[A] - piowit - 2.0 DTI, Elegance, 2004r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
piowit

[A] - piowit - 2.0 DTI, Elegance, 2004r

#1 Post autor: piowit »

Witam, od dawna zabieram się za założenie tematu mojej Zafirce. W końcu udało się dorwać aparat :D

Zafira to 2.0 DTI, 101KM
Nalatane ma już 200 000 km (kilka dni temu przeleciało :D)
Wersja wyposażeniowa Elegance
-klimatronik
-podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka
-elektryczne szyby z przodu
-światła przeciwmgłowe z przodu
-spryskiwacz mgłowe (własna modyfikacja :D)
-10 Airbagów
-ABS, TC
-komputer pokładowy wraz z radioodtwarzaczem NCDR1100

Niedawno krówka przeszła większy serwis:
-kompletna wymiana sprzęgła (sachs)
-wymiana koła dwumasowego (sachs)

Przy okazji 4000km temu wymieniłem jej wszystkie płyny ustrojowe :)

Kilka zdjęć:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Cała Galeria: http://goo.gl/YKuX7

Troszkę poprawiłem - Bodek
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 20:10 przez piowit, łącznie zmieniany 1 raz.

pentagram

#2 Post autor: pentagram »

Ładna zafirka:)
Autko z kluczykiem się świeci, trzeba błędy z czytać

A kierownice sam wymieniałeś?

piowit

#3 Post autor: piowit »

Kierownica oryginał, ma ślady że już trochę przejechała. Może na zdjęciach nie widać.
A to rozumiem że jak odpalam samochód to nie powinien mi się check zapalać?
Mam interfejs to i tak sobie jutro zczytam, bo wiem że jakaś wtyczka mi wypadała od czujnika ciśnienia i wchodził w tryb serwisowy, ale poprawiłem ją i teraz już jeździ i check się zapala tylko razem z innymi kontrolkami.

@ADD:
Kurcze, mam komputer po formacie :(, może ma ktoś namiar na dobrego OP-COM CHINA?

pentagram

#4 Post autor: pentagram »

Chodzi mi o auto z kluczykiem. Powinno zgasnąć kilka sekund po włączeniu zapłonu

Jakoś mi się wydawało, że w Zafirach wszystkie kierownice miały szwy

piowit

#5 Post autor: piowit »

A nie, ja mam tą uboższą kierownicę, nieskórzaną :(
Sprawdzę jutro tego CHECKa

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Tunio999 »

Ładna Zośka :)

Oby następne 200 000km przejechała "bez przeglądu" - tego życzę :piwo:
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

piowit

#7 Post autor: piowit »

Dzięki :) Merolkiem już mam nakręcone 340 tys km więc i tutaj widzę przyszłość :D
Tym bardziej że zawsze przy naprawach staram się użyć najlepszych części, bo wiem że odpłaci mi się to w późniejszej eksploatacji :D

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Bodek »

Witam, fajne autko, no i 1,5 roku trzeba było czekać na prezentację, jakieś aluski by się przydały, a kontrolka ma zgasnąć przed odpaleniem.

Jeżeli chodzi o OP zobacz tutaj:

OP-Win_7.rar Gryzoń
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

piowit

#9 Post autor: piowit »

Odczytałem błędy i wyskakuje
P0070 - Temperatura powietrza otoczenia- mała wartość na wejściu
(02) - Obecny
Z tego co wyczytałem na różnych forach to prawdopodobnie czujnik gdzieś przy skrzynce bezpieczników pod maską, czy może przyczyny szukać gdzie indziej?

Elmo77

#10 Post autor: Elmo77 »

Ładnie się prezentuje, życzę zadowolenia :piwo:

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#11 Post autor: twardypt91 »

Jak się sprawuje motor po tylu km? I jaki dym leci z rury wydechowej po odpaleniu?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

piowit

#12 Post autor: piowit »

@Twardy: silnik pracuje bardzo dobrze, nadal jest elastyczny, nadal można wyprzedzać. W sumie to nie mam zastrzeżeń do silnika. A dym? Dym nie leci, może jak się bardzo mocno pogoni to pierdnie na czarno. Ale to w sumie w normie, nie zauważalne na co dzień. Naprawdę nie widzę wielkiej różnicy pomiędzy jeżdżeniem tym dieslem, a podobnymi jemu co mają po 150 tysięcy albo nawet po 100 tysięcy km przebiegu.
Ale o silnik zawsze dbano w domu, bo w końcu to serduszko samochodu, bez niego nie pojedzie daleko.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#13 Post autor: MARCEL! »

Fajny kolorek:) A propo tej kontrolki pomarańczowej z kluczykiem to ona powinna zgasnąć jak się uruchomi silnik? U mnie w instrukcji (co prawda do wersji przed liftem instrukcja) jest napisane, że powinna zgasnąć po uruchomieniu zapłonu, i odnosi się to wersji benzynowej (silnik o zapłonie iskrowym). Bo jak po uruchomieniu się świeci to trzeba sprawdzić błędy a jak błyska w trakcie jazdy to coś nie tak z immobilizerem? Bo generalnie w trakcie jazdy nie powinna się świecić żadna pomarańczowa ani tym bardziej czerwona kontrolka...

piowit

#14 Post autor: piowit »

Ja mam błąd czujnika temperatury i mi gaśnie dopiero po odpaleniu, na zapłonie cały czas świeci.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#15 Post autor: MARCEL! »

Ja miałem błąd otwarcia przepustnicy...to do czyszczenia przepustnica?Błąd skasowan ale znowu lampka gaśnie po uruchomieniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”