LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Arek1309, tak naprawdę to jeszcze możesz jechać i powiedzieć żeby Ci ten zbiornik wymienili bo taki nie powinien być i juz ,a jak sie im nie chce dobrze montowac to niech wyjmują instalkę i oddaja kasę. Gdyby u Nas się cos takiego zdarzyło to odrazu poszłaby fama że DRUCIAŻE itp. Takie moje zdanie.
I powiem Ci szczerze że mieliśmy juz nawet w warsztacie sytuacje gdzie u nas wyjmowalismy np; zbiorniki firmy Irene(nie maja odbioru z TDT-a przez to diagnosci nie podbijaja przeglądów) zamontowane w innych warsztatach i klienci odzyskiwali swoją kase od nich po oddaniu zbiornika.
I powiem Ci szczerze że mieliśmy juz nawet w warsztacie sytuacje gdzie u nas wyjmowalismy np; zbiorniki firmy Irene(nie maja odbioru z TDT-a przez to diagnosci nie podbijaja przeglądów) zamontowane w innych warsztatach i klienci odzyskiwali swoją kase od nich po oddaniu zbiornika.
Pisałem o tym wcześniej, ale u mnie jest zbiornik 630x230 mm, co daje 56 litrów pojemności. Maksymalna ilość gazu zależna jest od "mocy" kompresora na stacji paliw. U mnie wchodzi 48-49 litrów. Nie mam podgiętego pływaka. Mam z tyłu nowe amortyzatory i sprężyny firmy Kayaba. Nawet jak jest nas 6 osób + pies to nie udało mi się zawadzić zbiornikiem.
43 litry to jakaś kpina. Zbiornik w miejsce dojazdówki? 52-53 litry czyli zbiornik wysoki na 200-205 mm to standard. Do niego powinno wejść 44-45 litrów gazu.
Ja mam z kolei inny problem, którego zakład montujący mi gaz nie chce (lub nie umie) usunąć. Jak zatankuję na full to wskaźnik poziomu paliwa pokazuje full. Po pierwszych 30 km znika pierwsza dioda. Następne 30-40 km i pokazuje już połowę. No po 100-120 km pokazuje już rezerwę... na której potrafię przejechać kolejne 240-270 km. Jakoś bardzo mi to nie przeszkadza, ale raczej nie powinno tak być.
43 litry to jakaś kpina. Zbiornik w miejsce dojazdówki? 52-53 litry czyli zbiornik wysoki na 200-205 mm to standard. Do niego powinno wejść 44-45 litrów gazu.
Ja mam z kolei inny problem, którego zakład montujący mi gaz nie chce (lub nie umie) usunąć. Jak zatankuję na full to wskaźnik poziomu paliwa pokazuje full. Po pierwszych 30 km znika pierwsza dioda. Następne 30-40 km i pokazuje już połowę. No po 100-120 km pokazuje już rezerwę... na której potrafię przejechać kolejne 240-270 km. Jakoś bardzo mi to nie przeszkadza, ale raczej nie powinno tak być.
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Jeździłem kilkoma autami z gazem i w każdym było podobnie, tzn. na rezerwie robiłem ok 200-250, a na całym zbiorniku 400-450. Chyba tak ma byćsaturn pisze: Ja mam z kolei inny problem, którego zakład montujący mi gaz nie chce (lub nie umie) usunąć. Jak zatankuję na full to wskaźnik poziomu paliwa pokazuje full. Po pierwszych 30 km znika pierwsza dioda. Następne 30-40 km i pokazuje już połowę. No po 100-120 km pokazuje już rezerwę... na której potrafię przejechać kolejne 240-270 km. Jakoś bardzo mi to nie przeszkadza, ale raczej nie powinno tak być.
Po kontakacie z dwoma gazownikami
oto co mi powiedzieli
I.
2100 lovato
2700 BRC seq
stag - ale to składak
II.
2100 stag 4,
2200 stag
Kolega wcześniej pisał że lovato to właściwy kompromis.
Ale czy nie warto dożucić 100-200 zł i założyć coś lepszego tylko pytanie co ?
Rozumiem że kontrolka check engine nie ma prawa sie palić po założęniu instalacji LPG.
Czy powinno się sciągać kolektor do wiercenia?
Jaka butla jest optymalna, co największego wejgdzie bez problemów ?
oto co mi powiedzieli
I.
2100 lovato
2700 BRC seq
stag - ale to składak
II.
2100 stag 4,
2200 stag
Kolega wcześniej pisał że lovato to właściwy kompromis.
Ale czy nie warto dożucić 100-200 zł i założyć coś lepszego tylko pytanie co ?
Rozumiem że kontrolka check engine nie ma prawa sie palić po założęniu instalacji LPG.
Czy powinno się sciągać kolektor do wiercenia?
Jaka butla jest optymalna, co największego wejgdzie bez problemów ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
janono1, nie bardzo rozumiem co miałoby oznaczać dołożenie 100-200 zł do czego?? Nie widze tu instalacji za 2300...
Jak sam piszesz STAG, a juz napewno STAG 4(nie powinien być zakładany do tego silniika) to składak-napewno w obydwu warsztatch.
Spokojnie zakładaj Lovato, ewentualnie jak chcesz dołożyć(600) to zakładaj BRC ale dowiedz się na jakich wtryskiwaczach??, tylko wersja z wtryskami BRC powinna wchodzic w rachubę.
Co do butli to standart to butla o wymiarach 630/200-poj. od 45 do 49 w zależności od producenta, zakłada się również większe o wymiarach 630/225 poj51-55.
Co do kolektorów są różne szkoły....
Pozdro
Jak sam piszesz STAG, a juz napewno STAG 4(nie powinien być zakładany do tego silniika) to składak-napewno w obydwu warsztatch.
