Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
plomka

#76 Post autor: plomka »

Filtr paliwa nie koszty, zmienie, dam znać co i jak.

maniekb

#77 Post autor: maniekb »

Witam,
CHŁOPAKI POMOCY!!!!!!
Problem jest następujący. Najpierw po wymianie filtra paliwa z jakieś dwa tygodnie po normalnej jeździe samochód nie chciał odpalić. Zajżałem do filtra no i pusto, brak paliwa co świadczyło że układ paliwa jest zapowietrzony. Kupiłem znów nowy filtr (39 zeta) i zalałem paliwo. Dokładnie wszystko złożyłem no i po drgim kręceniu zafcia odpaliła. Jeździłem cału dzień gasząc i odpalając i było ok. Następnego dnia lipa i to samo, brak paliwa we filtrze i znów zapowietrzony :evil: Powtórzyłem czynność z zalaniem filtra. Zafcia odpaliła i pochodziła na wolnych obrotach tak z godzinkę z myślą niech się odpowietrzy ;) Następnie gdy chciałem dodać gazu to gdy wszedł na 1,5 tys. zapaliła się kontrolka z kluczykiem i nie miał w ogóle mocy aby wejść na wyższe obroty a przy tym walił się z tłumika żrący biały dym :shock: Stwierdziłem żeby pojechać na kompa w celu zczytania błędów. Jazda była wku...jąca :evil: bo max 40 km/h najwyżej na trójce. Gość powiedział że nie ma żadnych błędów a wskazywało na kompie stan krytyczny, czego mi nie wytłumaczył i skasował 50 zeta zalecając przeczyszczenie przepływomierza, kolektora ssącego, przewodów podciśnienia, zaworu egr, odmy no i w ostateczności sprawdzić jakiś tam zawór zwrotny w pompie. Udałem się do znajomego mechaniora i zostawiłem w warsztacie, a że było to dzień przed Wigilią to za robotę się weźmie po Świętach. No i tak zostałem bez samochodu na Święta. Normalnie się tych Świąt odechciało a pozostał za***isty humorek no i ta myśl co to za usterka, czy da rdą naprawić no i za ilę :?:
Jeśli coś nie tak to z góry sorki bo jestem początkującym na tym forum :oops:
Jeśli możecie to podpowiedzcie co to jest za przzyczyna no i jak do tego podejść.
Wszystkim wszystkiego naj, naj na te Śwęta Bożego Narodzenia i Szcęścliwego Nowego Roku 2010!!!!

buli

#78 Post autor: buli »

Kolego a filtr sam zmieniałes? Moze uszczelka ci sie zle ułozyła i ci sie zapowietrza? A ta kontrolka z kluczykiem to temat długi. Mnie przesladowała długo i skonczyło sie na wymianie EGRu cena 1150zł!

maniekb

#79 Post autor: maniekb »

Filtr wymieniał mi mechanior ale było ok przez miesiąc do wczoraj. Najbardziej mnie nurtuje ten biały dym i ten brak mocy. Czyżby to przez to zapowietrzenie układu paliwa czy coś innego. Dodam że obudowa cała, nic nie cieknie. A podejrzewam że zapowietrzył mi się od niedokręconej śrubki która się znajduje na dole obudowy. Podejrzewam ponieważ gdy wziołem ręką pod spód obudowy to ta śrubka mi poprostu spadała pod silnik i sąd te domysły. Mechanior powiedział że jej nawet nie ruszał. Widocznie wcześniej była nie dokręcona i po trochu ubywało paliwa z filtra, ale dziwne że nic się nie działo a samochód chodził super. Ale to tylko domysły, już sam nie wiem :x

wendi1

#80 Post autor: wendi1 »

Miałem podobnie w vectrze 2.0DTI ,ale u mnie ewidentnie sie zapowietrzał załorzyłem pompke za wtryskowa no i niekiedy musiałem troche podpompowac .Po odpaleniu tez rypal białym dymem zanim sie odpowietrzył całkowicie miałem nierówna prace silnika przez pare minut .Ale piszesz jeszcze o braku mocy u mnie tez wchodził w tryb awaryjny no i mogłes dodawac gazu na full a i tak nie ciagnął ale po przejechaniu kilkuset metrów wychodzil z tego trybu i szła bez problemu.Miałem jej dosc i sie w koncu pozbyłem.

maniekb

#81 Post autor: maniekb »

Z brakiem mocy to jest tak że przejechałem do mechaniora ze 20km a z prędkością max 40km/h :evil: z białą chmurą z tyłu i nic to nie pomogło. Dalej na wolnych obrotach super a jak dodam gazu tak ok. 1500 to zapala się kluczyk i zero reakcji na gaz a kopci nie miłosiernie aż w oczy szczypie. HELP!!!!!

