Problem ze wspomaganiem kierownicy
Moderator: Sebu$
Płyn u mnie został wymieniony na nowy, tak jak pisałem wcześniej. Stary był bardzo czysty. Co się na postoju nie kręci?? Pompa od wspomagania pracuje cały czas. Zwalnia jak sie nie kręci kierownicą, a jak się kręci to podwyższa obroty i dźwięk ma wyższą częstotliwość oraz jest nieco głośniejszy. Kierownicą kręcę jedna ręką i nie zauważyłem żeby chodziła ciężej.
Kolego jarecki69, proponuje na początek zajrzeć do zbiorniczka z płynem od wspomagania, uzupełnić w razie potrzeby albo wymienić. Proponuje przestudiować ten temat od początku oraz 2 inne na tym forum na temat wspomagania kierownicy :-)
Kolego jarecki69, proponuje na początek zajrzeć do zbiorniczka z płynem od wspomagania, uzupełnić w razie potrzeby albo wymienić. Proponuje przestudiować ten temat od początku oraz 2 inne na tym forum na temat wspomagania kierownicy :-)
A mam pytanie, czy ktoś wie jak wymienić bezproblemowo płyn w wspomaganiu? Coraz częściej zdarza mi się ,że moje wspomaganie pracuje coraz ciężej a bywa ,że nagle zanika.. . Na początek sprawdzę napięcie ładowania. Mój kumpel w Astrze II miał podobny problem i ponoć dał to jednemu fachmanowi i on tą pompę uzdrowił , wyciągając ją i osuszając . Myślę o tym już od dawna by do niej zajrzeć ale może na początek sprawdzę to napięcie a później wymienię płyn bo pewnie jest tam od nowości i mógł załapać mnóstwo wilgoci .
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jeżeli poziom płynu jest ok to sama wymiana nie za dużo pomoże, jaką masz pompę, jeżeli TRW 2 to w moim tutku dotyczącym wymiany łożysk w pompie jest instrukcja jak odpalić samą pompę bez włączania silnika.Zobacz wtedy czy będzie Ci działała bez problemów.Jeżeli masz dostęp do OC to jeszcze łatwiej gdyż można wymusić nim pracę pompy i tak jak napisał Mattai sprawdzić jaki prąd pobiera..
Kupiłem miernik i jutro sobie sprawdzę jaki prąd bierze pompa i jakie napięcie ładowania podaje alternator bo oprócz problemów ze wspomaganiem, od początku użytkowania Zośki, zauważyłem ,że podczas kręcenia kierownicą , przygasają mi światła. Dzieje się tak również podczas przegazowania silnika i spadania obrotów..migotanie świateł. Poza tym podczas odpalania auta po nocce , gdy kręcę rozrusznikiem to wszystkie wskaźniki spadają poniżej pierwszej kreski, tak jakby brakowało prądu na ich zasilanie podczas kręcenia rozrusznikiem. . W sumie oprócz tego to nie ma żadnych problemów ale jak już poruszany ten temat to dopiszę kilka dziwnych zachowań mojego autka
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jestem ciekaw jaki kupiłeś miernik...prąd który się tam pojawia to raczej wykończy miernik do 20A.
Polecam na pomiary OP-COM..może po prostu masz wykończony akumulator....
Ja po wymianie poczułem zwiększenie komfortu...może dlatego się wyłącza, zapalając czerwoną kontrolkę. Równie możliwe że masz fatalne ładowanie. Po prostu źle ładuje itp..sprawdź to w pierwszej kolejności..powtarzam - podłącz komputer, zanim nabroisz :-)
Z opisu wynika że to raczej początek problemów...
Polecam na pomiary OP-COM..może po prostu masz wykończony akumulator....
Ja po wymianie poczułem zwiększenie komfortu...może dlatego się wyłącza, zapalając czerwoną kontrolkę. Równie możliwe że masz fatalne ładowanie. Po prostu źle ładuje itp..sprawdź to w pierwszej kolejności..powtarzam - podłącz komputer, zanim nabroisz :-)
Z opisu wynika że to raczej początek problemów...
Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, 20:33 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Kupiłem miernik by kontrolować sobie napięcie jakie ładuje mi akumulator. Prądu nim nie zmierzę bo tak jak piszecie..mój miernik tego nie przeżyje . Jeśli będę mieć odpowiednie ładowanie to będe szukał dalej..może akumulator... Te objawy to oprócz wspomagania, mam od ponad 1,5 roku i póki co , nie zwiastowały one niczego złego. Zima Zośka odpalała jak tzreba , mimo iż stoi na dworze.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Najlepiej jechać do speców którzy zmieniają akumulatory, maja takie dość zaawansowane mierniki, diagnoza w 10 min.
W poznaniu jest parę takich, są nieocenieni.
Miernikiem zmierzysz napięcie, ale nie sprawdzisz sprawności akumulatora, nawet jak będzie "jakoś" tam naładowany. Do tego nie sprawdzisz skutecznie prądu ładowania. Napięcie czasem jest mylące - szczególnie jak akku pracuje bardziej jako opornik niż pojemność.
W poznaniu jest parę takich, są nieocenieni.
Miernikiem zmierzysz napięcie, ale nie sprawdzisz sprawności akumulatora, nawet jak będzie "jakoś" tam naładowany. Do tego nie sprawdzisz skutecznie prądu ładowania. Napięcie czasem jest mylące - szczególnie jak akku pracuje bardziej jako opornik niż pojemność.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Witam. Mam pytanie czy w Zafirze A 2004 wspomaganie kierownicy jest takie słabe? Chodzi bardzo ciężko kierownica w porównaniu nawet do Escorta gdzie kierownica chodzi leciutko. Czy to przez mase auta? (prawie 1,5 t) czy po prostu ten model tak ma?
Pompa nie wyje nawet przy maksymalnym skręcie. Słychać ją bardzo cichutko
Pompa nie wyje nawet przy maksymalnym skręcie. Słychać ją bardzo cichutko