Wskazania poziomu paliwa

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#46 Post autor: Tunio999 »

Maciek pisze:Jak nie ma sterowania w kierownicy to przyciski od kompa są właśnie w prawej manetce :)
A tempomat z lewej :lol:
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Arczi

#47 Post autor: Arczi »

Tunio999 pisze:A tempomat z lewej
O ile ma :>

blackrhyme

#48 Post autor: blackrhyme »

Moja zoska tez tak ma ze jak juz sie zbliza wskazowka paliwa do pierwszej kreski to jak parkuje pod domem na lekkim podjezdzie (przod wyzej) to po ponownym odpaleniu auta oczom mym ukazjue sie najbardziej nielubiana kontrolka:). po przejechaniu ok 2km wskazowka podnosi i lampka gasnie, i wiem z przebiegu ze mam jeszcze paliwa ponad rezerwe. jak tak pojezdze ze 2 lub 3 dni to czasem nawet kontrolka zaczyna migac co oznacza ze powinno sie udac natychmias na stacje i dolac, i tu jest najfajniesza rzecz bo z reguly tankuje auto az pistolet odbije i ilosc dolanego paliwa waha sie od 43l do 48l w zaleznosci jak i gdzie jezdzilem. teoretycznie oznacza to ze w baku mam od 10 do 15l a ta malpa mi juz miga nawet jak jade po rownej drodze i parkuje auto na plasko. No coz za jakis czas powinen do mnie dotrzec elm327 i podlacze go do zoski i mojego telefonu i zobaczymy co mi tam komp napisze o spalaniu. Srednio z moich wyliczen wychodzi mi troche pozniej 8,5 do pracy mam jakies 5km ale niestety komunikacja w tej czesci miasta nie jest najlepsza wiec stad dosc spore spalanie, jak jezdze na trasie to schodzi do 7l.

pablo2374

#49 Post autor: pablo2374 »

Arczi pisze:
Tunio999 pisze:A tempomat z lewej
O ile ma :>
No tego to akurat nie rozumiem :shock: ??? Czy to coś dziwnego że mam tempomat w lewej manetce?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#50 Post autor: Bodek »

pablo2374 pisze:
Arczi pisze:
Tunio999 pisze:A tempomat z lewej
O ile ma :>
No tego to akurat nie rozumiem :shock: ??? Czy to coś dziwnego że mam tempomat w lewej manetce?
Tak, bo nie wszystkie mają :D ale zawsze można dołożyć, jest temat na forum o tempomacie ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Arczi

#51 Post autor: Arczi »

Tak, bo nie wszystkie mają ale zawsze można dołożyć, jest temat na forum o tempomacie
Dokladnie. Pisalem tu na przykladzie swojej ZA :D

[ Dodano: Wto Paź 30, 2012 20:07 ]
Jako ciekawostka w temacie spalania...
Wczoraj najpierw pojawil mi sie komunikat na wyswietlaczu ze zasieg jest ponizej 50km a dopiero kilka km dalej zapalila sie rezerwa.
Co ciekawe to nie jechalem wtedy po zadnej autostradzie czy ladnej i rowniutkiej drodze tylko lokalnie u siebie gdzie drogi sa "prawdziwe polskie" :>

whack

#52 Post autor: whack »

witam.
pozwolę sobie "odświeżyć" temacik. mam zafirkę z 2001 ben.+lpg
u mnie wskazówka od poziomu paliwa również wariuje:
np po odpaleniu wskazówka się nie podnosi, kontrolka mruga, dopiero po przejechaniu kilku km wskazówka się podnosi na odpowiedni pułap i przestaję świecić.
czasem również podczas jazdy poziom się podnosi, a później spada prawie do minimum.[rozumiem że przy włączonym gazie komputer może głupieć ale żeby głupieć aż o "pół baku"?]
mam również inne problemy z moją wysłużoną zafirą, np zaświecające się podczas jazdy kontrolki ABS czy TC, po chwili gasną, czy też komunikaty o poziomie oleju, płynu chłodniczego, ostatnio do tego doszły komunikaty o spalonych światłach hamowania i również pozycyjnych [dodam że to nie wszystkie bolączki tego auta :) ] czy to może być sypiąca się elektronika już??

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#53 Post autor: GOTI »

U mnie występuje mała sprzeczność co do zasięgu. Komputer pokazuje 18-20km, a wskaźnik poziomu paliwa jest na ok. 1/4.

Wszystko ładnie, pięknie chodziło (zasięg i wskazania były poprawne), ale musiałem zmostkować do masy wejścia na czujniki (których nie posiadam, bo instalacja nie jest oryginalna tylko sam robiłem) żeby mi nie wyskakiwały błędy z "rzekomych" czujników.

