[A] Problemy z kluczykami - programowanie, kodowanie, dorabianie
Moderator: Sebu$
Witam
Podepnę się pod temat kluczy, a mianowicie zaprogramowałem dzisiaj drugi kluczyk do Zafiry B i po uruchomieniu auta, "pełen kosmos" język francuski w kompie, nic nie działa jak poprzednio, po uruchomieniu auta na pierwszym kluczyku wszystko ok.
Czy wie ktoś jak zaprogramować drugi kluczyk tak aby działał tak jak pierwszy.
Gdzieś czytałem o tym na forum, ale teraz oczywiście nie mogę znaleźć.
Z góry dzięki za pomoc.
Podepnę się pod temat kluczy, a mianowicie zaprogramowałem dzisiaj drugi kluczyk do Zafiry B i po uruchomieniu auta, "pełen kosmos" język francuski w kompie, nic nie działa jak poprzednio, po uruchomieniu auta na pierwszym kluczyku wszystko ok.
Czy wie ktoś jak zaprogramować drugi kluczyk tak aby działał tak jak pierwszy.
Gdzieś czytałem o tym na forum, ale teraz oczywiście nie mogę znaleźć.
Z góry dzięki za pomoc.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
fazz, poczytaj w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3592
podpowiem tylko, że aby oba kluczyki miały zapamiętane takie same ustawienia musisz najpierw zamknąć a potem otworzyć auto, np. "scyzorykiem" (w tej kolejności a nie odwrotnie) i następnie dokładnie tak samo kluczykiem zapasowym - chodzi o to, że kluczyki zapamiętują ostatnie ustawienia elektroniki auta podczas zamykania
podpowiem tylko, że aby oba kluczyki miały zapamiętane takie same ustawienia musisz najpierw zamknąć a potem otworzyć auto, np. "scyzorykiem" (w tej kolejności a nie odwrotnie) i następnie dokładnie tak samo kluczykiem zapasowym - chodzi o to, że kluczyki zapamiętują ostatnie ustawienia elektroniki auta podczas zamykania
Dziękuje MieHor jutro zrobię tak jak napisałeś.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Gru 17, 2011 22:38 ]
Spróbowałem jednak dzisiaj i nie za działało, próbowałem kilka razy.
W końcu na nowym kluczyku ustawiłem język w BC i automatycznie ustawił się język PL w navi, inne ustawienia działają tak samo na obu kluczykach, sprawdziłem i działa.
Mimo to i tak dzięki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Gru 17, 2011 22:38 ]
Spróbowałem jednak dzisiaj i nie za działało, próbowałem kilka razy.
W końcu na nowym kluczyku ustawiłem język w BC i automatycznie ustawił się język PL w navi, inne ustawienia działają tak samo na obu kluczykach, sprawdziłem i działa.
Mimo to i tak dzięki.
Pozdrawiam
Czesc.Mam taki problem,stracilem jeden klucz z pilotem do autoalarmu do mojej zafiry A.Jest ryzyko kradziezy.Wiadomo autoalarm trzeba wymienic.A co z zamkiem i kluczem?Zmiana wzoru (kombinacji) zamków to dobry pomysl?Ile to moze kosztowac?A moze mozna tylko przekodowac immubiliser i kluczyki i wtedy auto bedzie bezpieczne?Bardzo prosze o rade.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 sty 2012, 09:07
- Imię: Wacurek
- Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mam pytanie czy kosc - transponder do immobilizera do Zafiry B, to PCF 7935 AS,
http://allegro.pl/transponder-7935-as-c ... 99707.html
czy moze tez jakis inny pasowac. Czy ktos z szanownych forumowiczów ma jakies info w tej sprawie ?
http://allegro.pl/transponder-7935-as-c ... 99707.html
czy moze tez jakis inny pasowac. Czy ktos z szanownych forumowiczów ma jakies info w tej sprawie ?
Witam
Czy mrugające diody świecące w kluczykach to standard czy bywają wersje kluczyków bez diod LED. Mam oryginalne kluczyki od Zafiry, na kluczykach jest logo (błyskawica) Opla oraz czerwona okienko pod którym powinna być dioda świecąca. W trakcie naprawy pilota okazało się że na płytce niema diody LED oraz rezystora który powinien jej towarzyszyć, są tylko puste pady. Widać że w pilocie były problemy z baterią bo brakuje ząbka od uchwytu baterii i ktoś docisnął baterię kawałkiem papieru made in germany. Jednak niema śladów grzebania przy diodzie LED. Poza brakiem diody kluczyki z pilotem działają dobrze. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
Czy mrugające diody świecące w kluczykach to standard czy bywają wersje kluczyków bez diod LED. Mam oryginalne kluczyki od Zafiry, na kluczykach jest logo (błyskawica) Opla oraz czerwona okienko pod którym powinna być dioda świecąca. W trakcie naprawy pilota okazało się że na płytce niema diody LED oraz rezystora który powinien jej towarzyszyć, są tylko puste pady. Widać że w pilocie były problemy z baterią bo brakuje ząbka od uchwytu baterii i ktoś docisnął baterię kawałkiem papieru made in germany. Jednak niema śladów grzebania przy diodzie LED. Poza brakiem diody kluczyki z pilotem działają dobrze. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
Dzięki za odpowiedź.