buli

#82 Post autor: buli »

A nie ubywa ci oleju silnikowego ? Moze ci turbina padła i kopci bo spala olej?

darkp1

#83 Post autor: darkp1 »

Ja miałem dokładnie takie objawy jak autor tematu i też skończyło się na wymianie EGRa. A jak kontrolkę samochodu z kluczykiem wywaliło to błąd musi być.

plomka

#84 Post autor: plomka »

Witam, tak jak obiecałem że napiszę co było przyczyną braku mocy jak tylko sie dowiem. Mianowicie, oddałem auto we wtorek do elektromechanika, ponieważ rozsądny mechanik (Katowice) zaproponował abym zanim do niego przyjadę podjechał do elektryka. Miał ten pan rację, duży + u mnie za to dostał i jeden i drugi, mechanik za dobre podejście do klienta, elektryk za dobrą robotę. Ale ok, wizytu u elektryka wykazała że błędy są takie jak: EGR zawieszony, komputer nie dostawał ponadto informacji od czujnika temperatury zewnętrznej. EGR - wpływał na kompletny brak mocy, czujnik tylko na zwiekszone spalanie. O ile czujnik to prościzna, kupić i wymienić o tyle EGR, to poważniejsza sprawa, nowy chyba kosztuje powyżej 1000 złotyh, regeneracja mojego kosztowała mnie 600 z robocizną. No ale muszę się również przygotować na kolejne wizyty z czyszczeniem EGR, chyba, że kupie se garaż ocieplany, wtedy się sam naucze to robić, bo na parkingu pod blokiem 600 złotych traci kompletnie wartość w 18 stopniowym mrozie. W ramach tej kasy, mam jeszcze podjechać po świetach do pana elektryka , który chce mi podłączyć do kompa, celem stwierdzenia czy błedy sterownika będą się pojawiać po jego roboccie czy też nie, ale to dopiero po zrobieniu minimum 200 km najlepiej na trasie, tak by turbo sobie popracowało trochę no i po świętach, aby trochę czasu zeszło. A tak w ogóle, to muszę przyznać, że nie pamiętam aby tak auto chodziło od momentu zakupu, więc - dziękuję serdecznie fantastycznemu serwisowi M&M Cars w Katwicach, którzy profesjnalnie mi tak auto przejrzał przy zakupie, że teraz mam wydatki. Jedna wielka ściema z tymi serwisami ASO, jak kupowałem auto robiłem przegląd, okazało się, że jest wszystko ok, przebieg ponoć (zdanie ASO) nie do potwierdzenia w autach z rocznika przed 2006r.

maniekb

#85 Post autor: maniekb »

Jak byłem na kompie to wskazywało że zawór jest ok. A czyżby aż tak zawaliło przepustnicę, kolektor ssący czy odmę to nie mam pojęcia czy to ma jakiś wpływ na moc i obroty samochodu. Sam już nie wiem. Może mieliście taki przypadek to piszcie.

maniekb

#86 Post autor: maniekb »

A czy możliwe jest żeby się zapchał jakimś syfem lub zacioł zawór egr???????

darkp1

#87 Post autor: darkp1 »

Bardzo możliwe, to jest najczęstsza przyczyna takiego typu zachowań silnika... Zbiera tam się sadza po prostu.

gosia

#88 Post autor: gosia »

plomka pisze:nowy chyba kosztuje powyżej 1000 złotyh,
Nie wiem, ale ja tez miałam problem z EGR....i nowy z wymianą w ASO ok.650zł(jak pytałam miesiąc temu)...także ten 1000 to trochę dużo,pomijając fakt ,że kupiłam sobie w Anglii nówkę za 75GBP więc dużo taniej.....zresztą nie wiem dlaczego, ale tam części może nie wszystkie ,ale akurat te co mnie interesowały sporo są tańsze...!Pozdrawiam..i szczerze radzę wymienić EGR na nowy.....ale to tak tylko z mojego doświadczenia....oczywiście,życzę,żeby ten zregenerowany trzymał się jak najdłużej..... ;)

plomka

#89 Post autor: plomka »

Niby tak, postanowiłem jednak zdecydowałem się na regeneracje, następne jego zawieszenie to już będzie wymiana. Zapomniałem dodać, we wcześniejszym POS-cie, że mechanik również wymieniał wiekszość wężyków od podciśnienia.

plomka

#90 Post autor: plomka »

Co do cen EGR w UK, to nowy kosztuje od 110 GBP, za 75 dostaniesz wyciągnięty z rozbitego (źródło opis aukcji ebay.co.uk), problem będzie z przesłaniem do PL, nie każdy chce się bawić w zagraniczne przesyłki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”