skrzynia biegów X18XE1, Z18XE

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Milus

#31 Post autor: Milus »

Taki cały swap to zbyt radykalne dla mnie i finansowo i czasowo i mentalnie chyba.
Myślę nad samą skrzynką, 6-biegówka z Zosi B byłaby chyba idealna, tylko pytanie czy blok silnika i sterowanie da się przełożyć?

piozar11

#32 Post autor: piozar11 »

panowie jaką skrzynię polecacie do Zafiry A 1.8 16V silnik X18XE1 z oznaczeniem F17W419 czy F17C374 czy F17W394 ? bo aktualnie mam F17C419 i to jest istna masakra.

Milus

#33 Post autor: Milus »

ja przy 100km/h mam teraz chyba coś koło 2,5 tys. obr./min.

piozar11

#34 Post autor: piozar11 »

Milus pisze:ja przy 100km/h mam teraz chyba coś koło 2,5 tys. obr./min.
a jakie masz oznaczenie skrzyni?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#35 Post autor: firek »

Milus, to jeśli możesz to sprawdz jakie masz oznaczenie skrzyni i jeśli możesz to zweryfikuj dane odnośnie prędkości obrotowej silnika przy 100km/h (żeby była pewność a nie "chyba"). Pozdro

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 19:09 ]
piozar11, poczytaj zestawienie na pierwszej stronie i zdecyduj sam ta którą masz czyli C419 jest chyba najkrótszą ze wszystkich jakie są i jest to niestety masakra.

piozar11

#36 Post autor: piozar11 »

założyłem skrzynię F17W394 i mam teraz tak że jak mam 2450obr/min to prędkościomierz pokazuje mi 100km/h

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#37 Post autor: firek »

piozar11, jakie koszty takiej przeróbki???

emjot

#38 Post autor: emjot »

piozar11 pisze:założyłem skrzynię F17W394 i mam teraz tak że jak mam 2450obr/min to prędkościomierz pokazuje mi 100km/h
Ja się właśnie waham z ewentualną wymianą między F17W394 a F17W419... jak wygląda dynamika i spalanie? Nie widzisz jakiś negatywnych efektów? Ja również bardzo jestem ciekaw kosztów - zarówno skrzyni jak i roboty...

piozar11

#39 Post autor: piozar11 »

koszty:
- skrzynia biegów od 400 - 800 zł i więcej
- robocizna 300 zł to jest min. ja wymieniłem sam.
- sprzęgło kpl 400 zł bez łożyska wyciskowego
- olej ok. 80 zł 1,6l 75W80 GM

a co do spalania to jeszcze nie wiem za krótko ale myślę że spadnie,co do dynamiki to jest ok
wiadomo 1.8 116KM szatanem nigdy nie będzie więc nie ma co wymagać.

gremart

#40 Post autor: gremart »

Witam, poszukuję skrzyni do mojej Zośki. Obecnie posiadam c419 i chciałbym ją zamienic na w394 lub w419 ale widze ze niektóre mają inne mocowanie. Czy to prawda ze nie wszystkie skrzynie będą pasowały ?

emjot

#41 Post autor: emjot »

Ja już wiem, że F17W394 od 1.3 CDTI NIE PASUJĄ, jest tam mniejsze koło zamachowe (26, u nas 29). Opakowanie, otwory takie same, sprzęgło i wysprzęglik pasują, ale skrzynia nie podchodzi ze względu na inny wymiar koła zamachowego. Szukam innej f17 - a starą mogę oddać dopiero za tydzień, bo sprzedawca za granicą... auto stoi, a w weekend wyjazd... grrrr jak nic nie znajdę, wkładam starą F17C419...

[ Dodano: Czw Cze 13, 2013 14:14 ]
Nie mogę już edytować... dzisiaj się pozytywnie zakończyła epopeja z wymianą skrzyni (głównie czytaniem i szukaniem). Skrzynia F17W394 siedzi w aucie. Dawcą była Vetra B po lifcie. Skrzynia podeszła bez żadnych problemów. Krótko mówiąc - rewelacja! Teraz czwarty bieg ma taki zakres obrotów jak miał oryginalnie piąty bieg :-). Sprzęgła już nie było, więc jedna robota. Ciekawe jak spalanie.

[ Dodano: Czw Cze 13, 2013 22:54 ]
A więc kolejny zadowolny użytkownik długiej skrzyni w Zafirze 1.8 :-). 100kmh 2450 obr, 130kmh 3300 obr... :-D. Przy 50kmh na 3ce jest 2000obr - po mieście na pierwszych trzech biegach ;-)

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#42 Post autor: frogii1990 »

jak już mowa o skrzyniach to i ja dopytam bo z tego co widzę to mam pewnie F17W419 bo jadąc sobie spokojnie autostradą 140 mam grubo ponad 4tyś a to raczej nie jest fajne przy dodaniu ilości spalanego oleju przy tej prędkości. Pytanie mam tylko jedno. Czy z racji dłuższych przełożeń Zośka nie traci na przyspieszeniu w odczuwalny sposób ?
Polskie znaki nie bolĄ :)

emjot

#43 Post autor: emjot »

To ja powiem tak:

Mam za sobą trasę 2x300km.
W jedną stronę non stop 130-140kmh do 160kmh miejscami, 6 osób i box na dachu. Spalanie jak dla mnie rewela (biorąc pod uwagę 1h stania w korku po wypadku i 30km po mieście), wyszło 11,3l LPG, a często gaz był w podłodze. W drugą stronę 150km ok 100-110 kmh, pozostałe 150km 120kmh, połowa trasy w 7 osób również z boxem. Spalanie 8,9l LPG, w aucie cichutko. Normalnie super.

Przy 140kmh jest równo 3500 obr / min.

Przyspieszenie na piątce nieco spadło, ale na czwórce przełożenie jest identyczne jak było na piątce w F17C419.

Zmianę polecam. Koszty miałem takie same jak przy zwykłej zmianie sprzęgła, dodatkowo nowy olej do skrzyni, no i koszt samej skrzyni.
Sprzęgło jest identyczne, nic nie trzeba zmieniać. Ze starej skrzyni trzeba przełożyć tylko zaworek do wysprzęglika (jest inny). Reszta podchodzi bez żadnych modyfikacji, półosie, otwory, wybierak, wszystko pasuje p&p.

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#44 Post autor: frogii1990 »

czyli wychodzi tylko na to że bieg nr 2 i 3 jest rozciągnięty w swoim zakresie... więc biorę się za poszukiwania skrzyni w mojej okolicy
wymiana trwa dłużej niż jeden dzień ?
Polskie znaki nie bolĄ :)

emjot

#45 Post autor: emjot »

Raczej wszystkie biegi są nieco inaczej zestopniowane, oprócz czwórki, która odpowiada piątce w F17C419. Trzeba się trochę przestawić, szczególnie w mieście, gdzie przy 50kmh najlepiej jechać na trójce, a czwórkę najwcześniej wrzucamy przy 60, a lepiej przy 70kmh (tak jak poprzednio piątkę).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”