[A] Zaparowane szyby

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#121 Post autor: ekmir »

Nie wiem czy tak powinno być - filtra nie ma (został zdemontowany celem wymiany na nowy), a szyby zaparowują. Tylko przy włączonej klimie zaparowanie ustępuje

Limon

#122 Post autor: Limon »

robert629 pisze:Witam. Mam taki problem: paruje mi przednia szyba w Zośce. Już chyba wszystko sprawdziłem i jestem bezradny. Może ktoś z Was mi pomoże.
Problem ten pojawia się, gdy klima mi popracuje następnie np. robię jakiś postój kilkuminutowy po czym odpalam furę włączam nawiew bez klimy i parują mi szyby. Z nawiewu czuć wilgotne powietrze (nie śmierdzące tylko wilgotne). Po włączeniu klimy po kilkudziesięciu sekundach problem znika aż do jej wyłączenia.
Nadmieniam, że dywaniki i wykładzina od pasażera i kierowcy - suche, płyn z chodnicy mi nie ubywa, filtr pyłkowy wymieniony, obieg wewnętrzny i zewnętrzny działa bez uwag, odpływ z klimy jest drożny i dodatkowo go przepychałem tak na wszelki wypadek - leje się z niego woda przy pracującej klimie. Pomimo tego wydaje mi się, że jeszcze gdzieś zbiera się woda z klimy i dlatego szyby parują.
Ma ktoś jakieś pomysły?
Witam

Od miesiąca jestem posiadaczem Zośki i mam takie same objawy więc podbija temat.
Jakieś pomysły

jaco_fafira

#123 Post autor: jaco_fafira »

Ja mam podobny problem, ale szyba przednia paruje mi od zewnątrz :roll:

wojtastar
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2011, 20:25
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#124 Post autor: wojtastar »

Witam, odnośnie zaparowanych szyb to stawiałbym na filtr kabinowy, zwłaszcza prawidlowe zalożenie(sztrzalki w odpowiednią strone) miałem tak po naprawie klimy i wymianie filtra, GAMONIE w serwisie odwrotnie założyli filtr kabinowy i szyby parowały natychmiast jak wsiadło się do samochodu. Jeszcze można sprawdzić kratki wentylacyjne czy nie są zatkane i i tą kopułke od cyrkulacji wewnętrzej czy prawidłowo działa.parujące szyby świadczą że robi się "termos" szczelny w samochodzie zwlaszcza w deszczowe dni.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#125 Post autor: chabretti »

Witam :) Odświeżę problem :lol:
Problem zaczął się od parowania szyb. Wymieniłem filtr kabinowy, przeczyściłem odpływ od klimy. Było fajnie jakiś czas. Problem znów powrócił. Jak jadę sam zjawisko bardzo rzadko występuje, wystarczy że jedzie więcej osób problem narasta. Otwieranie szyb pomaga, ale nie oto chodzi by wietrzyć auto cały rok (poza tym otwarte szyby podczas jazdy odpadają bo mnie drażni hałas z zewnątrz).
Czytałem i doczytałem że jest winny temu silnik od recyrkulacji powietrza. Rozebrałem ten silniczek jak kolega robertgl17 i oczywiście raz chodzi raz nie. Kilka cykli obieg zamknięty - otwarty kopułka się zamyka i otwiera. Jak się przytnie to z dołu śrubokrętem w silniczek i chodzi znowu kilka cykli otwarcia i zamknięcia. Poczytałem to od kolegów z forum astry g i na razie odłożyłem zabawę. Na obecna chwilę zostawiłem zamknięta kopułkę (zasysanie powietrza z zewnątrz) i odłączona wtyczkę od silniczka. Jak będę miał więcej czasu to się biorę za rozebranie silnika na części pierwsze i myślę o tych wyłącznikach krańcowych jak to zrobił kolega z Forum Klubu Astra G.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#126 Post autor: GOTI »

Krzysiek, łap temat: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... %EAtrznego
U mnie też silniczek wariował, a podklejenie magnesu tylko troche pomogło - ostatecznie skończyło sie na wymiane na "nowy" tj na używke :D
Obrazek

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#127 Post autor: chabretti »

Dzięki Sebastian :)
Pomału ogarnę temat jak znajdę trochę czasu :)

Marcin1769

#128 Post autor: Marcin1769 »

Witam,

Mam podobny problem jeżeli jest wilgotniej i chłodniej na zewnątrz a autem jedzie więcej jak 2os. to wszystko paruje niezależnie od biegu włączonej wentylacji, przeczytałem poprzednie posty i zastanawiam się nad układem czaszy wentylatora znajdującego się za schowkiem, czasza na otwartym układzie powinna być otwarta czy zamknięta?
W mojej Zosi kiedy na konsoli nie świeci się przycisk cyrkulacji powietrza (manualne sterowanie układem wentylacji) czasza jest otwarta kiedy się świeci czasza jest zamknięta tak ma być??? Dodatkowo z prawej strony na podłodze (tu gdzie VIN) jak wkładam rękę czuje mokrą gąbkę ale żaden płyn pt: chłodnica, układ hamulcowy, spryskiwacze nie ubywa.... Od czego to może być i gdzie szukać ewentualnie.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#129 Post autor: miodzik »

Marcin jak masz tam mokro to żadne czasze i ich zamykanie nic nie da.

