Problem z pokrętłem wentylatora
Moderator: Sebu$
Problem z pokrętłem wentylatora
Mam problem z pokrętłem wentylatora, mianowicie nie chodzi na 4 biegu coś jakby go blokowało. Nie mam pojęcia jak ściągnąć obudowę pod radiem. Proszę o pomoc.
Ja demontowałem pokrętła, ponieważ blokowała się zmiana kierunków nawiewu. Robiłem to jakiś czas temu, więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś pomylę.
Na pewno zacząłem od odkręcenia dwóch śrub Torx pod popielniczką i gniazdem zapalniczki. Są widoczne pod spodem, przy zamkniętej popielniczce. Potem już chyba demontaż był prosty i intuicyjny, bo jakoś poszło gładko i nie przypominam co dodatkowo odkręcałem. Pokrętła trzeba było zdecydowanym ruchem pociągnąć, aby zeskoczyły z osiek, ale za diabła nie pamiętam czy było to niezbędne, czy po prostu zdemontowałem, bo nie wiedziałem jeszcze co i jak. Na pewno jednak zaczynałem od opisanych śrub.
U mnie powodem kłopotów były nie poblokowane pancerze linek do korpusu zespołu pokręteł. Ktoś wcześniej demontował i nie pospinał tego prawidłowo. Ważne było to, aby pancerz został zablokowany w odpowiednim miejscu. Trzeba było znaleźć optymalną pozycję pracy linek i wtedy zatrzasnąć zatrzask. W sumie wszystko udało mi się prawidłowo poskładać i problem usunąłem. Nie przyglądałem się jednak zbyt wnikliwie na pokrętło wentylatora, ponieważ u mnie działało prawidłowo.
Zastanowiło mnie natomiast pokrętło regulacji ciepło-zimno. Po przekręceniu do końca w kierunku 'zimno' mechanizm naciska na mały styk. Nie wiem do dzisiaj, co powoduje zwarcie tego styku. Może ktoś z forumowiczów wypowie się w tej sprawie.
Strzałkami zaznaczyłem lokalizację śrub Torx (pod popielniczką) i zatrzaski które troszkę trzymały maskownicę zespołu pokręteł.
Na pewno zacząłem od odkręcenia dwóch śrub Torx pod popielniczką i gniazdem zapalniczki. Są widoczne pod spodem, przy zamkniętej popielniczce. Potem już chyba demontaż był prosty i intuicyjny, bo jakoś poszło gładko i nie przypominam co dodatkowo odkręcałem. Pokrętła trzeba było zdecydowanym ruchem pociągnąć, aby zeskoczyły z osiek, ale za diabła nie pamiętam czy było to niezbędne, czy po prostu zdemontowałem, bo nie wiedziałem jeszcze co i jak. Na pewno jednak zaczynałem od opisanych śrub.
U mnie powodem kłopotów były nie poblokowane pancerze linek do korpusu zespołu pokręteł. Ktoś wcześniej demontował i nie pospinał tego prawidłowo. Ważne było to, aby pancerz został zablokowany w odpowiednim miejscu. Trzeba było znaleźć optymalną pozycję pracy linek i wtedy zatrzasnąć zatrzask. W sumie wszystko udało mi się prawidłowo poskładać i problem usunąłem. Nie przyglądałem się jednak zbyt wnikliwie na pokrętło wentylatora, ponieważ u mnie działało prawidłowo.
Zastanowiło mnie natomiast pokrętło regulacji ciepło-zimno. Po przekręceniu do końca w kierunku 'zimno' mechanizm naciska na mały styk. Nie wiem do dzisiaj, co powoduje zwarcie tego styku. Może ktoś z forumowiczów wypowie się w tej sprawie.
Strzałkami zaznaczyłem lokalizację śrub Torx (pod popielniczką) i zatrzaski które troszkę trzymały maskownicę zespołu pokręteł.
Witam, podczas przekręcenia temperatury nawiewu z zimnego na gorące słychać dziwne terkotanie z okolic schowka pasażera. Sytuacja czasami się powtarza nie ma reguły, czasem terkocze 30 sekund czasem 5 minut. Z ciepłego na zimne działa ok.
Walczył już ktoś z czymś takim ?
Walczył już ktoś z czymś takim ?
Dziękuje za szybką reakcję, ale nie dzieje sie to jak chodzi dmuchawa (dmuchawa swoją drogą trochę szumi jak jest zimno i popiskuje) nawiew w pozycji 0 tylko regulacja ciepłe zimne powietrze. terkotanie przypomina dźwięk np wkręconego patyka w koło rowerowe jest dosyć głośne. tak jak by coś nie chciało się zazębić przy nagrzewnicy jakaś klapka która otwiera/zamyka ciepłe powietrze (gdybam nigdy tego nie rozbierałem ani nie widziałem ) . Na razie ustawiłem na max ciepłe i nie kręcę ale przyjdzie czas że będę musiał i chcę być gotowy
[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 19:06 ]
Witam ponownie a wiec objawy jakie opisywałem wcześniej wskazują na zacinający się zawór przy nagrzewnicy który otwiera obieg ( klimatyzacja BEHR) . niestety jeszcze nie wymieniłem. Miał ktoś taki przypadek ? Naprawialny jest ten zawór ?
[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 19:06 ]
Witam ponownie a wiec objawy jakie opisywałem wcześniej wskazują na zacinający się zawór przy nagrzewnicy który otwiera obieg ( klimatyzacja BEHR) . niestety jeszcze nie wymieniłem. Miał ktoś taki przypadek ? Naprawialny jest ten zawór ?