W tym wątku kilkakrotnie wspomniano o mruganiu diody w kluczykach więc przyjąłem to za standard. Bardziej podejrzewałem że płytka w moim komplecie kluczy to jakiś zamiennik który został wstawiony przez poprzedniego właściciela. Swoją drogą to trochę dziwne ze obudowa kluczyków posiada okienko na diodę a pomimo tego Opel zrezygnował z montażu diod. Jedyne wytłumaczenie to może próba wydłużenia żywotności baterii w pilocie?
W tym wątku kilkakrotnie wspomniano o mruganiu diody w kluczykach więc przyjąłem to za standard. Bardziej podejrzewałem że płytka w moim komplecie kluczy to jakiś zamiennik który został wstawiony przez poprzedniego właściciela. Swoją drogą to trochę dziwne ze obudowa kluczyków posiada okienko na diodę a pomimo tego Opel zrezygnował z montażu diod. Jedyne wytłumaczenie to może próba wydłużenia żywotności baterii w pilocie?
Witam, mam pytanie do znawców temetu a mianowicie, po zlutowaniu gniazda baterii pilot przestał otwierać auto, programowanie standardowe nie zdaje egzaminu próbowałem to na różne sposoby ale najwidoczniej podczas lutowania uszkodziłem płytkę, dioda świeci jak naciska się przyciski ale nie ma żadnej reakcji. Moje pytanie następujące
1 jeżeli bateria w kluczyku jest wyczerpana to czy samochód odpali, chodzi mi tu o immobilizer, bo według mnie tak, tylko nie wiem czy mam właśnie immo? jak to sprawdzić? po VIN nic nie pisze
2 Jeżeli zepsułem płytkę w kluczyku to czy mogę kupić inny kluczyk używany i przełożyć bebechy a grot z z tą kością immo zostawić i czy programowanie kluczyka będzie standardowe czyli włożenie do stacyjki i tak dalej. A może muszę kupić świeży kluczyk przełożyć bebechy i czy da rade go wtedy zaprogramować standardowo przez stacyjkę?
1 jeżeli bateria w kluczyku jest wyczerpana to czy samochód odpali, chodzi mi tu o immobilizer, bo według mnie tak, tylko nie wiem czy mam właśnie immo? jak to sprawdzić? po VIN nic nie pisze
2 Jeżeli zepsułem płytkę w kluczyku to czy mogę kupić inny kluczyk używany i przełożyć bebechy a grot z z tą kością immo zostawić i czy programowanie kluczyka będzie standardowe czyli włożenie do stacyjki i tak dalej. A może muszę kupić świeży kluczyk przełożyć bebechy i czy da rade go wtedy zaprogramować standardowo przez stacyjkę?
Według mnie, odpalisz mimo zużytej baterii w kluczyku. Ja tak miałem kiedyś w Viki B , cos mi sie tam popsuło w nadajniku od centralnego zamka i nie mogłem ani otworzyc auta ani go zamknąć . Udawało mi sie jednak bez problemu go zapalić. Myślę ,że u Ciebie będzie podobnie. Co do drugiego pytania to wydaje mi sie ,że nie możesz tak zrobić. Bo gdyby tak było jak piszesz , to otwierałbyś tym pilotem nie tylko swóje auto ale i auto od którego masz ten kluczyk. Każdy pilot pracuje na innej częstotliwości zatem gdy kupisz kluczyk od innego auta i przełożysz sam grot a pilota będziesz miał od tamtego auta, to nie otworzysz swojego autka. Chyba ,że istnieje możliwość zmiany częstotliwości w nadajniku pilota . To moje zdanie w tym temacie. Jesli ktoś juz się z tym bawił to może sie wypowiedzieć bardziej rzeczowo .
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
Ostatnio to samo przerabiałem, dałem kluczyk do elektryka na podlutowanie i po naprawie dioda świeciał ,ie było żadbej reakcji centralnego, nie dało sie go też zaprogramować stacyjką. Wrociłem sie do goscia poprawił jeszcze jakiś lut i teraz super działa. Może podjedz do jakiego elelktryka niech Ci sprawdzi ja zapłaciłem 10zł i mam spokój.wojtastar pisze:Witam, mam pytanie do znawców temetu a mianowicie, po zlutowaniu gniazda baterii pilot przestał otwierać auto, programowanie standardowe nie zdaje egzaminu próbowałem to na różne sposoby ale najwidoczniej podczas lutowania uszkodziłem płytkę, dioda świeci jak naciska się przyciski ale nie ma żadnej reakcji. Moje pytanie następujące
1 jeżeli bateria w kluczyku jest wyczerpana to czy samochód odpali, chodzi mi tu o immobilizer, bo według mnie tak, tylko nie wiem czy mam właśnie immo? jak to sprawdzić? po VIN nic nie pisze
Bez bateri na 100% odpalisz auto.
rozbierz pilota i zobacz czy masz. Wyciagnij tą pestke i spróbuj odpalić auto
odpalisz auto nie masz immo , nie odpalisz masz