zapach przypalonego oleju w kabinie

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jaca19665

zapach przypalonego oleju w kabinie

#1 Post autor: jaca19665 »

jak w temacie po włączeniu nawiewu ciepłego przez kilka minut leci nawiew o zapachu przypieczonego oleju silnikowego auto mam 6 mieś. Najpierw mechanior powiedział że nie jest w stanie stwierdzic skąd jest wyciek na bloku silnika było mokro umyłem silnik ale nadal czuc ten zapach a mechanior nadal nie potrafi określic skąd jest wyciek pod autem nie ma nakapu, mam zdjęty środek osłony pod silnikiem po włączeniu obiegu wewnetrznego oczywiście smród znika podczas jazdy na trasie też nie czuc dymienia najgorzej na postoju w korku może ktoś miał podobny problem i podpowie skąd może byc wyciek

kicaj

#2 Post autor: kicaj »

a moze to przypalone sprzeglo?

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#3 Post autor: timi68 »

kicaj pisze:a moze to przypalone sprzeglo?
Mnie też bardziej pasi przypalone sprzegło niż olej.

bondzo001

#4 Post autor: bondzo001 »

a ja mysle ze to sa nieszczelnosci w ukladzie wydechowym i na postoju wentylator zaciaga spaliny do srodka.a podczas jazdy wszystko idzie pod spod autka.ale nie jestem pewien.siostra ma ten sam problem w vw.jak zlokalizujesz przyczyne to opisz ja na forum :mrgreen: powodzonka zycze

jaca19665

#5 Post autor: jaca19665 »

to na pewno nie sprzęgło znam zapach palonego sprzęgła już w poprzednich autach wymieniałem kilka razy zapach spalin z diesla znam też doskonale jeżdże dieslem od 15 lat nadmienie że spaliny diesla tylko w silnikach hdi (Francuzy) mają inny zapach, miałem wrażenie że w hdi spalanie jest kompletne po prostu nie czuc z wydechu że to diesel. A tak wracając do tematu mechanik ostatnio miał dobry dzień stwierdził że na przewodach z turbiny jest nieszczelnośc podobno jakaś rurka jest skręcana na mosiężnych podkładkach i uważa że te podkładki czesto pękają po dużym przebiegu i własnie z tamtąd spływa olej nawydech i blok silnika jak już dojdzie do naprawy i usuniecia wycieku to napisze

JJPP

#6 Post autor: JJPP »

Sprawdź plecionkę na układzie wydechowym ja tak miałem i okazało się że jest pęknięta i stąd zapach spalonego oleju przy włączonej dmuchawie w samochodzie ale tylko na postoju. Wymieniłem plecionkę i problem znikną.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#7 Post autor: rzadki »

jaca19665 pisze:jak już dojdzie do naprawy i usuniecia wycieku to napisze
i jak ? naprawione? bo być może i mnie to dotyczy
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

rumburok

#8 Post autor: rumburok »

jaca19665 pisze:jak w temacie po włączeniu nawiewu ciepłego przez kilka minut leci nawiew o zapachu przypieczonego oleju silnikowego auto mam 6 mieś. Najpierw mechanior powiedział że nie jest w stanie stwierdzic skąd jest wyciek na bloku silnika było mokro umyłem silnik ale nadal czuc ten zapach a mechanior nadal nie potrafi określic skąd jest wyciek pod autem nie ma nakapu, mam zdjęty środek osłony pod silnikiem po włączeniu obiegu wewnetrznego oczywiście smród znika podczas jazdy na trasie też nie czuc dymienia najgorzej na postoju w korku może ktoś miał podobny problem i podpowie skąd może byc wyciek
Witam!
Miałem podobny problem. Leciał dym spaliny na postoju spod maski, oraz do środka - były dwie rzeczy zawór EGR do wymiany, wyczyszczenie filtra cząsteczek stałych, oraz drobna nieszczelność przy kolektorze. Kontrolka od świec żarowych migała - czyli jak pisze w instrukcji automatyczne czyszczenie filtra cząsteczek stałych lecz po 30 min. jazdy nie został on oczyszczony. Przy okazji wymiany tego EGR zauważyłem lepsze przyspieszenia z niskich obrotów nim turbina się włączyła. Wcześniej był strasznie mulasty z niskich obrotów. Pozdrawiam może komuś pomogłem !

