[B]Opinie:LPG a silniki 1,6, 1.8, 2,0T i 2.2 direct
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Zastanawiam sie nad zakupem zafirki z silnikiem 2.0T i ewentualnie zagazowaniem. Ma ktoś z kolegów doświadczenie z tym silnikiem. Wcześniej miałem omegę z tym silnikiem tylko bez turbo i na gazie chodziło ładnie. Później była zafira A 1.8 i na gazie przejechałem 110kkm. Instalacja Tomasetto wtryski wytrzymały 90 000km.
Koło Chynowa (trasa na Grójec za Górą Kalwarią) miejscowość Zadębie. Zakładałem do X18XE1 Lovato cały zestaw z filtrem węglowym i nic się nie dzieje. Gostek w gazie siedzi od kilku ładnych lat i nie zdziera kasy. Zakłada do wszystkiego co ma silnik i jak rozmawiałem z jego pracownikami to tylko jeden gościu miał jakieś wątki w mercedesie z kompresorem.
ok dzięki, z tymże i tak mam nieco wątpliwości, bo
ja z z kolei rozmawiałem wczoraj ze swoim mechanikiem i powiedział, że LPG w 18XER to czysta loteria. Mimo dobrze ustawionej gazowni, dobranych map, dobrej instalacji, to nie ma gwarancji, ze 20-30kkm nie będzie po zaworach i głowicy. Przerabiają to coraz częściej. Podobnie w hondach z tymże tam już po 15kkm luzy na zaworach (tylko że tam jest o tyle lepiej, że zawory koryguje się śrubami, a w oplach rozbierać rozrząd i każdy cylinderek mierzyć, wyliczać itd, plus do tego płytki nie są za tanie). Samo sprawdzenie luzów to 250pln i jak coś się zadzieje to koszta od razu rosną. Ogólnie nie poleca gazu do 1.8 140km Nawet dobrze dobrana mieszanka nie gwarantuje niezawodnej jazdy na dłuższą metę.
jest ktoś kto w 18xer na gazie przejechał z 50kkm i jest wszystko w porządku i jaką ma instalację ?
ja z z kolei rozmawiałem wczoraj ze swoim mechanikiem i powiedział, że LPG w 18XER to czysta loteria. Mimo dobrze ustawionej gazowni, dobranych map, dobrej instalacji, to nie ma gwarancji, ze 20-30kkm nie będzie po zaworach i głowicy. Przerabiają to coraz częściej. Podobnie w hondach z tymże tam już po 15kkm luzy na zaworach (tylko że tam jest o tyle lepiej, że zawory koryguje się śrubami, a w oplach rozbierać rozrząd i każdy cylinderek mierzyć, wyliczać itd, plus do tego płytki nie są za tanie). Samo sprawdzenie luzów to 250pln i jak coś się zadzieje to koszta od razu rosną. Ogólnie nie poleca gazu do 1.8 140km Nawet dobrze dobrana mieszanka nie gwarantuje niezawodnej jazdy na dłuższą metę.
jest ktoś kto w 18xer na gazie przejechał z 50kkm i jest wszystko w porządku i jaką ma instalację ?
Witam
Przejechałem na gazie 60000km i jak na razie wszystko prawie ok,
po 40tyś km padł reduktor ale został wymieniony na gwarancji ,mam instalacje landi renzo+lubryfikacja .Po 30tyś km padła cewka,bałem się że to głowica ale na szczęście nie, zaraz potem byłem na regulacji zaworów i wszystkie były ok.
Przejechałem na gazie 60000km i jak na razie wszystko prawie ok,
po 40tyś km padł reduktor ale został wymieniony na gwarancji ,mam instalacje landi renzo+lubryfikacja .Po 30tyś km padła cewka,bałem się że to głowica ale na szczęście nie, zaraz potem byłem na regulacji zaworów i wszystkie były ok.
moja Zafira 2.0 Turbo z LPG trzyma się bardzo dobrze, przejechane ponad 80 tyś na instalacji BRC i bez żadnych problemu przejedzie pewnie kilka razy tyle, jedynie co 15 tyś na przegląd i śmigam dalej. Montowane w Energy Gaz Polska w Warszawie, z tego co zauważyłem nawet w galerii mają taką Zafirę z Turbo - http://egp.pl/galeria6.htm - szkoda że moja się nie załapała, a tak to widzę że Opelków to do nich dużo przyjeżdża na montaże, jak sam też sie o tym przekonałem że warto :>
jakby mi ktoś tak zamontował to bym za to nie zapłacił, pomijam to że żarówki od długich nie wymieniKrakra pisze:z tego co zauważyłem nawet w galerii mają taką Zafirę z Turbo - http://egp.pl/galeria6.htm
Jakoś nikt nie doradzi :> więcej można poczytać na forum Vectry http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... -zakladac/