Problem ze wspomaganiem kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#166 Post autor: Mattai »

A jak jedziesz to coś się dzieje
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

piter218

#167 Post autor: piter218 »

Płyn u mnie został wymieniony na nowy, tak jak pisałem wcześniej. Stary był bardzo czysty. Co się na postoju nie kręci?? Pompa od wspomagania pracuje cały czas. Zwalnia jak sie nie kręci kierownicą, a jak się kręci to podwyższa obroty i dźwięk ma wyższą częstotliwość oraz jest nieco głośniejszy. Kierownicą kręcę jedna ręką i nie zauważyłem żeby chodziła ciężej.

Kolego jarecki69, proponuje na początek zajrzeć do zbiorniczka z płynem od wspomagania, uzupełnić w razie potrzeby albo wymienić. Proponuje przestudiować ten temat od początku oraz 2 inne na tym forum na temat wspomagania kierownicy :-)

Skasowany użytkownik 6483

#168 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

A mam pytanie, czy ktoś wie jak wymienić bezproblemowo płyn w wspomaganiu? Coraz częściej zdarza mi się ,że moje wspomaganie pracuje coraz ciężej a bywa ,że nagle zanika.. :? . Na początek sprawdzę napięcie ładowania. Mój kumpel w Astrze II miał podobny problem i ponoć dał to jednemu fachmanowi i on tą pompę uzdrowił , wyciągając ją i osuszając . Myślę o tym już od dawna by do niej zajrzeć ale może na początek sprawdzę to napięcie a później wymienię płyn bo pewnie jest tam od nowości i mógł załapać mnóstwo wilgoci . :/

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#169 Post autor: Mattai »

Jak od nowości to pewnie ma fajny kolor ;-)
Ja to wyciągnąłem strzykawką , przepłukałem z mulu przez miesiąc i znów wymieniłem...jak ta lala :D
W poprzednich letnich autkach dało efekt, warto spróbować.

Wyje?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Skasowany użytkownik 6483

#170 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Nie tyle wyje co mam trudności w kręceniu kierownicą , czuję ,że wspomaganie słabnie a czasami nawet na chwilkę zanika :/

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#171 Post autor: Mattai »

To ciekawe, jak są opory to wyje , jak nie ma siły to pewnie padła pompa, prawie do końca...bezpiecznika nie wywala?
Podłącz pod komputer zobacz jaki jest prąd na pompie...
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#172 Post autor: Harry200 »

Jeżeli poziom płynu jest ok to sama wymiana nie za dużo pomoże, jaką masz pompę, jeżeli TRW 2 to w moim tutku dotyczącym wymiany łożysk w pompie jest instrukcja jak odpalić samą pompę bez włączania silnika.Zobacz wtedy czy będzie Ci działała bez problemów.Jeżeli masz dostęp do OC to jeszcze łatwiej gdyż można wymusić nim pracę pompy i tak jak napisał Mattai sprawdzić jaki prąd pobiera..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#173 Post autor: Mattai »

No jak prąd za duży to pewnie niewiele pomoże, ale ja po wymianie płynu naprawdę poczułem komfort jazdy...po prostu miałem zupę zamiast płynu.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Skasowany użytkownik 6483

#174 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kupiłem miernik i jutro sobie sprawdzę jaki prąd bierze pompa i jakie napięcie ładowania podaje alternator bo oprócz problemów ze wspomaganiem, od początku użytkowania Zośki, zauważyłem ,że podczas kręcenia kierownicą , przygasają mi światła. Dzieje się tak również podczas przegazowania silnika i spadania obrotów..migotanie świateł. Poza tym podczas odpalania auta po nocce , gdy kręcę rozrusznikiem to wszystkie wskaźniki spadają poniżej pierwszej kreski, tak jakby brakowało prądu na ich zasilanie podczas kręcenia rozrusznikiem. :/ . W sumie oprócz tego to nie ma żadnych problemów ale jak już poruszany ten temat to dopiszę kilka dziwnych zachowań mojego autka :)

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#175 Post autor: Mattai »

Jestem ciekaw jaki kupiłeś miernik...prąd który się tam pojawia to raczej wykończy miernik do 20A.
Polecam na pomiary OP-COM..może po prostu masz wykończony akumulator....
Ja po wymianie poczułem zwiększenie komfortu...może dlatego się wyłącza, zapalając czerwoną kontrolkę. Równie możliwe że masz fatalne ładowanie. Po prostu źle ładuje itp..sprawdź to w pierwszej kolejności..powtarzam - podłącz komputer, zanim nabroisz :-)

Z opisu wynika że to raczej początek problemów...
Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, 20:33 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#176 Post autor: Harry200 »

Zwykłym miernikiem nie polecam,mają one przeważnie zakres do 10 A a pompa może pobierać i z 60A..

Skasowany użytkownik 6483

#177 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kupiłem miernik by kontrolować sobie napięcie jakie ładuje mi akumulator. Prądu nim nie zmierzę bo tak jak piszecie..mój miernik tego nie przeżyje :lol: . Jeśli będę mieć odpowiednie ładowanie to będe szukał dalej..może akumulator... Te objawy to oprócz wspomagania, mam od ponad 1,5 roku i póki co , nie zwiastowały one niczego złego. Zima Zośka odpalała jak tzreba , mimo iż stoi na dworze. :piwo:

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#178 Post autor: Mattai »

Najlepiej jechać do speców którzy zmieniają akumulatory, maja takie dość zaawansowane mierniki, diagnoza w 10 min.
W poznaniu jest parę takich, są nieocenieni.

Miernikiem zmierzysz napięcie, ale nie sprawdzisz sprawności akumulatora, nawet jak będzie "jakoś" tam naładowany. Do tego nie sprawdzisz skutecznie prądu ładowania. Napięcie czasem jest mylące - szczególnie jak akku pracuje bardziej jako opornik niż pojemność.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darek_sc

#179 Post autor: darek_sc »

Witam. Mam pytanie czy w Zafirze A 2004 wspomaganie kierownicy jest takie słabe? Chodzi bardzo ciężko kierownica w porównaniu nawet do Escorta gdzie kierownica chodzi leciutko. Czy to przez mase auta? (prawie 1,5 t) czy po prostu ten model tak ma?
Pompa nie wyje nawet przy maksymalnym skręcie. Słychać ją bardzo cichutko

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#180 Post autor: Mattai »

Sprawdz zbieżność, swożnie, łożyska kolumn. Ja dzisiaj wyjechałem ze zbieżności po wymianie drążków i końcówek - zbieżność dokonała cudów
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”