siłowniki tylnej klapy
Moderator: Sebu$
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Ja mam u siebie Toprany i jestem zadowolony. Kupowane w sklepie stacjonarnym (po 32zł /szt) , ale masz jeszcze wybór w sieci. (+ koszty dostawy)borsooq pisze:Witam, jak te siłowniki? Ktoś może polecić jakąś konkretną markę?
Tutaj było jeszcze o siłownikach http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10756
Odnowię trochę temat, bo właśnie muszę wymienić siłowniki w swojej Zośce.
Natknąłem się na trzy wersje siłowników, a mianowicie o dł.542mm i skoku 193mm, dł.540mm i skoku 205mm oraz dł.543 i skoku 220mm. Te pierwsze dwa są zazwyczaj droższe o ponad 10 zł.
Wydaje mi się, że skok mają bardziej zbliżony do oryginału.
Różnica dł. i skoku powinna chyba dawać dł zamkniętego siłownika, czyli odległość jego mocowań przy zamkniętej klapie.
Zna ktoś prawidłową długość i skok siłownika GM podawaną przez producenta, bo nigdzie nie mogę znaleźć?
Natknąłem się na trzy wersje siłowników, a mianowicie o dł.542mm i skoku 193mm, dł.540mm i skoku 205mm oraz dł.543 i skoku 220mm. Te pierwsze dwa są zazwyczaj droższe o ponad 10 zł.
Wydaje mi się, że skok mają bardziej zbliżony do oryginału.
Różnica dł. i skoku powinna chyba dawać dł zamkniętego siłownika, czyli odległość jego mocowań przy zamkniętej klapie.
Zna ktoś prawidłową długość i skok siłownika GM podawaną przez producenta, bo nigdzie nie mogę znaleźć?
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Potwierdzam post wyżej, tez kupiłem teleskopy z Krosna (po 42zł). Dobra Polska firma, odkupili od Delphi linie produkcyjną , robią chyba nawet siłowniki dla Fiata, więc jakość musi być ok.
Montaż banalnie prosty - na wcisk, a do demontażu starych potrzebny tylko śrubokręt aby podważyć blaszkę. Można zmienić samemu,klapę na głowie oparłem. Warto przesmarować mocowania
Ogólnie kupuję produkty Polskich firm, np świece z Iskry - są tanie, dobre, i oryginalne (a Boschów czy NGK to podobno pełno podróbek na rynku)
Montaż banalnie prosty - na wcisk, a do demontażu starych potrzebny tylko śrubokręt aby podważyć blaszkę. Można zmienić samemu,klapę na głowie oparłem. Warto przesmarować mocowania
Ogólnie kupuję produkty Polskich firm, np świece z Iskry - są tanie, dobre, i oryginalne (a Boschów czy NGK to podobno pełno podróbek na rynku)
- RazielBart
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 sie 2018, 23:21
- Imię: Bartosz
- Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC Turbo
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Podczepię się do tematu. Ile siły w (N) muszą mieć siłowniki? Bo znalazłem 630n, 610n lub 590n
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
610n tyle mają GM
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- RazielBart
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 sie 2018, 23:21
- Imię: Bartosz
- Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC Turbo
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Hmmm okazuje się że są dostępne u mnie tylko 630 lub 590N. Lepiej w górę czy w dół? Jeśli ori mają 610. cenowo jeden czort to i to 13€. 590N sa firmy Topran, a Magneti Marelli mają 630n. Do Polski pewnie jeszcze jakiś dłuższy czas nie zjadę a tutejsi sprze... Podawcy nie mają większego pojęcia co lepsze.
P. S. Pszczyna dzięki za poprzednie info
P. S. Pszczyna dzięki za poprzednie info
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 lis 2019, 07:56
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Jarosław
- Auto: Opel Zafira A 1,8 16V
- Model: za
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Gdybym stał przed takim wyborem, kupiłbym te słabsze. Jeśli oryginalnie są 610N, to 590N spokojnie utrzyma klapę i jednocześnie nie opciąży nadmiernie mocowań siłowników.
Pozdrawiam. Marek
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja zaś bym kupił 630 będzie się ciężej klapa zamykać lecz nawet gdy będzie utrata właściwości to nadal będą sprawne 630 -20 =610
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Ja do siebie kupiłem firmy HART(niestety nie wiem na dzień dzisiejszy ile kn) u mnie było super, po zmianie auta te ode mnie wylądowały u Ojczulka i teraz mamuśka narzeka na to że nie może zamknąć klapy...
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Ja zaś miałem jakieś po 20 zł z allegro "gasfeder" Dwóch lat nie wytrzymały. Pociekły, a i plastikowe zaczepy tandetne. Wyskoczył mi raz siłownik z zaczepu przy zamykaniu i załatwił tylnią szybę... Teraz zakupiłem po 35 cebulionów sztuka, wyrób z Krosna ale do RENAULT LAGUNA III 3 HB. Są tej samej siły 610N, zębów nie wybijają i co najważniejsze u mnie- są o 1cm krótsze (495mm). Klapa potrafiła czasem dotknąć prowadnicy od zamykania bramy w garażu.