[B]Stuki w skrzyni biegów i szumienie na jałowym biegu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kris77

#46 Post autor: kris77 »

Po przeczytaniu powyższych postów i porównaniu do mojej sytuacji, wydaje mi się, że u mnie chyba też zaczynają kłaniać się łożyska. Występują bowiem ruchy drążka zmiany biegów (do przodu i tyłu) przy dodawaniu i odejmowaniu gazu (na 1,5 i 6 biegu). Do tego daje się słyszeć z przodu auta jakby szum, tarcie jakby jakiś metalowy element tarł. W dodatku na 6 biegu zdarza się, że jest słyszalne jakby "wycie" przy jeździe z wciśniętym pedałem gazu, które ustaje po jego puszczeniu.
Czy któryś z kolegów ma możliwość zmierzenia i podania wymiarów wspomnianych łożysk, gdyż koszt z tego co wyczytałem dość spory, a mam kumpla który handluje łożyskami i może udałoby się dobrać takie po wymiarach w niższej cenie? Lub ktoś ma może jakieś dane techniczne tychże łożysk?
Byłbym wdzięczny za podanie.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#47 Post autor: Bodek »

kris77 pisze:Po przeczytaniu powyższych postów i porównaniu do mojej sytuacji, wydaje mi się, że u mnie chyba też zaczynają kłaniać się łożyska. Występują bowiem ruchy drążka zmiany biegów (do przodu i tyłu) przy dodawaniu i odejmowaniu gazu (na 1,5 i 6 biegu). Do tego daje się słyszeć z przodu auta jakby szum, tarcie jakby jakiś metalowy element tarł. W dodatku na 6 biegu zdarza się, że jest słyszalne jakby "wycie" przy jeździe z wciśniętym pedałem gazu, które ustaje po jego puszczeniu.
Czy któryś z kolegów ma możliwość zmierzenia i podania wymiarów wspomnianych łożysk, gdyż koszt z tego co wyczytałem dość spory, a mam kumpla który handluje łożyskami i może udałoby się dobrać takie po wymiarach w niższej cenie? Lub ktoś ma może jakieś dane techniczne tychże łożysk?
Byłbym wdzięczny za podanie.
Może zapytaj tu:

Alledrogo
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

vipera_berus

#48 Post autor: vipera_berus »

Tydzień czasu sporo nerwów i wszystko poskładane do kupy. Skrzynia zrobiona, wymienione łożyska na trzech wałkach. Nie ma sensu wymiana jednego uszkodzonego łożyska, gdyż reszta była nieźle wysłużona. Przebieg mojego auta 182000 i powiem szczerze że od teraz wymieniam olej w skrzyni co 40000km. Opel twierdzi że w skrzyni nie wymienia się oleju, guzik prawda, u mnie była czarna maź. Najgorzej jest z wyjęciem skrzyni, trzeba sanki ściągać. W zasadzie trzeba pół auta rozebrać. Przy okazji wyjętej skrzyni pokusiłem się o wymiane kompletu sprzęgła z kołem, choć stare nie wykazywało oznak zużycia, ale nie chciałbym drugi raz rozbierać tego wszystkiego. Zafirka dostała nowe wszystkie płyny. Więc Panowie i Panie jeśli słyszycie wycie na 6 biegu, to na pewno nie czekajcie, aż rozsypię się Wam łożysko, bo może narobić niezłych szkód w skrzyni. Jak drążek zmiany biegów rusza się na 1,5 to nie ma co czekać, czas ściągać skrzynie.
Został mi jeszcze jeden problem z klapami wirowymi, listwa leży na silniku, ale to dopiero na wiosnę wymiana kolektora.

Jutro zobaczę na stare łożyska i podam wymiary do skrzyni m32. Nie warto natomiast kupować tanich łożysk, najlepiej timkena francuskie. Co prawda 200 za łożysko.

cieniassss

#49 Post autor: cieniassss »

vipera_berus pisze:Nie warto natomiast kupować tanich łożysk, najlepiej timkena francuskie.
The Timken Company
1835 Dueber Ave., S.W.
Canton, Ohio 44706-2798

http://www.stopfakebearings.com/#/start

kris77

#50 Post autor: kris77 »

Jak tam vipera_berus udało Ci się zmierzyć te łożyska?
A może któryś z kolegów dysponuje lub ma wgląd do numerów z łożysk?

vipera_berus

#51 Post autor: vipera_berus »

