Chip tuning 1.7 CDTI DENSO 110 i 125KM
Moderator: Mariusz
...ja Cie rozumiem, to Ty nie kapujesz co masz zrobione, gdybyś wiedział jak wygląda soft w Twoim aucie, umiał to rozgraniczyć i pojąć, szybko zmieniłbyś zdanie, to są próby wywalenia wszystkiego co generuje wyświetlanie usterek i dopalanie, ale przy okazji wywalone zostaje dziesiątki rzeczy odpowiedzialnych za prawidłową pracę silnika, diagnostykę itd.
dla laika wytłumaczę to tak:
zamawiasz malarza do domu, wracasz wieczorem, patrzysz, no pięknie, kolorowo i gładko, płacisz i gotowe, ale mija tydzień, miesiąc itd. a tu zaczyna pękać, tam odpadło, wyszła plama, chciałeś przybić gwoździa i powiesić obrazek, jedno uderzenie i wielka dziura wyleciała....a to wszystko dlatego że "mistrzu" był hydraulikiem z wykształcenia, ale ponieważ akurat malowanie było lepiej płatne, podjął sie roboty, dziurę zatkał gazetą, stara farbę przymalował nową, trochę przygipsował i całość pomalował...tylko ta jedna plamka na początku wyskoczyła, to właśnie jak u Ciebie ta kontrolka
...i właśnie tak wygląda w 90% usługa wywalania DPF i nie tylko w Polsce, na co dzień oglądamy softy z takich aut, robionych przez niemców, anglików i innych, jest tylko jedno okreslenie na to co widać....TRZODA
jeszcze inaczej, tak po polsku "jesz i nie wiesz z czego tyjesz"
dla laika wytłumaczę to tak:
zamawiasz malarza do domu, wracasz wieczorem, patrzysz, no pięknie, kolorowo i gładko, płacisz i gotowe, ale mija tydzień, miesiąc itd. a tu zaczyna pękać, tam odpadło, wyszła plama, chciałeś przybić gwoździa i powiesić obrazek, jedno uderzenie i wielka dziura wyleciała....a to wszystko dlatego że "mistrzu" był hydraulikiem z wykształcenia, ale ponieważ akurat malowanie było lepiej płatne, podjął sie roboty, dziurę zatkał gazetą, stara farbę przymalował nową, trochę przygipsował i całość pomalował...tylko ta jedna plamka na początku wyskoczyła, to właśnie jak u Ciebie ta kontrolka
...i właśnie tak wygląda w 90% usługa wywalania DPF i nie tylko w Polsce, na co dzień oglądamy softy z takich aut, robionych przez niemców, anglików i innych, jest tylko jedno okreslenie na to co widać....TRZODA
jeszcze inaczej, tak po polsku "jesz i nie wiesz z czego tyjesz"
Witam
Mam Zafirę 2010r silnik 1.7 110KM Z17DTR ostatni post był ponad rok temu więc może ktoś podzieli się doświadczeniem. czy ktoś kupował chipa na aukcji np. taki -> CHIP
i czy ten silnik takie coś na dłuższy okres wytrzyma bo gdzieś wyczytałem że to za dużo na ten silnik ale też ostatni post był z 2011roku.
Czy lepiej jechać do kogoś kto się tym zajmuje bo też ktoś pisał ze każdy samochód musi być indywidualnie sprawdzony i w tedy jest pisany odpowiedni program.
Mam Zafirę 2010r silnik 1.7 110KM Z17DTR ostatni post był ponad rok temu więc może ktoś podzieli się doświadczeniem. czy ktoś kupował chipa na aukcji np. taki -> CHIP
i czy ten silnik takie coś na dłuższy okres wytrzyma bo gdzieś wyczytałem że to za dużo na ten silnik ale też ostatni post był z 2011roku.
Czy lepiej jechać do kogoś kto się tym zajmuje bo też ktoś pisał ze każdy samochód musi być indywidualnie sprawdzony i w tedy jest pisany odpowiedni program.
Jeśli mogę poradzić, to daj sobie spokój z takim ustrojstwem. To nic innego jak podniesienie ciśnienia na railu i czasami doładowania. Zrobione jest to przez zwykłe zafałszowanie danych na linii czujnik -> ECU. Nie wiele się to różni od dawnego "tuningu na opornik" w starych TDI. Różnica jest taka, że obecnie wstawienie opornika skończy się błędem, więc dodano do tego trochę elektroniki.jesion0102 pisze:ale lipa bo akurat to pudełko czy nie da się bo taki silnik? znajomy podpiął pod alhambre no i jest duża różnica tylko że dał za to 1100zl.heko pisze:odpuść sobie to pudełeczko, lipa i tyle
Jeśli taki układ dowali ci za dużo ropy i AFR pójdzie w dół, to EGT pojedzie ci po turbinie. Następne w kolejności są pierścienie.