Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#181 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie, żywotność turbiny zależy przede wszystkim od Was samych. Dlatego trudno jest określić ile wytrzymuje turbo w naszych autach. Trzeba dbać bezwzględnie o terminowe wymiany oleju , nie lać badziewia , wymiany filtra powietrza. Brudny filtr powietrza to po pierwsze większe spalanie a po drugie większe prawdopodobieństwo ,że jakiś syf wleci do turbiny i może narobić bałaganu. Nie podkręcać obrotów na nienagrzanym silniku , olej wtedy jest gęsty i nie smaruje wystarczająco turbinki. "Witam

Panowie czy ktoś z Was regenerował już turbinę? Chciałbym wiedzieć jaki jest całościowy koszt mniej więcej.

mam Zafirę 2.0 dti" Marcin a co jest powodem ,że myślisz o regeneracji turbinki? :/

marcin18smi

#182 Post autor: marcin18smi »

jarecki69 pisze: Marcin a co jest powodem ,że myślisz o regeneracji turbinki? :/
Siema, kupiłem to auto jakies dwa miesiace temu. Do tej pory wszystko chodziło cacy ale w trakcie swiąt pojawily się pierwsze gwizdy, teraz gwiżdże juz dużo częściej choć nie zawsze (na obrotach powyżej 3 tys gwizdów nie ma wogole). Stalo sie to tuz przed terminem na wymiane oleju. To moj pierwszy prywatny samochód z dieselem wiec podjechalem do mechanika (nie jest on specjalista od diesla) i powiedział mi, że to poczatek końca turbiny i narazie moge jeździć ale raczej żebym coś z nią zrobił bo w koncu strzeli i stane, nie pojade. Dlatego pytam.

podbiel

#183 Post autor: podbiel »

A połączenie turbina - kolektor szczelne? Bo to też może pogwizdywać a błędów nie będzie

marcin18smi

#184 Post autor: marcin18smi »

podbiel pisze:A połączenie turbina - kolektor szczelne? Bo to też może pogwizdywać a błędów nie będzie
Mówisz o błędach z diagnostyki techem czy o błędach komputera pokładowego na desce (takich błędów nie mam)? Na komputerze też jeszcze nie byłem

robson1801

#185 Post autor: robson1801 »

A ile wam pali bo mi sie wydaje ze moja trochę dużo koło 10l/100km w miescie

marcin18smi

#186 Post autor: marcin18smi »

Moja pali 8l/100 km tez wiecej niz na początku kiedy ja kupiłem

pablo2374

#187 Post autor: pablo2374 »

W mieście przy krótkich odcinkach to i moja koło 10l wypije :D

podbiel

#188 Post autor: podbiel »

U mnie było słychać gwizdanie i nic nie wywalało na kompie samochodu, jak na diagnostycznym nie wiem bo nie musiałem jechać. Powód - nie dokręciłem dobrze opaski przy kolektorze. Jak była mała "szparka" to gwizdało, lampkę zaświeciło dopiero jak przewód spadł, ale to słychać nie jak gwizd.

robson1801

#189 Post autor: robson1801 »

Witam wam tez bierze olej bo ja po przejechaniu 1000km muszę dolać z 0,5l może ktoś wie jaka to przyczyna

Skasowany użytkownik 6483

#190 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Przyczyn może być wiele , możesz mieć nieszczelną turbinkę i bierze Ci olej , nieszczelne pierścienie . Musisz sprawdzić czy z rury nie daje Ci niebieskim dymkiem , który by świadczył o spalaniu oleju :/

bacter7

#191 Post autor: bacter7 »

Mam pytanko czy z nieszczelnego węża interkoolera ma prawo wyciekać olej??? Czy to oznaka
że turbinka do regeneracji?

Skasowany użytkownik 6483

#192 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

W każdym IC zalega odrobina oleju wiec jesli nie sa to ilości doprowadzające do potopu to nie powinnes sie tym przejmować :)

luce1

#193 Post autor: luce1 »

Witam wszystkich i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Mój problem polega na tym że ciekło mi coś na łączeniu turbiny z rurą ciepłego powietrza idącego do intercoolera. Poprzedni właściciel twierdził że wymienił turbinę na inną używaną ponieważ tamta puszczała olej więc pomyślałem że może zostały tam resztki oleju. Ok... ściągnąłem rurę i odpaliłem auto. Ku mojemu zaskoczeniu po przegazowaniu wylot był cały zachlapany olejem :( auto bierze olej mam go od pół roku i dolałem około litra oleju.
rozumiem że ta turbina też już jest na padnięciu?
czy da się coś jeszcze zrobić, sprawdzić czy to na pewno turbina przepuszcza olej czy może to być inna przyczyna?
jak długo mogę tak jeszcze pojeździć i czy może to czymś grozić lub pogorszyć sprawę?
Może te pytania wydają się wam głupie ale jestem laikiem co do silnika diesla i nie mam pojęcia z czym się to je :)

klek22

#194 Post autor: klek22 »

luce1 pisze:Witam wszystkich i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Mój problem polega na tym że ciekło mi coś na łączeniu turbiny z rurą ciepłego powietrza idącego do intercoolera. Poprzedni właściciel twierdził że wymienił turbinę na inną używaną ponieważ tamta puszczała olej więc pomyślałem że może zostały tam resztki oleju. Ok... ściągnąłem rurę i odpaliłem auto. Ku mojemu zaskoczeniu po przegazowaniu wylot był cały zachlapany olejem :( auto bierze olej mam go od pół roku i dolałem około litra oleju.
rozumiem że ta turbina też już jest na padnięciu?
czy da się coś jeszcze zrobić, sprawdzić czy to na pewno turbina przepuszcza olej czy może to być inna przyczyna?
jak długo mogę tak jeszcze pojeździć i czy może to czymś grozić lub pogorszyć sprawę?
Może te pytania wydają się wam głupie ale jestem laikiem co do silnika diesla i nie mam pojęcia z czym się to je :)
widzisz kolego też mam ten sam problem z turbo i jestem bardzo ciekaw czy ktoś nam pomoże ;)

luce1

#195 Post autor: luce1 »

specjalnie nie widzę zainteresowania... w przyszłym tygodniu oddam do regeneracji i mam nadzieję że będzie ok. Tak sobie myślę że może wszystkie Zośki w Zawierciu mają problem z turbiną? Bo moją kupiłem w Zawierciu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”