odpalaniem raz dobrz odpali a raz nie i dzisaj podpiołęm go pod kompa. Nie wiem jak jazda bo jeszcze nie wyjechałem nim na drogę

Podałem nr katalogowy dla Twojego autka, ale nie wiem czy musisz go wymienić - Bodek
Ostatnio zmieniony 06 lut 2013, 22:47 przez czarny, łącznie zmieniany 1 raz.

Buczacz

#735 Post autor: Buczacz »

Dzień dobry,
mam pytanie dot. kontrolki kluczyka z samochodem.

Poniżej opis problemu:
1. Podczas odpalania samochodu, oczywiście pierwsze kluczyk przekręcony w pozycji I tak żeby pogasły kontrolki, później zapalam samochodów ale kontrolka nie gaśnie.
2. Zauważyłem całkiem przypadkowo, że kontrolka gaśnie ale przy przekręcaniu kluczyka odrazu do momentu zapalenia bez czekania aż kontrolki wszystkie pogasną.

:arrow: Jak tylko będę wiedział coś więcej, tzn. jaki jest kod błędu dam znać.

Post był w dziale Zafiry A - proszę pisać w odpowiednim dziale - Bodek
Ostatnio zmieniony 18 lut 2013, 08:20 przez Buczacz, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”