Układ hamulcowy - ZA

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

Układ hamulcowy - ZA

#1 Post autor: Mattai »

Witam.
Właśnie zakończyłem temat zacisków, wszystkie zregenerowane
Na tyle miałem cylinderki 38mm więc było troszkę zachodu aby trafić komplecik z takąż uszczelką.
Po wymianie, z braku kanału oddałem autko do odpowietrzenia i zadowolony ruszyłem na drogę.
Radość trwała krótko, bo po kilkuset metrach pedał zmiękł, zrobił się taki że jak chciałem zwolnić musiałem miękko nacisnąć dwa razy aby zadziałał poprawnie, ale po chwili się uspokoiło. Ujechałem 5km i znów.
Nie było tak źle jak za pierwszym razem, ale nie było miło tak jeździć. Dzisiaj rano odpalam autko i niemal idealnie. Po naciśnięciu jakbym miał gąbkę na pedale, skuteczne hamowanie - tak, ale z takim początkowym miękkim opóźnieniem. Bardzo to przeszkadza. To jest objaw zapowietrzenia, czy może pompa się kończy? Zaznaczę że przed całością pedał działał poprawnie. Zaciski pracują poprawnie.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2012, 19:48 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

Chyba jednak układ jest jeszcze zapowietrzony.
Oczywiście!

tofo

#3 Post autor: tofo »

bankowo zapowietrzony. nacisniej 5-6 razy na hamulec jak bedzie twardy a po jakies 5 min znowu bedzie mieciutki masz wtedy pewnosc ze kilka pecherzyków powietrza masz w układzie.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#4 Post autor: Mattai »

Podziękować, czyli reklamacja z poprawką. Całe szczęście. Na trzeci dzień po odpowietrzeniu...po jakiś kilku naciśnięciach...znów robi się miękko.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

pieczy

#5 Post autor: pieczy »

Ja mam podobny poblem, z tym że niczego nie robiłem przy hamulcach. wymieniany był wysprzęglik sprzęgła, ale został układ odpowietrzony i sprzęgłu hula.
A z hamulcami dzieje się dziwna sytuacja i ni jak nie mogę sobie z tym poradzić.
Czasem jest tak że pedał zmięknie aż całkowicie przestaje hamować. przejadę jakieś 20 km, ponaciskam kilkaset razy i znowu zaczyna działać na jakiś tydzień, później znowu to samo.
Czasem jeszcze dzieje się coś innego. hamulec jednego koła tak się zaciśnie że za cholerę nie chce puścić. postoi samochód 2 godziny i przechodzi. wcześniej był to lewy przód a ostatnio 2 razy w ciągu tygodnia prawy przód. jakaś magia chyba. Proszę o pomoc bo niedługo osiwieję przez ten samochód. Żona mnie już wyklina bo nie może jeździć samochodem, bo strach.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#6 Post autor: Mattai »

Może nie sprawdzili poziomu płynu i się zapowietrzył
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

podbiel

#7 Post autor: podbiel »

Prędzej pompa

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#8 Post autor: Mattai »

Może się zapowietrza i przy okazji wyszło ze zaciski się zapiekają...
Ja tak miałem, zrobiłem zaciski, przy okazji odpowietrzyłem i już, dla pewności 100pln pompę wymienić i problem z głowy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Paweł77

#9 Post autor: Paweł77 »

Witam.
Mam problem w Zafirze A 2,0 T OPC (200KM). kilka, kilkanascie sekund po uruchomieniu silnika, podczas toczenia czuje chrobotanie na pedale hamulca (działanie układu ABS). Samochód się toczy lub delikatnie rusza, nie ma powodów do zadziałania ABS.
Komputer diagnozuje układ ABS/ESP jako sprawny/bez błędów.
Czy ktoś spotkał się z czyms podobnym
Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#10 Post autor: Mattai »

tarcze klocki... oslona tarczy hamulcowej, krzywa tarcza, skończone łożysko w piaście?
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, 19:52 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

marco1067
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 24 mar 2010, 09:34
Lokalizacja: Siemianice PKE
Model:

#11 Post autor: marco1067 »

witam ja mam pytanie:jest taka mozliwosc zeby klocki z tylu szybciej sie skonczyly od tych z przodu?U mnie sie tak dzieje i nie wiem czy to normalne

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#12 Post autor: Harry200 »

Teoretycznie z tyłu powinny wytrzymać co najmniej dwa razy więcej kilometrów, jeżeli jednak klocki będą dużo bardziej miękkie albo zaciski nie będą się cofać jak należy to wtedy zużyją się szybciej..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#13 Post autor: Mattai »

marco1067 pisze:witam ja mam pytanie:jest taka mozliwosc zeby klocki z tylu szybciej sie skonczyly od tych z przodu?U mnie sie tak dzieje i nie wiem czy to normalne
Brutalna prawda o oplach...zapiekły się zaciski na pewnym poziomie. Przeważnie zużywają się przednie z racji obciążenia. Jak dla mnie zaciski do wyczyszczenia.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#14 Post autor: donald7000 »

Przewertowałem kilka wątków dotyczących hamulców w zafirach, wszyscy odpowietrzają, odpowietrzają i tak sobie odpowietrzają ale starymi metodami.
Czyli jeden odkręca odpowietrznik a drugi pompuje i trzyma itd.

Czy taka metoda odpowietrzania układu hamulcowego w Zafirach z ABS jej poprawna ?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#15 Post autor: Mattai »

Tak.
Tylne dla przykładu odpowietrzają się niemal samodzielnie.
Najlepiej mieć sprzęt do odpowietrzenia mniej zabawy
Przydatny np w sytuacji kiedy mamy problem z zapowietrzeniem pompy albo pompy ABS.

W zośce ważna jest kolejność odpowietrzania
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”