Giftek
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:05
Imię: Darek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#9 Post autor: Giftek »

Zauważyłem od pewnego czasu, że i u mnie czuć spaliny w kabinie tak jak pisze "bondzo001". By szybciej nagrzać samochód, włączałem wewnętrzny obieg, a po przełączeniu na zewnętrzny, czułem wyraźny zapach spalin. Myślałem, że to od samochodu przede mną, ale zapach utrzymuje się nawet gdy nikt przede mną nie jedzie.
Czekam na koniec Twojej historii "jaca19665"
Pozdrawiam

-----------------------------------------

Dzisiaj przy wymianie wkładu w termostacie, znalazłem przyczynę tego skąd spaliny dostają się do kabiny. Otóż przy wymianie świec mechanik zdjął rurkę od odpowietrzania pokrywy zaworów i jej nie założył z powrotem. :/ Jeszcze nie miałem okazji przetestować tego w korkach, ale na pewno taka była przyczyna.
Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Gru 28, 2010 10:40 ]
... potwierdzam, to była przyczyna, zapachu już nie ma, uff :D
Świeżak? Stary Obserwator :)

michal_30

#10 Post autor: michal_30 »

Ja mam ten sam problem w Zafirze 1,8 1999r benzyna z gazem,
mimo ozonowania klimatyzacji problem znowu się pojawił
2 miesiące temu wymieniane były wszystkie filtry nie widać
nigdzie wycieków oleju ale olej bierze,a a zapach nie tylko na postoju

Overdrive
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 23 gru 2015, 21:40
Lokalizacja: Polska
Model:

#11 Post autor: Overdrive »

Giftek pisze:Zauważyłem od pewnego czasu, że i u mnie czuć spaliny w kabinie tak jak pisze "bondzo001". By szybciej nagrzać samochód, włączałem wewnętrzny obieg, a po przełączeniu na zewnętrzny, czułem wyraźny zapach spalin. Myślałem, że to od samochodu przede mną, ale zapach utrzymuje się nawet gdy nikt przede mną nie jedzie.
Czekam na koniec Twojej historii "jaca19665"
Pozdrawiam

-----------------------------------------

Dzisiaj przy wymianie wkładu w termostacie, znalazłem przyczynę tego skąd spaliny dostają się do kabiny. Otóż przy wymianie świec mechanik zdjął rurkę od odpowietrzania pokrywy zaworów i jej nie założył z powrotem. :/ Jeszcze nie miałem okazji przetestować tego w korkach, ale na pewno taka była przyczyna.
Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Gru 28, 2010 10:40 ]
... potwierdzam, to była przyczyna, zapachu już nie ma, uff :D
Kolego gdzie ona dokładnie się znajduje?
Mam ten problem już sporo czasu, auto gdy kupowałem było świeżo po wymianie świec i jiz wtedy czułem, 5 dni temu rozkrecilem cały spod ale nawet dziurki nie znalazłem. Twój opis ma dla mnie sens bo moze u mnie też tylko ta rurka robi problemy.
Zaznaczam że spaliny czuje wyłącznie na postoju.
Proszę o pomoc w tej kwestii.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, 23:07 przez Overdrive, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#12 Post autor: Dziadek13 »

Giftek pisze:Otóż przy wymianie świec mechanik zdjął rurkę od odpowietrzania pokrywy zaworów i jej nie założył z powrotem.
Overdrive pisze:Kolego gdzie ona dokładnie się znajduje?
Dokładnie ci opisał gdzie ona jest szukaj odejścia z pokrywy zaworów.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2017, 15:13 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”