Co może być przyczyną takiego zachowania komputera? Dodam, że instalacja zrobiona prawidłowo - piny oryginał, a nie druciarstwo.
Gdzieś gubi się sygnał poziomu paliwa tylko pytanie gdzie, przewód o poziomie paliwa idący z licznika do MIDa wygląda dobrze - sprawdzałem go baardzo dokładnie.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2013, 10:42 przez GOTI, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Admos

#54 Post autor: Admos »

Ja za to mam troche inny problem.
Kiedys raz widzialem, ze zapalila sie rezerwa. Od razu pojechalem na stacje i zalalem po korek. Bylo to okolo 2 miesiecy temu. Od tamtej pory mimo, ze przejechalem juz okolo 11tys km rezerwa nie zapalila sie ani razu. Wrecz przeciwnie. Zdarzylo sie 2 razy , ze ze wskazaniem komputera, ze paliwa starczy na 120-150km i wskazniku na 1 kresce jakims cudem zabraklo paliwa. Jest to irytujace. nigdy nie wiem ile tak naprawde jest w baku. Gdy wskazowka zbliza sie do 1 kreski jade ze strachem, ze nie dojade na stacje. od tamtej pory zawsze w bagazniku mam maly kanisterek z paliwem. Pozatym po zalaniu do pelna, wyglada na to, ze na wskazniku brakuje 1 kreski (wskazowka wystaje mocno poza skale)
Jakies pomysly? Istnieje jakas mozliwosc regulacji tego?

//
Wiecie moze czy jest mozliwosc ''testu zegarow'' ?
chodzi mi o cos tego typu (Ponizej zalacznik do youtube)
[URL=http://]http://www.youtube.com/watch?v=mfD4guS6-K8[/URL]
lub: watch?v=mfD4guS6-K8 jesli nie chcesz klikac w link :)

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#55 Post autor: GOTI »

To że wystaje poza skale to nie problem. Ja jak zaleje pod korek wskazówka też wystaje poza max. tylko dziwne jest twoje stwierdzenie "mocno poza skale" :mysli: - może plywak uległ uszkodzeniu.

A na zapłonie (przed włączenie silnika) zapala sie kontrolka od rezerwy? Powinna.

Co do testu zegarów - nic na ten temat nie słyszałem, w instrukcji tym bardziej nic na te temat nie ma.
Obrazek

Admos

#56 Post autor: Admos »

GOTI pisze:A na zapłonie (przed włączenie silnika) zapala sie kontrolka od rezerwy? Powinna.
Tak. Na zaplonie sie zapala. a pozniej to juz mi jej toche brakuje. Wolalbym jednak aby zapalala sie za wczesnie niz, aby nie robila tego wcale. Co skutkuje uziemieniem mnie w miejsu.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#57 Post autor: Rybka »

Test wskaźników oraz wyskalować wskaźnik paliwa można op-comem.
Test robiłem kilka razy, co do wyskalowania to widziałem że można powiększać, lub pomniejszać wartość odchylenia.
Ale nie bawiłem się tym.

alek_jan

#58 Post autor: alek_jan »

Rybka pisze:Test wskaźników oraz wyskalować wskaźnik paliwa można op-comem.
Test robiłem kilka razy, co do wyskalowania to widziałem że można powiększać, lub pomniejszać wartość odchylenia.
Ale nie bawiłem się tym.
A czy z pozostałymi tak można ??

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#59 Post autor: Rybka »

alek_jan pisze:A czy z pozostałymi tak można ??
Powiem ci, że już nie pamiętam dokładnie czy inne można wyskalować.
Dawno się bawiłem op-comem.

PUSZEK30

#60 Post autor: PUSZEK30 »

witam serdecznie.
chcialem napisac nowy temat,ale niemam do tego uprawnien i szukalem jakis tematow na temat komputera pokladowego i nic nie znalazlem,wiec prosze wybaczyc mi ze tu sie podpinam mi zadje pytania:)

mam problem z kompterem pokladowym,mianowiecie chodzi mi o to ze zawsze kontrolka rezerwy paliwa zapalala sie mi 50km przed koncem paliwa.tak mialem kilka razy poniewaz zafirke mam od kilku miesiecy:) pozniej kilka razy zdazylo mi sie ze kontrolka ta zapalala sie przy 60 km,a ostatnio nawet zapalila sie przy 100km. zgasilem silnik i ponownie odpalilem i niby jest ok.

drugi przyklad ze spalaniem jest taki ze ciagle srednie spalanie pokazywal mi 8L/100 km PO kilku dniach zauwarzylem ze to sie zawiesilo i w momecie zresetowania tego przyciskiem w manetce,auto zatrzymalem i przy wlaczonym silniku spalanie srednie zaczelo rosnac i pokazywalo 30-40L/100 KM
Teraz niby znowu jest ok ale to wszystko zaczyna mnie nie pokoic dlaczeczgo tak komputer wariuje. zaznacze jeszcze ze jest to zafira A 1.8 16v 125 koni.

co o tym sadzicie koledzy i moze tez ktos ma takie problemy jak ja.pozdrawiam i czekam na wasze wypowiedz:) :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”