Przepraszam że tak długo to trwa, ale jestem w trakcie przygotowań roczku mojego dziecka i nie mam czasu pojechać na warsztat, bo tam mam te stare łożyska. W poniedziałek po południu na pewno podam rozmiary.

kris77

#52 Post autor: kris77 »

OK. Nie ma problemu. Rzecz jasna, że ma się ważne sprawy. Najlepsze życzenia dla potomka ;)

vipera_berus

#53 Post autor: vipera_berus »

Przepraszam że się nie odzywałem, ale naprawdę nie mam chwili aby pojechać na warsztat. Nie wiem jak zdołam to na weekend podjadę. Tu jest strona na której ktos ma do zaoferowania takie łożysko, można do Niego zadzwonić. http://allegro.pl/skrzynia-opel-6-bieg- ... 14469.html

kris77

#54 Post autor: kris77 »

Widziałem już tą aukcję. Kontaktowałem się z człowiekiem ale nie podał mi wymiarów i numerów łożysk. To gostek o którym piszą w tym temacie, naprawia skrzynie i dlatego chyba nie podaje takich danych. Zarabia na tym. Jakby w weekend sie udało to byłbym wdzięczny. Z góry dzięki.

[ Dodano: Czw Lis 29, 2012 19:18 ]
Skrzynia wyjęta i rozebrana.
Uszkodzone 3 łożyska (na wałku głównym sprzęgłowym, i wałku atakującym, cokolwiek to znaczy).
Jutro będę miał łożyska - zamienniki, także made in france w kwocie 70 zł za sztukę (timken-300 zł).
Jak już będzie złożona do kupy to napiszę co i jak.

vipera_berus

#55 Post autor: vipera_berus »

zrobiłem 1000 km na nowych łożyskach w skrzyni. Wszystko jak na razie pięknie chodzi, ale mam jedno ale. W momencie odpalania samochodu odczuwa się szarpnięcie silnikiem (drgania) tak jakby z okolic koła dwumasowego. Jak się odpali to chodzi bez zastrzeżeń. Dodam że przy naprawie skrzyni wymieniałęm komplet sprzegła wraz z kołem dwumasowym. Teraz już zimno się zrobiło wiec nie chce się grzebać, poczekamy zobaczymy.

A jak u kolegi kris77?

kris77

#56 Post autor: kris77 »

W ubiegłym tygodniu odebrałem auto. Pojechałam po żonę do pracy 20 km i wróciłem na holu :)
Niestety był źle włożony i zabezpieczony przewód od pompki sprzęgłowej i podczas jazdy wyleciał, uciekł płyn i zblokowało mi skrzynię, znikło sprzęgło i zgasł silnik (ale byłem wcoorwiony). Ale mechanik wziął to na siebie i szybko naprawił.
A co do skrzyni, to zmieniłem 4 łożyska ale nie timken, a kolega dobrał mi SNR - za 4 sztuki 340 zł :) w zgodnej opinii tego kolegi, który handluje łożyskami, oraz mojego mechanika te łożyska dużo lepiej wykonane niż timken (miałem też ściągnięte przez kumpla na wszelki wypadek). Także różnica cenowa kolosalna - timkena kupiłbym jedno w tej cenie.
Zrobiłem póki co około 500 km i jest OK - ruchy drążka ustały, szóstka nie gwiźdze. Wydaje mi się tylko, że słychać jakiś odgłos metalicznego tarcia, podczas jazdy ale ono nie znika po wciśnięciu sprzęgła. Ale może poprostu mam obsesję ;)

A co jeszcze się okazało, że skrzynia w moim aucie była zmieniana (były na niej napisy białym markerem określające markę i model auta). Pewnie poprzedniemu właścicielowi padła i wstawił używkę, a że okazała się trefna to auto pogonił, i trafiło na mnie :)

krystek055
Posty: 1
Rejestracja: 02 lis 2011, 14:05
Lokalizacja: Kraśnik
Model:

#57 Post autor: krystek055 »

Witam ! Miałem identyczny problem. Wymieniłem łożyska, olej nówka ale po 8 tyś. km problem znowu powrócił. Skrzynia charczy na biegu jałowym jak i na poszczególnych biegach, z lewarkiem robi się to samo co u kolegów powyżej. Staje się to straszne podczas wyjazdu w dłuższą trasę... Boję się że do domu nie wrócę :lol: Przychodzi mi na myśl pytanie a mianowicie czy jest możliwość założenia skrzyni f40 zamiast tej m32 ? Szukałem na wielu forach i nie znalazłem żadnej satysfakcjonującej mnie odpowiedz. Z góry dziękuję za odpowiedz :piwo:

Krystian

#58 Post autor: Krystian »

krystek055 pisze:......czy jest możliwość założenia skrzyni f40 zamiast tej m32 ......
Nie jest to możliwe inna obudowa główna (mocowanie do silnika) !

