Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#61 Post autor: mlody17 »

Problem chyba rozwiązany była podwinięta uszczelka pod filtrem paliwa i jak narazie zefir pali zobaczymy co będzie jutro rano czy tez zapali ale mam jeszcze do Was jedno pytanko. Jak z rana zapale autko to zapala mi się kontrolka samochodu z kluczykiem i dopiero jak przygazuje to ona gaśnie dodam że mam tak od jakiegoś roku jak zacząłem mieć problemy z EGRem ale zawiozłem go do Brzegu i tam mi go zregenerowali ale od tamtego czasu zapala mi się kontrolka jak jest zimny silnik i dopiero po przygazowania gaśnie. Czy wystarczy usunąć tylko błąd w komputerze czy to jakaś grubsza sprawa??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#62 Post autor: Harry200 »

Wygląda to na coś z układem świec żarowych,na przykład masz jakąś świecę przepaloną..

olo018

#63 Post autor: olo018 »

Puszka filtra paliwa to newralgiczny punkt naszych zofii ,trzeba uważać aby nie dokręcać za mocno i zawsze uszczelki nowe i lepiej posmarować je olejem silnikowym,i jeszcze jedno ,miałem sytuacje że filtr paliwa z Mann-a był ok 3 mm wyższy od np filtrów z Kneht-a czy Bosch-a ,i powodował nieszczelność,nawet poszukałem wymiarów wszystkich wkładów dedykowanych do tego modelu i właśnie Mann był 3mm wyższy :shock: .
Ja po wymianie filtra sprawdzam zawsze kilka dni pod puszką czy jest sucho .

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#64 Post autor: mlody17 »

Narazie Zefir chodzi aż milo tylko jeszcze ta nieszczęsna kontrolka żeby się nie zapalała z rana to by było cud miód i orzeszki :)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#65 Post autor: Harry200 »

Świece żarowe możesz sobie łatwo sprawdzić przy pomocy zwykłej żarówki...

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#66 Post autor: mlody17 »

a może jakiś dokładniejszy opis jak to zrobić??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#67 Post autor: Harry200 »

Bierzesz zwykłą kontrolkę z żarówki ,następnie ściągasz przewód ze świecy i podłączasz jeden koniec żarówki do plusa w akumulatorze a drugi do świecy,jeżeli żarówka nie świeci to znaczy że świeca jest przepalona.Bardzo rzadko ale zdarza się że świeca ma wewnętrzne zwarcie to wtedy pomimo uszkodzenia żarówka zaświeci się..Sprawdż i napisz co Ci wyszło z tych pomiarów..

baltazarXL

#68 Post autor: baltazarXL »

Nie chcąc tworzyć nowego tematu z korzystam z tego (z góry sorry za wcinanie się)...
Mam również problem z odpaleniem mojej Zafiry - rok 2000, benzyna 1.8 16V, 125KM, instalacja sekwencyjna LPG. Na gazie chodzi jak złoto- płynnie i bezawaryjnie, na benzynie jedynie odpala i od razu gaśnie. Wymieniłem pompę paliwa - paliwo podaje, filtr paliwa, świece, sondę lambda i przepływomierz. Problem cały czas ten sam. Jeżeli podam paliwo bezpośrednio strzykawką przez przepustnicę auto odpala i chodzi do momentu wypalenia benzyny. Co może być przyczyną? Listwa wtryskowa uszkodzona? Komputer nie wyświetla żadnych błędów...
Dzięki za pomoc...

woloch

#69 Post autor: woloch »

Mam również problem z odpalaniem zafiry, ale mam problem tylko po poludniu jak postoi pod firma 8 godzin. Z rana pali od strzala jak wyjde z pracy to mam problem kreci i dopiero po 5 sek odpala. Najdziwniejsze jest to, że jak przekręce kluczyk na pozycje 2, wyłącze i ponownie włączę odpala od kopa. Pompa jest po regeneracji, wymieniony sterownik na pompie, wymieniony czujnik temperatury, wężyki przelewowe, filtr paliwa razem z uszczelkami i 0 błędów na kompie. O co chodzi? Zastanawiam sie jeszcze nad wgraniem nowego softu do ECU.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#70 Post autor: Harry200 »

Czy ten problem z odpalaniem masz na obydwu kluczykach..?

woloch

#71 Post autor: woloch »

Dopiero dzisiaj sprawdziłem, ze na drugim kluczyku udalo sie odpalic. O co chodzi ?

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#72 Post autor: Maciek »

Być może immobilizer szwankuje...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#73 Post autor: Harry200 »

Immobiliser niedomaga albo spróbować wgrać jeszcze raz kluczyk...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#74 Post autor: Harry200 »

milosz219 pisze:problem istnieje od kilku miesięcy, auto czy ciepłe czy zimne ma problemy z odpalaniem.Czasami muszę zapalać po 4,5 razy zeby zaskoczył.Mam niegrzejącą swiecę zarową i nie wiem czy ona tak miesza w odpalaniu.Filtry odpalane co 15 tys.Czy ktos miał podobne problemy.
Możesz mieć problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego, jaki masz kolor paliwa w zbiorniku, czy nie zabarwiony na czarno i czy czasami nie przybywa Ci oleju w silniku.. :?:
Ostatnio zmieniony 27 paź 2015, 07:28 przez Harry200, łącznie zmieniany 1 raz.

milosz219

#75 Post autor: milosz219 »

nie sprawdzalem tego.a co sugerujesz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”