[A] Jak dbać o diesla !

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
s1lo

#16 Post autor: s1lo »

timi68 pisze:
janko79 pisze:Witajcie
Ja stosuje preparat do paliwa o nazwie PERFORMANE one shot.
Ja dolewam Castrol uszlachetniacz do paliw.

gdzie w Rzeszowie można go kupić i jaki jest jego cena?

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#17 Post autor: BajBus »

s1lo pisze:gdzie w Rzeszowie można go kupić i jaki jest jego cena?
w każdym sklepie motoryzacyjnym
o ile sie nie mylę to w granicach 30zł zalezy od firmy, wielkości itp.
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#18 Post autor: timi68 »

s1lo pisze:
timi68 pisze:
janko79 pisze:Witajcie
Ja stosuje preparat do paliwa o nazwie PERFORMANE one shot.
Ja dolewam Castrol uszlachetniacz do paliw.

gdzie w Rzeszowie można go kupić i jaki jest jego cena?
Raczej na każdej stacji ja płacę 22 zł 250ml i wystarcza na 250l ON.

Marekww33

#19 Post autor: Marekww33 »

Z własnego doświadczenia:,

Jakiś rok może 1.5 jeździłem na mixolu i wydawała mmi się strasznie zamulona nie miałam zielonego pojęcia, co jej jest myślałem, że to wina paliwa bo ciągle tankuje na jednej stacji ale lałem mixol bo go polecali, od momentu jak żona zaczęła sama jeździć do pracy i tankować auto, wiec mixolu nie lałem bo nie wiedziałem ile jest paliwa i od tego momentu poprawiła się kultura pracy silnika.
Jadąc na święta do rodziców zatankowałem i dolałem mixolu na początku była jeszcze żwawa, bo trochę paliwa było w filtrze, ale potem MASAKRA, wyjeżdżę to paliwo i już nigdy nie doleje mixolu!!!

(Jaca)

#20 Post autor: (Jaca) »

Panowie z całym szacunkiem ale pomysły dolewania Mixolu do paliwa to typowe Polskie "Felczerstwo" Pana Władka z "warśtatu" za rogiem.... który oczywiście "zjadł" zęby na serwisie i a jakże nie jedno już widział ...
Ja rozumiem że dawniej trabanty naprawiało się drutem i lało olej słonecznikowy ale ten czas chyba się skończył ... tylko trochę "fachowców złotych raczek" jeszcze zostało... Jeszcze raz przepraszam jeżeli kogoś uraziłem ale takie mam odczucia ... :>

Do Diesli są dedykowane środki - ja osobiście w moich dwóch poprzednich 2.0 DTI do czyszczenia wtrysków używałem STP co 3-4 tankowanie. Poza tym jak ktoś wcześniej mądrze napisał tankować na markowych stacjach, nie "dojeźdzać" na rezerwie do końca... Ja mogę jeszcze zaproponować usuwanie wody i zanieczyszczeń z dna zbiornika co 50 tyś km.

I wiadomo -- dbamy o turbinę .. :)

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: Maciek »

Jednak w przypadku 2.0 i 2.2DTI mixol zalecają nawet fachowcy z Boscha, którzy naprawiali pompy padnięte mechanicznie (zatarte).
Ja lałem, dla lepszego samopoczucia (bo różnicy nie widziałem jeżdżąc bez mixolu).

Ale to wolny kraj i każdy robi jak chce, niektórym np. po Vpowerze mocy przybywa i ciszej silnik pracuje ;)

cbm80

#22 Post autor: cbm80 »

Problemy z pompami maja glownie Ci, ktorzy tankuja na tanich niesieciowych stacjach paliw. I pompa wcale sie wtedy nie zaciera przez "suche" paliwo, ale przez nieczystosci chemiczne w paliwie. Lepiej juz dorzucic kilka groszy na litrze i lac na markowych stacjach gdzie jest mniejsza szansa, ze nas oszukaja. Te kilka zlotych mniej na baku paliwa nie sa warte tego, aby pozniej pakowac sie w kosztowny remont pompy za min. kilka tysiecy zlotych.

Co do mixolu - byla juz kiedys dyskusja na jego temat, mozna poszukac. Ja osobiscie nie leje, z tego co czytalem to przez jego niekontrolowane spalanie zatykaja sie i psuja wtryskiwacze. Zreszta koledzy wyzej pisza o spadku mocy, co by to potwierdzalo. A pompie to moze i faktycznie robi lepiej. Moze jednak lepiej lac dedykowane srodki do diesla. Raz na rok wlewam czarnego STP do calego baku, koszt 20zl - nikt nie zbankrutuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”