Spokojnie zakładaj Lovato, ewentualnie jak chcesz dołożyć(600) to zakładaj BRC ale dowiedz się na jakich wtryskiwaczach??, tylko wersja z wtryskami BRC powinna wchodzic w rachubę.
Co do butli to standart to butla o wymiarach 630/200-poj. od 45 do 49 w zależności od producenta, zakłada się również większe o wymiarach 630/225 poj51-55.
Co do kolektorów są różne szkoły....
Pozdro
koledzy przeciez STAG to tylko sterownik (komputer) najważniejsze to reduktor i wtryskiwacze- to podstawa a co tym bedzie sterowac to juz mniejszy problem
ja teraz mam staga,wtryski magic jet i jakis tam reduktor i wystarczy by obrobic 150KM wczesniej w ZA 1.8 mialem taki sam zestaw i chodziło pieknie
ja teraz mam staga,wtryski magic jet i jakis tam reduktor i wystarczy by obrobic 150KM wczesniej w ZA 1.8 mialem taki sam zestaw i chodziło pieknie
W takim razie skłonie się bardziej w stronę lovato. Stag to sterownik, ale jak masz sterownik do bani to nieważne jakie są inne komponenty, a przy składaku można dołożyć 100-200 i wziąć lepsze wtryskiwacze.
Ale jeżeli Lovato daje redę to pewnie skłonie się w tą stonę.
Rozumiem że kontrolka check engine nie powinna się zapalać jeżeli instalacja jest właściwie założona i skalibrowana.
Czy komuś udało się zmienić język w komputerze pokładowym na polski lub angielski przy nie oryginalnym radiu czy raczej tylko serwis.
Ale jeżeli Lovato daje redę to pewnie skłonie się w tą stonę.
Rozumiem że kontrolka check engine nie powinna się zapalać jeżeli instalacja jest właściwie założona i skalibrowana.
Czy komuś udało się zmienić język w komputerze pokładowym na polski lub angielski przy nie oryginalnym radiu czy raczej tylko serwis.
wierzysz ze takfirek pisze:Ciekawy czy jak komputer, laptop do domu kupowałeś to też nie było ważne jakie ma komponenty byle tylko był....
robi sie fajne OT kompletnie nie na temat
ja tylko napisałem ze nie ma sie co rozwodzic czy to ma byc stag czy lovano itd
lepiej zainwestowac w dobry,wydajny reduktor i szybkie,ciche i wydajne wtryski takie moje zdanie ale cóz ja moge wiedziec przeciez przejechałem na lpg tylko koło 250 tyś km
Dzwoniłem jeszcze do innego gazownika powiedział KME coś tam 2000 zł.
Powiedział że lovato to nie, bo nie.
Podajde do niego i zapytam o stag300 + wtryskiwacze hana + inne komponenty
kolega jacek28 pisze
lepiej zainwestowac w dobry,wydajny reduktor i szybkie,ciche i wydajne wtryski t
Co byście polecili jeszcze oprócz stag300 i wtryskiwaczy hana.
Powiedział że lovato to nie, bo nie.
Podajde do niego i zapytam o stag300 + wtryskiwacze hana + inne komponenty
kolega jacek28 pisze
lepiej zainwestowac w dobry,wydajny reduktor i szybkie,ciche i wydajne wtryski t
Co byście polecili jeszcze oprócz stag300 i wtryskiwaczy hana.
No właśnie jest nad czymjacek28 pisze:ja tylko napisałem ze nie ma sie co rozwodzic czy to ma byc stag czy lovano itd
Najlepiej , żeby graty były optymalnie dobrane do silnika. Nie ma sensu zakładać drogiego reduktora , który ogarnia 200KM do auta o mocy 125KM. Po co szybkie wtryskiwacze do auta w którym czas wtrysku benzyny na jałowym wynosi ~ 3,5ms. Tu dadzą radę tanie , czerwone valteki. Mówisz - ciche wtryskiwacze. A słyszałeś o takiej , całkiem niezłej listwie , Regfast? To dopiero jest głośne.jacek28 pisze:lepiej zainwestowac w dobry,wydajny reduktor i szybkie,ciche i wydajne wtryski
No pojechałeś. Czyli im ktoś więcej na gazie jeździ tym ma większą wiedzę na temat instalacji lpg?jacek28 pisze: ale cóz ja moge wiedziec przeciez przejechałem na lpg tylko koło 250 tyś km
Staga 200 , valteki , tomasetto alaska i POPRAWNY MONTAŻ !janono1 pisze:Co byście polecili jeszcze oprócz stag300 i wtryskiwaczy hana.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
Zastanawiam sie co wybrac stag 300-4 isa2 wtryskiwacze hana a reduktor acr01 w www.autonagaz.net za 2900 czy BRC sequent 24 za ok. 2900 w www.gaz.auto.pl na Mysliwskiej 51 w Krakowie . Zastanawia mnie czy na Mysliwskiej dobrze montuja bo o Joannie slyszalem wiele pozytywnych opini, ale znowu na forum wszyscy polecaja brc..
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
glonik21, Wzaprezentowanych konfiguracjach instalacje są bardzo podobne do siebie jeśli chodzi o walory użytkowe, ale w pózniejszej eksploatacji Brc może okazaś sie droższe przy ewentualnych pogwarancyjnych naprawach.BRC wtrysk około 200 Stag-HANA 100.
Aczkolwiek jesli chodzi o staga to nalezy pamietac o obowiązkowej próbie-kalibracji drogowej.
Pozdro
Aczkolwiek jesli chodzi o staga to nalezy pamietac o obowiązkowej próbie-kalibracji drogowej.
Pozdro