Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nie wiem czy to cud ale wymaiary są takie jak podałem.
[ Dodano: Sro Wrz 12, 2012 17:03 ]
Zamknięcie obudowy filtra jest na spinki/klipsy, a napisy na nim i na układach nawiewu BEHR
Filtr natomiast ma takie wymiary jak podałem (250x235x30). Problem jest z długością bo pozostałe wymiary są porównywalne.
[ Dodano: Czw Wrz 13, 2012 07:29 ]
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją, stosował inny filtr?
czy mozna zastosować filtr o większej długości?
[ Dodano: Czw Wrz 13, 2012 21:39 ]
Okazuje się, że oryginalny filtr Opel-GM ma własnie takie rozmiary jak podałem.
numer katalogowy68 08 611,
numer części GM 93182436
[ Dodano: Pią Wrz 14, 2012 11:23 ]
Szanowni koledzy podpowiedzcie coś w tym temacie.
Czy mogę zamiast tego oryginalnego zastosować:
Witam, podepnę się pod ten temat. Mam problem z parującymi szybami w Zafirze A. Dwa dni temu zmieniłem filtr kabinowy na nowy, problem nie ustąpił. Przeglądając ten temat natrafiłem na poniższe zdjęcie:
Również posiadam wentylator firmy BEHR, inny numer części niż na zdjęciu - nr 90437893, tylko że na załączonej powyżej fotce widać okrągłą pokrtywę na wentylatorze, u mnie nie ma takiej pokrywy. Od razu widać wirnik itp. Czy tak powinno być fabrycznie, czy też brakuje tej osłony u mnie? Proszę o info jak to powinno wyglądać. Mocowanie filtra kabinowego mam na spinki jak co.
witam.to jest właśnie powód parowania szyb-macie otwarty obieg zamknięty,klapka jest przesunięta do tyłu.po lewej stronie jest cięgno ściągnijcie je to się cofnie klapka.pewnie przyciął się silniczek do przesuwania tej klapki-u mnie tak było. mówiąc po polsku -nie jest pobierane powietrze z zewnątrz tylko kotłuje się te same,które jest w samochodzie. wpiszcie parowanie szyb to wyskoczy parę tematow pozdrawiam
Jestem po ponownym demontażu auta. Po dokładnych oględzinach wiatraka stwierdzam że nic tam nie brakuje Zafirek miałeś rację zaciął się silniczek odpowiedzialny za podnoszenie lub opuszczanie klapki na wiatraku. Niestety po rozebraniu i przesmarowaniu go dalej się zacina. W chwili obecnej jest odłączony od sterowania klapką (w sumie znów się zaciął). Ustawiłem klapkę aby cały czas była zamknięta czyli abym miał obieg wewnętrzny wyłączony. Rozmawiałem z elektrykiem samochodowym i powiedział mi że te silniczki się nie naprawia, on kupuje używane ze szrotu i je podmienia. Sprawdzałem ceny z alledrogo i koszt tego silniczka to ponad 100 zł, czyli tyle co cała dmuchawa na której jest zamocowany silniczek. Puki co odpuszczam sobie więc wymianę silniczka, w zasadzie nie pamiętam kiedy korzystałem w poprzednim aucie z obiegu wewnętrznego.
Gdy kupilem zafire a bylo to lato bylo wszystko ok.Ale gdy nastala zima zauwazylem iz przynajmniej w moim przypadku trzeba dlugo jechac samochodem zeby wewnatrz zrobilo sie cieplo.Pierwsze pomyslalem ze moze termostat ale po obserwacji wykluczylem gdyz wskaznik temp.dochodzil do pionu i stal jak wryty, czyli ok.Wiec uznalem ze tak musi byc,z reszta wyczytalem gdzies na forum,ze zafiry A diesle tak maja czyli dlugo sie nagrzewaja i do tego czesto paruja szyby.I tak przejezdzilem dwie zimy.Dodam iz co roku po zimie udaje sie do pana mechanika ktory przeglada mi klimatyzacje i przy tej czynnosci wymienia mi rowniez filtr kabiny.I kolejny rok jest zima jak zwykle zafira dlugo sie nagrzewa (wnetrze )i zastanowila mnie jedna rzecz przewaznie pokretlo wentylatora mam na 2 i wystarcza a tu niestety na dwa i on bardzo slabo dmucha ,mysle czyzby przewody do kratek sie zatkaly lub rozszczelnily,moze cos z wentylatorem nie tak?Wolna sobota rozbieram auto wyciagnolem schowek,sprawdzam wentylator chodzi na kazdym zakresie lecz niestety powietrze z kratek nawiewu bardzo slabo wylatuje.Wyciagam filtr i mojemu zaskoczeniu caly zapchany zakurzony.Znalazlem przyczyne i tez uswiadomilem sobie dlaczego moja zafira tak slabo grzala.Powodem co roku byl filtr,gdyz go wymienialem na wiosne.A wiadomo wiosna lato cieplo o wiele wiecej sie kurzy niz zima i moim zdaniem to byla przyczyna .Teraz od 3 lat w polowie lata filtr wyciagam i przedmuchuje sprezonym powietrzem i wymieniam na nowy zawsze przed zima (kolo listopada )i nie mam problemu z szybkim nagrzaniem sie samochodu wewnatrz. Pozdrawiam.[/b]
Zafirek pisze:witam.to jest właśnie powód parowania szyb-macie otwarty obieg zamknięty,klapka jest przesunięta do tyłu.po lewej stronie jest cięgno ściągnijcie je to się cofnie klapka.pewnie przyciął się silniczek do przesuwania tej klapki-u mnie tak było. mówiąc po polsku -nie jest pobierane powietrze z zewnątrz tylko kotłuje się te same,które jest w samochodzie. wpiszcie parowanie szyb to wyskoczy parę tematow pozdrawiam
Witam serdecznie wszystkim.
