Bierze olej. Poza tym ładnie chodzi. Działać?
Moderator: Sebu$
Bierze olej. Poza tym ładnie chodzi. Działać?
Witam,
mam takie pytanie,
Moja zosia 1.8 X18E1 1999r ma apetyt na olej.
Mobil 10W40.
Dolałem do maxa i po 4 tys mam juz prawie minimum! czyli 1L na 4tys km!
Poza tym silnik ładnie chodzi. Nie ma wycieków, pali na dotyk, chodzi równo, ma moc.
Działać? Remont? Mechanik?
Czy jeździć i dolewać?
Przebieg 160tys oryginał. Jeżdże na LPG.
Trasy robie około 80km dziennie do pracy.
PS prosze nie komentować przebiegu bo samochód kupiłem od pewnej osoby i znam jego przeszłość a że dopiero przy mnie dowie sie co to konkretne przebiegi to juz inna sprawa.
mam takie pytanie,
Moja zosia 1.8 X18E1 1999r ma apetyt na olej.
Mobil 10W40.
Dolałem do maxa i po 4 tys mam juz prawie minimum! czyli 1L na 4tys km!
Poza tym silnik ładnie chodzi. Nie ma wycieków, pali na dotyk, chodzi równo, ma moc.
Działać? Remont? Mechanik?
Czy jeździć i dolewać?
Przebieg 160tys oryginał. Jeżdże na LPG.
Trasy robie około 80km dziennie do pracy.
PS prosze nie komentować przebiegu bo samochód kupiłem od pewnej osoby i znam jego przeszłość a że dopiero przy mnie dowie sie co to konkretne przebiegi to juz inna sprawa.
Jasne, że ecotec benzynowe biorą olej... Az tyle? Twój to mało bierze. W instrukcji pisze, że norma to 0,6l/1000 km
W tych silnikach lubią padać uszczelniacze zaworowe.
Zrób prosty test, żeby się przekonać czy to one. Włącz silnik, zostaw go na 8-10 minut na biegu jałowym i po tym czasie daj gwałtownie gaz do oporu. Jak uszczelniacze są do wymiany to ukaże się duża chmura dymu siwo-niebieskiego
W tych silnikach lubią padać uszczelniacze zaworowe.
Zrób prosty test, żeby się przekonać czy to one. Włącz silnik, zostaw go na 8-10 minut na biegu jałowym i po tym czasie daj gwałtownie gaz do oporu. Jak uszczelniacze są do wymiany to ukaże się duża chmura dymu siwo-niebieskiego
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Ta zmiana raczej nic nie da, miałem Astrę G Eco z 2000 i też tak brała, pytałem co z tym robić, odpowiedź była: dolewać i jeździć, tylko pamiętać, żeby dolewać :>castagnet pisze:Ło kurde to jak nie kopci i narazie tylko bierze olej to chyba bede tak jeździł.
Jeszcze zmienie z Mobila na GM i będę obserwował.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Jesli padna uszczelniacze zaworowe to przy odpalaniu na zimnym silniku powinien puscic niebieska chmure tylko przy uszczelniaczach tyle by nie szamal oleju... Dla samego siebie bym sprawdzil kompresje na cylindrach i wtedy zadecydowal. Jesli na zimnym/cieplym silniku bedzie bardzo podobna i nie bedzie duzych roznic na cylindrach to jezdzic i dolewac (albo odwrotnie). Czesto jest tak ze na cylindrze/cylindrach blizej termostatu cisnienie moze byc slabsze... tylko wszystko zalezy od roznic...
Zmienic olej tez mozesz... pewnie nic to nie da... chyba ze zmienisz na 15W40 tylkojak na przebieg 160kkm to szkoda...
Zmienic olej tez mozesz... pewnie nic to nie da... chyba ze zmienisz na 15W40 tylkojak na przebieg 160kkm to szkoda...
Ja również bym nic z tym nie robił , skoro Twoje autko odpala , nie kopci a tylko ma zwiększony apetyt na olej a że to Ecotec to norma..więc..szerokiej drogi . Pamiętam ,że jak miałem kiedyś VW Golfa z silnikiem benzynowym to w instrukcji było napisane ,że obytki oleju 1l/1000km jest dopuszczalne ale w warunkach dużego obciążenia silnika , czyli pewnie jazda po górach z przyczepką. Jednak jak widzisz, apetyt Twojego autka nie wykracza poza określone normy. Warto jedynie częściej kontrolować stan oleju i to wszystko
Miałem to samo. Też silnik po zakupie fajnie chodził, przebieg 160tyś, a innych objawów poza braniem oleju nie było. Brał podobnie jak Tobie. Ja to zrobiłem tzn. wymieniłem uszczelniacze zaworowe i dla pewności pierścienie i teraz mam spokój. Jeżdżę na syntetyku i praktycznie od wymiany do wymiany doleję może z 0,5L.
Sam musisz obserwować skąd olej wycieka. Wytrzyj dokładnie misę olejową i czekaj. Dla lepszej płynności oleju, rozgrzej silnik. Simmering pod kołem zębatym rozrządu też wymieniłeś ? Może jeszcze być wyciek od strony skrzyni biegów, czyli uszczelniacz na wale a także spod filtra oleju i pokrywy zaworów. Posprawdzaj to. Najgorzej byłoby wymieniać simmering na wale, ponieważ skrzynie trzeba wyciągać.
sm