Natomiast jest możliwa, za zgodą autora Belfer z innego forum kopiuję:

"Zamiana skrzyni 5-biegowej na 6-biegowa jest możliwa, sprawdzone i przetestowane np. z silników Astra Vectra Calibra V6 posiadających skrzynie F25 przeł.4,18 5-biegową zamiana na F28 przeł. 4,18 6-biegową, która jest np. w Calibra Turbo 3.0. Stare skrzynie F25 i F28 się kończą, jest alternatywa również sprawdzona, wymiany tych właśnie skrzyni na tylko jedna z M32 6-biegową z małą przeróbką."
Ostatnio zmieniony 15 lut 2013, 20:48 przez Krystian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Belfer
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 01 mar 2013, 08:58
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Poznań
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:
Kontakt:

#59 Post autor: Belfer »

Szymon78 pisze:jakby o skąs znał. Miałem Corsunie B i okazało sie ze niski poziom oleju spowodował szybsze zużycie łożysk.. Generalnie skrzynia wypaliła sie w środku (koła fioletowe) połowa łożysk zmielona.. poszła na przemiał. kupiłem używkę i śmigałem do końca -auto poszło do ludu.
Teraz juz wiem ze jak sie kupuje auto to trzeba i olej w skrzyni sprawdzic/wymienic :lol:
Szymon święte słowa diagnoza i jeszcze raz diagnoza, nie od razu wymiana oleju, kontrolować pocenie się półosiek, dolewać !

tu post odnośnie oleju: wymiana tak czy nie ? http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=4873&start=15

Również często polecam wyregulować linki mechanizmu zmiany biegów.
wybierania biegów jak haczy na jakimś biegu!! Operacja ustawienia na ok, 1,5 godz.

np. informacja klienta z e-maila dzisiaj naprawione: "Wkurzała mnie dość oporna zmiana biegów w mojej ZB, szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 ..."

Spokojnie za pierwszym razem, roboty na 2 godziny. Narzędzia nasadowa 13-ka z przedłużką do demontażu akumulatora i obudowy,podstawy akumulatora, 10-ka do klem i standardowo śrubokręt torx i płaski.

W razie takich objawów mogę na e-maila przesłać schematy z opisem, zdjęcia, postępowanie krok po kroku, ci i jak zdemontować, ustawić !

Zdarz się również wymiana linek, cięgna , jak to nie pomoże to zdejmujemy skrzynię !

Post powyżej zięcia Krystiana, który powołuje się na mnie, zamiana skrzyni pięciobiegowej na sześciobiegową sprawdzone przetestowane z przeróbką np. w Opel V6 Calibra Turbo 3.0 zamiana F25 na jedną ze skrzyni M32 ! Skrzyni M32 w oplach jest ok. 20 szt. o różnych obudowach głównych, różnych nr (mocowanie do silnika), różnych przełożeniach oraz różnych obudowach mechanizmu różnicowego (inne mocowanie). Mam wszystkie rozpracowane, każde przełożenie poszczególnych biegów, synchronizatory, tuleje sztywne (piasta synchronizatora, przesuwka, zatrzaski), widełki wybierające biegi, łożyska, wybieraki oraz te wymienione części do nich !
Skrzynie biegów, diagnoza, naprawa, regeneracja, części !

Uczestnik III OZ ZKP w Rzeczce !
Uczestnik IV OZ ZKP w Przysucha-Topornia !
Uczestnik V OZ ZKP w Rawa-Jeziorsko !

Awatar użytkownika
Metroid
Przeglądacz
Posty: 84
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:02
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#60 Post autor: Metroid »

Witam

Rozsypała mi się po raz kolejny dwumasa.

Auto jeździło ale tłukło się niesamowicie.

Wymieniłem na sztywne koło jednak skrzynia grzechocze niemiłosiernie na biegu jałowym i do około 2000 tys. obrotów.

Przy wciśniętym sprzęgle jest cisza.

Wymienione zostały wszystkie łożyska w skrzyni, wszystkie simeringi jednak nie dało to efektu.

Nadal grzechocze/tłucze się na biegu jałowym jak i do 2000 tys. obrotów.

Czy może być to spowodowane sztywnym kołem?

Co jeszcze można zrobić aby to naprawić.

pozdrawiam.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”