[A] - silnik 1,8 - zawór EGR - czyszczenie

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Paweł77

#31 Post autor: Paweł77 »

Nie. U mnie wolne obroty sa ok. jak jest zimny przez chwile sa wyzsze po czym spadaja. Potencjometr obejmuje caly zakres obrotowy silnika, w zaleznosci w ktorej czesci jest uszkodzony w takim zakresie bedzie powodowal zaklocenia w dawkowaniu paliwa (zbyt duzo, lub zbyt malo).
Zacznij jednak od sprawdzenia pedalu (potencjometru) gazu, chyba ze masz na linke (takie tez byly), wtedy moze linka blokuje.

blackrhyme

#32 Post autor: blackrhyme »

heh ja tez mam troche podobny problem i w najbliszymczasie bede musial udac sie do mechanika zeby zlikwidowal ta bolaczke.
mianowice co jakis czas auto nie chce odpalic, rozrusznik zakreci i nic, kluczyk na zero i za 2 razem odpala bez problemu zdarza sie to raz na kilkadziesiat uruchomien silnika. oststnio zoska zaczela glupiec stojac na swiatlach nagle obroty spadaja ponziej 500 auto strasznie sie dusi czasem nawet zgasnie, czasem podczas takich akcji zapala sie zólta kontrolka od ukladu chlodzenia/klimy i gasnie po 2 sekundach jak oborty podskocza powyzej 500. Objawy te wystepuja zarowno przy zimnym jak i cieplym silniku.
Dzisaj znowu jak wracalem z pracy tak mi zoska robila ale wyczulem ze jeszce podczas jazdy gdy silnik ma ok 2000 obr i nie przspiesza to pracuje nierowno tak jakby 1 swieca nie dawala iskry.
Co do ukladu chlodzenia to jakies 2 tys km temu zrobilem caly rozrzad z pompa wody musialem zrobic bo zoska plula olejem na uszczelniaczach walka rozrzadu, klima byla dobijana w czerwcu, ilosc plynu chlodzacego w normie.
I teraz moje pytanie co moze byc przyczyna powyzscyh objawow ktore pojawiaja sie kiedy chca i znikaja tak samo choc zdarza sie to coraz czesciej. Auto nie ma zadnych problemow z przyspieszaniem, nie ma tez "kołysania" jak pisali koledzy.

Typ silnika: Z16XE

czyjatac powyzsze wypowiedzi zrobilem liste podejrzanych:
swiece lub listwa zapłonowa
zawor egr
filtr paliwa
przepustnica
przepływomierz
silnik krokowy

dodam jeszcze ze nawet jak dodam lekko gazu podczas tego dlawienia na postoju zeby utrzymac obroty powyzej 1000 to dalej czuc nierowna prace silnika na pedale gazu oraz dzwiekowo.

Paweł77

#33 Post autor: Paweł77 »

blackrhyme,
Witam
Zacznij od podłoczenia komputera, moze bedzie widać błedy które bliżej określa wadliwy element. Masz problem przy rozruchu, jest prawdopodobne ze pompa paliwa daje zbyt małe ciśnienie. Napewno zacznij od wymiany filtra paliwa, sprawdz wizualnie świece. Jezeli faktycznie to listwa zapłonowa bedzięsz widział czy wszystkie świece pracują. Kontroli które się zapalają są skutkiem zbyt małych obrotów biegu jałowego, które nie pozwalają na efektywną pracę i czujniki wyjkrywają zbyt małe ciśnienie/obroty w układach, stąd po przekroczeniu 500 obr/min gasną.
Jeżeli jeszcze nie podłączyłeś kompa to nic nie wymieniaj bo lista potencjalnych usterek jest długa. Podłącz i wtedy dopiero zacznij wydawać kasiorke :)
Powodzenia

blackrhyme

#34 Post autor: blackrhyme »

dzieki musze sie umówic z mechanikiem i zobaczymy co komp pokaze, tak czytalem forum jeszcze i moze to byc silnik krokowy ale zobaczymy co mi mechanik powie.

Elmo77

#35 Post autor: Elmo77 »

Zacznij od kompa ale jak pamiętam to objawy dziwnego odpalania i skakania obrotów widziałem już na forum. Poszukaj dobrze może już ktoś wyleczył takie objawy.

Paweł77

#36 Post autor: Paweł77 »

Elmo77,
Witam
Powracając do mojego problemu. W dniu wczorajszym sprawdziłem działanie sterowania turbospręzarki i okazało się że jest zapieczona klapka w turbo sterowana przez zbiorniczek podcisnieniowy. Zamowilem turbo po regeneracji wraz z kompletem nowych org. uszczelek.
Ewidentnym jest to, że turbo nie działa prawidłowo (cały czas jest otwarte) i mam nadzieje, że to jest przyczyna moich denerwujących objawów.
Jak tylko sie o tym przekonam dam znać :)
Pozdrawiam

Elmo77

#37 Post autor: Elmo77 »

Dziś pierwszy dzień radości z odzyskanej mocy i poprawności przyspieszania.
Paweł77, Wczoraj wczytywałem się w opinie i porady dotyczące czyszczenia przepływomierzu ! I oto ku mojemu zdziwieniu po procesie czyszczenia styków autko zaczęło lepiej pracować. Cały dzień jazdy i ciągłego odpalania i Zośka pięknie przyspiesza i ma wreszcie swoją moc :D mam nadzieję, że to była wina moich problemów ale napiszę za kilka dni czy coś się zmieniło.