Na tym forum znalazłem w końcu wyjaśnienie moje problemu związanego z parowaniem szyb.
Prosiłbym bym tylko by ktoś opisał lub wskazał na zdjęciu tą klapke, i jak ją ustawić by obieg wewnętrzny był zamknięty, by powietrze dochodziło z zewnątrz !
Pozdrawiam
Zafirek pisze:witam.to jest właśnie powód parowania szyb-macie otwarty obieg zamknięty,klapka jest przesunięta do tyłu.po lewej stronie jest cięgno ściągnijcie je to się cofnie klapka.pewnie przyciął się silniczek do przesuwania tej klapki-u mnie tak było. mówiąc po polsku -nie jest pobierane powietrze z zewnątrz tylko kotłuje się te same,które jest w samochodzie. wpiszcie parowanie szyb to wyskoczy parę tematow pozdrawiam
Witam serdecznie wszystkim.
Na tym forum znalazłem w końcu wyjaśnienie moje problemu związanego z parowaniem szyb.
Prosiłbym bym tylko by ktoś opisał lub wskazał na zdjęciu tą klapke, i jak ją ustawić by obieg wewnętrzny był zamknięty, by powietrze dochodziło z zewnątrz !
Pozdrawiam
Na zdjęciu powyżej widoczne jest dmuchawa oraz klapa dmuchawy.
Widać że klapa jest zamknięta czyli jest włączony obieg zewnętrzny (powietrze pobierane z zewnątrz pojazdu). Gdyby klapka była otwarta świadczy to o włączonym obiegu wewnętrznym (powietrze jest pobierana z wewnątrz pojazdu, czyli krąży - obieg zamknięty).
W zime oczywiście obieg zewnętrzny, aby nie parowały szyby.
W lato jak najbardziej obieg wewnętrzny dla lepszej wydajności klimatyzacji.
Zafirek pisze:witam.to jest właśnie powód parowania szyb-macie otwarty obieg zamknięty,klapka jest przesunięta do tyłu.po lewej stronie jest cięgno ściągnijcie je to się cofnie klapka.pewnie przyciął się silniczek do przesuwania tej klapki-u mnie tak było. mówiąc po polsku -nie jest pobierane powietrze z zewnątrz tylko kotłuje się te same,które jest w samochodzie. wpiszcie parowanie szyb to wyskoczy parę tematow pozdrawiam
Witam serdecznie wszystkim.
Na tym forum znalazłem w końcu wyjaśnienie moje problemu związanego z parowaniem szyb.
Prosiłbym bym tylko by ktoś opisał lub wskazał na zdjęciu tą klapke, i jak ją ustawić by obieg wewnętrzny był zamknięty, by powietrze dochodziło z zewnątrz !
Pozdrawiam
Na zdjęciu powyżej widoczne jest dmuchawa oraz klapa dmuchawy.
Widać że klapa jest zamknięta czyli jest włączony obieg zewnętrzny (powietrze pobierane z zewnątrz pojazdu). Gdyby klapka była otwarta świadczy to o włączonym obiegu wewnętrznym (powietrze jest pobierana z wewnątrz pojazdu, czyli krąży - obieg zamknięty).
W zime oczywiście obieg zewnętrzny, aby nie parowały szyby.
W lato jak najbardziej obieg wewnętrzny dla lepszej wydajności klimatyzacji.
To chyba tyle
Kurcze, która to ? Ja myślałem że to pid tą kopułą jest, że trzeba rozk4ęcać. A tu od razu widać ?
Na zdjęciu po prawej stronie masz dmuchawe.
Jeżeli już napisałeś "kopułka" to również można użyć tego słowa w określeniu klapki dmuchawy.
Klapa nie podda ci sie tak łatwo bo steruje nią silniczek obiegu wewnętrznego. Naciśnij na konsoli obieg wewnętrzny i sprawdź czy klapka wgl coś drgnie. Jeżeli sie nie poruszy na wewnętrznym ani zewnętrznym obiegu to znaczy żę silniczek jest walnięty.
Możesz również odpiąć samo cięgno od silniczka i wtedy pozostanie ci tylko manualne (ręczne) sterowanie klapą, ale przynajmniej będziesz wiedział jaki masz obieg.
W końcu znalazłem trochę czasu i rozebrałem część auta.
Tak to u mnie wygląda jak na zdjęciu. Kopuła jest otwarta jak wcisnę na konsoli "obieg wewnętrzny". Wtedy się świeci też dioda w tym klawiszu. Jak przełączę pokrętłem obok tylko na przednią szybę obieg, to kopuła się zamyka. W pozostałych przypadkach jest otwarta, o ile włączę "obieg wewnętrzny". Wszystko fajnie chodzi, nic się nie zacina.
Ale mi się wydaje jakby było na odwrót podpięte coś. Jak włączę "obieg wewnętrzny" to ta kopuła nie powinna być zamknięta ?
W przypadku nawiewu na przednią szybe nigdy nie działa obieg wewnętrzny - strasznie parowała by szyba, dlatego też przy właczaniu nawiewu na przednią szybe obieg wewnętrzny jest odłączany.
to jest chyba oczywiste