Po pierwsze masz bojowe zadanie wymienić filtr kabinowy. Po drugie bojowe zadanie oczyścić kanały odprowadzające wodę z podszybia. Czyli maska do góry, kilka szmatek w rękę, czyścisz całą możliwą drogę którą woda z pewnością nie spływa i się gdzieś zbiera i blokuje odpływ. Nastaw się na wiadro liści , tonę szlamu, piachu, brudu i czarnej mazi.

Po tych zabiegach osusz auto. Robi się ciepło, więc co możliwe wywal z kabiny, zostaw drzwi otwarte, niech wykładzina powysycha. Zdziwisz się jak może być miło i przyjemnie i pachnąco po takim czyszczeniu.

I parowanie będzie już tylko historią...
Ostatnio zmieniony 04 maja 2015, 13:00 przez miodzik, łącznie zmieniany 2 razy.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#130 Post autor: GOTI »

Marcin1769 pisze:Dodatkowo z prawej strony na podłodze (tu gdzie VIN) jak wkładam rękę czuje mokrą gąbkę ale żaden płyn pt: chłodnica, układ hamulcowy, spryskiwacze nie ubywa...
Jeżeli gąbka jest mokra to dopadła Cię standardowa usterka, czyli czeka sie wymiana oringów nagrzewnicy: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=117

Sprawdź jak smakuje ciesz która wsiąkła w gąbkę ;)

Stawiam na nagrzewnice, ale skoro żadne płyny nie ubywają to jeszcze pozostaje deszczówka :mysli:
Obrazek

Marcin1769

#131 Post autor: Marcin1769 »

miodzik pisze:Marcin jak masz tam mokro to żadne czasze i ich zamykanie nic nie da.
Może nie da ale pytam bo wyczytałem po drodze tematu że często się zdarza iż CZASZA działa odwrotnie nie wiedzieć dlaczego... Temu pytam czy prawidłowo się u mnie zamyka czy właśnie na odwrót :)
miodzik pisze:Po pierwsze masz bojowe zadanie wymienić filtr kabinowy.
Filtr wymieniłem standardowo ale wyjąłem go bo sądziłem ze przestanie parować (trochę pomogło-trochę...)
GOTI pisze:Sprawdź jak smakuje ciesz która wsiąkła w gąbkę ;)
Nie ma mowy abym dotykał językiem ten brud z podłogi :lol:
:P
GOTI pisze:Stawiam na nagrzewnice, ale skoro żadne płyny nie ubywają to jeszcze pozostaje deszczówka :mysli:
No płyny nie ubywają żadne, z naciskiem na chłodniczy. Jeżeli to deszczówka to tak jak
miodzik pisze:
zostaje deszczówka z podszybia.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2015, 12:32 przez Marcin1769, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#132 Post autor: chabretti »

Marcin1769 jak widzisz wirnik wentylatora tego za schowkiem to jest obieg wewnętrzny, a jak kopułka jest zamknięta i nie widać wirnika wentylatora to jest obieg otwarty.
Spróbuj ustawić kopułkę tak żeby nie było widać wentylatora i wyciągnij wtyczkę od silniczka obiegu. Jeżeli przestanie Ci parować to masz walnięty silniczek sterowania obiegiem powietrza.

Marcin1769

#133 Post autor: Marcin1769 »

chabretti pisze:Jeżeli przestanie Ci parować to masz walnięty silniczek sterowania obiegiem powietrza.
Czy ten silniczek da się naprawić domowym sposobem? Czy zostaje wymiana?

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#134 Post autor: GOTI »

Marcin1769 pisze:
chabretti pisze:Jeżeli przestanie Ci parować to masz walnięty silniczek sterowania obiegiem powietrza.
Czy ten silniczek da się naprawić domowym sposobem? Czy zostaje wymiana?
Naprawa silniczka: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14205 ;)
Obrazek

Marcin1769

#135 Post autor: Marcin1769 »

GOTI pisze:
To żeś nie za wiele zdziałał z tego co tam wyczytałem :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”