Paweł77

#38 Post autor: Paweł77 »

Elmo77,
Witam
Tez udało mi się uporać z moim problemem. Okazało się, że miałem uszkodzoną (pękniętą) membrane (bajpas) w turbosprężarce, mała gumka w cenie 700 zł - w serwisie :-).
Zaraz po wymianie, jeszcze u mechanika po odpaleniu (na szczęście nie w trakcie jazdy) padła mi pompa oleju (rzekomo część która w oplach nie pada, ale z moim szczęściem ....). Jest to tak częsta usterka, ze w całej oploskiej Polsce była jedna w centralnym magazynie w Warszawie (1300 zł - z uszczelkami).
Na dzień dzisiejszy jest wszstko ok, moge wreszcie cieszyc sie potencjałem 200 KM.

Bilans wydatków:
Cewka zapłonowa + świece - 500 zł - nietrafione, stare były praktycznie nowe i sprawne
Turbosprężarka - 1200 zł - nietrafione, stara była jak się okazało po regeneracji i sprawna, ale dzięki niej udało sie ustalic faktyczną usterke.
Ach ta Zafirka, ale i tak ją kocham :)
Świece - jak wyżej

roli184

#39 Post autor: roli184 »

Witajcie trochę odkopie bo nie mogę znaleść odpowiedzi na moje pytanie :(
W mojej zafirce mam silnik x18xe1 i przymierzam się do czyszczenia zaworu egr z zewnatrz i tu moje pytanie czy musowo dać nowa uszczelkę pod niego? Czy tam jest metalowa wielokrotnego użytku? I czy w ogóle to coś da bo słyszałem że trzeba cały ten zawór rozebrać z obudowy :?

wrc78

#40 Post autor: wrc78 »

wrc78 pisze:Witam na forum mam Zafire Z18XE1 99rok.Pytanie czy możliwe jest że EGR może być nieszczelny i może ciągnąć lewe powietrze i tym samym będzie świeciła się kontrolka silnika?A druga sprawa to czy przy nieszczelności EGR możliwe jest że sonda LAMBDA też będzie stała w miejscu czyli tak jak by była zepsuta.Pytam bo byłem dziś na komputerze i komp. pokazuje ewidentnie sondę LAMB. z kolei gazownik twierdzi że problem może być właśnie z tym nieszczelnym EGR.Nie chciałbym na starcie wywalać kasy na nową sondę jak może to być np. uszczelnienie tego EGR-u. na marginesie ile jest sond w tym modelu?
sory jest to silnik X18XE1
Ostatnio zmieniony 04 mar 2015, 19:48 przez wrc78, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#41 Post autor: janekW67 »

W Twoim silniku jest jedna sonda,przed katalizatorem.
Oczywiście!

franc

#42 Post autor: franc »

witam
ja poprzednie auto miałem astre benzyna+gaz i po jakimś czasie komp też mi wywalał sonde wymieniłem 2 razy w końcu dałem jej spokój bo na gazie sonda daje błędne odczyty i komp wywala komunikat co do egr to nie mam pomysłu ich najczęstrzą wadą jest to że się zacinają

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#43 Post autor: Maćku »

wrc78, Tak jest taka możliwość, że EGR jest nieszczelny ja tak miałem i go wymieniłem objaw syczenie zaworu ;) Sonde masz jedną przed katem wtyczkę od sondy masz z prawej strony pod EGR zauważysz są tam dwie wtyczki jedna z nich z 4 kabelkami koloru szary, biały, czarny i żółty... to też przerabiałem i polecę ci jeszcze sprawdzenie tych kolorów, bo często zdąża się wsadzenie sondy z silnika x18xe gdzie zamiast szarego kabelka jest czerwony... przykład:
Prawidłowa sonda do X18XE1 koszt ok. 320zł oryginalna z GM
Obrazek

Sonda z X18XE:

Obrazek
Sonda z X18XE

wrc78

#44 Post autor: wrc78 »

Dzięki Maćku za te informacje,właśnie byłem u mechanika i pytał mnie :) właśnie o te kolory tych kabli od sondy.A jak możesz i jeszcze masz to podaj namiar na sklep gdzie dostałeś tą sondę w tej cenie bo u mnie czyli Starogard Gd. w sklepach mają sondy ale chyba z kosmosu takie drogie :shock:

wrc78

#45 Post autor: wrc78 »

mam jeszcze pytanie odnośnie tego EGR-u.Czy uszkodzony EGR będzie miał wpływ na jazdę na LPG chodzi mi o szarpania,spalanie,moc,itp. i tym samym czy walnięta sonda LAMBDA ma też wpływ na jazdę na LPG jw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”