Chip tuning 1.7 CDTI DENSO 110 i 125KM

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
gstan

Chip tuning 1.7 CDTI DENSO 110 i 125KM

#1 Post autor: gstan »

Witam,
zastanawiam się nad małym szlifem mocy mojej Zosi. Mam silniczek 1.7 DTR 125 KM 280 Nm i oczywiście wyposarzony jest w DPF'ik. Podobno z tego silnika da radę wyciągnąć 150 KM i 320-330 Nm. Czy ktoś już coś takiego robił? i co rozbimy z DPF'em
Ostatnio zmieniony 23 sty 2021, 17:38 przez Rybka, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#2 Post autor: rhaaziel »

Osobiście, nie znam nikogo kto robił 1.7 DTR ale nie zaszkodzi zapytać w V-Tech'u, MR-Motors, Masters Tuning lub u tunerów obecnych na naszym forum :) być może ktoś już rozpracował ten silniczek i sterownik do niego :)

ps. +25 km to byłoby bardzo dobrze, aczkolwiek może to być trudne bo ten silnik wydaje się już dość mocno wyprężony. Ciut łatwiej będzie pewnie z momentem gdzie wzrost o +50 jest bardzo możliwy. Mi udało się uzyskać w Z19DTH +28 km (ciężko było wykrzesać więcej) i +68 Nm (mogło być znacznie więcej aczkolwiek moment został celowo utrzymany poniżej 400 Nm).
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

gstan

#3 Post autor: gstan »

Zgodz się, iż silnik jest troszeczkę wyciągnięty. Lecz z tego co ja wiem w tym silniku tz. w wersji 1.7 CDTi 125 KM, turbinka jest taka sama jak w 1.9 150KM, to samo tyczy się całego układu chłodzenia. Moja wiedza wynika z tego iż musiałem wymienić chłodnicę klimy.

kubik_CDTi

#4 Post autor: kubik_CDTi »

MR-Motors,ani Masters nie bawili się tym silnikiem,
uderz do użytkownika Przemcio,jest bardzo na bieżąco,jeżeli chodzi o podkręcanie 1,7cdti.

gstan

#5 Post autor: gstan »

Dzięki za info. Ale w tabeli chyba jest pomyłka , gdyż 1.7 CDTi DTR przy 125 KM ma 280 Nm (przynajmnie jw zafirce). Nie wiem jak jest w astrze.

TuneFORCE

#6 Post autor: TuneFORCE »

W Zafirach i Astrach 110 i 125konnych siedzi sterownik Denso - w większości tych aut jest DPF, w wersjach 101konnych siedzi BOSCH i DPFa nigdy nie montowano.
Przykładowy mod:
Obrazek
wygładzanie wykresu zostało wyłączone

lechu

#7 Post autor: lechu »

A czy to jest cos warte i bezpieczne ?

gstan

#8 Post autor: gstan »

Wykres jest ciekawy. Nie wiem jak długo zniesie turbinka. Ja w tej chwili do swojej zosi dołożyłem trym "SPORT" i wrażenia z jazdy są troszeczkę przyjemniejsze i spalanie też :).
Mam pytanie czy np przy sterowniku denso i trybie sport jest możliwość wrzucenia:
- bez włączonego trybu sport 125 KM
- z łączonym trybem sport 145 KM.

remax

#9 Post autor: remax »

Mam pytanko do TuneFORCE, .Czy jeżeli zrobię program w 1.7 to zwiększy się częstotliwośc wypalania DPF'u?

TuneFORCE

#10 Post autor: TuneFORCE »

remax pisze:Mam pytanko do TuneFORCE, .Czy jeżeli zrobię program w 1.7 to zwiększy się częstotliwośc wypalania DPF'u?
Zostanie tak jak jest

Gofer83

#11 Post autor: Gofer83 »

Ile generalnie można wyciągnąć z tego 1,7cdti 110KM? Jakie koszta?

TuneFORCE

#12 Post autor: TuneFORCE »

Gofer83 pisze:Ile generalnie można wyciągnąć z tego 1,7cdti 110KM? Jakie koszta?
Ok 140KM...cena dla forumowiczów 999zł

Co do DPFa...jeśli dobrze pójdzie to do końca tygodnia będziemy mieli gotowe rozwiązanie w postaci emulatora, który w 100% zatrzymuje dopalanie :lol: :D W tej chwili testujemy rozwiązanie i jeśli testy wypadną jak należy to w końcu zaczniemy robić 100% tych samochodów a nie jak w tej chwili 30%...dam znać w przyszłym tygodniu

mario321

#13 Post autor: mario321 »

TuneFORCE pisze:
Gofer83 pisze:Ile generalnie można wyciągnąć z tego 1,7cdti 110KM? Jakie koszta?
Ok 140KM...cena dla forumowiczów 999zł

Co do DPFa...jeśli dobrze pójdzie to do końca tygodnia będziemy mieli gotowe rozwiązanie w postaci emulatora, który w 100% zatrzymuje dopalanie :lol: :D W tej chwili testujemy rozwiązanie i jeśli testy wypadną jak należy to w końcu zaczniemy robić 100% tych samochodów a nie jak w tej chwili 30%...dam znać w przyszłym tygodniu
i jak tam testy ???
Wiadomo coś więcej na temat DPFa w 1.7 ????

snkr

#14 Post autor: snkr »

w swojej corsie z17dtr juz od ok. 3 miesiecy nie mam dpfa. Zrobiłem też remap. Problemów brak choć po kilku tygodniach zapaliła się spirala ktora mruga i z tego co wiem to informuje ona ze od jakiegos czasu nie bylo wypalania. Roznica w przyspieszaniu itd. OGROMNA. Spalanie troche wyższe bo ok.7 l w mieście.

Dodam,że te modyfikacje nie były robione u TuneFORCE

TuneFORCE

#15 Post autor: TuneFORCE »

snkr, w taki sposób to my kilkanaście miesięcy temu robiliśmy modyfikacje :lol: dla mnie to druciarstwo a nie dobrze działający program skoro zapełnienie DPFa rośnie i się on wypala...

Dla wyjaśnienia - dla mnie SKUTECZNE rozwiązanie to takie, które zagwarantuje że proces regeneracji i wzrost zapełnienia DPF zostaną zatrzymane. Każde inne rozwiązanie to strata czasu i pieniędzy...

Na tą chwilę NIKT w Polsce nie potrafi skutecznie załatwić sprawy z DPFem w tych silnikach...oczywiście sa "magicy" co twierdzą, że to robią...ale mijają się z prawdą...a jak ktoś ma inne zdanie to zawsze może spróbować osobiście ;)

Nam udało się zrobić 30% 1.7, które u nas były...a było ich 10...3 nigdy nie wróciły a w 7u naprawiliśmy problemy, wymieniliśmy DPFa i 4 z nich zmieniły już właściciela...

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”