Problemy z użytkowaniem alternatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
biedrona

alternator?

#1 Post autor: biedrona »

Witajcie Być może mnie z krytykujecie ale dalej nie wiem co jest grane Po krótce opowiem Jak zapale silniczek 2.0 DTI cos hałasuje Wydaje mi sie ze od strony alternatora Tak jak by huczało słychac i w srodku w kabinie i na zewnatrz Jak zgasze swiatła radio oraz wentylacje, klime to hałas słabnie Jak włącze swiatła halas znowu sie nasila Jak włacze swiatła i klime hałas znow slabnie Jak dodam gazu choc troche to halasu nie ma Halas jest tylko jak stoi autko na luzie bo jak dojezdzam powoli do skrzyzowania halasu nie ma i jak wcisne hamulec i calkowicie sie zatrzymam to halas wraca Jak myslicie co to moze byc bo juz nie wiem i glowa mnie boli Pozdrawiam i prosze o pomoc

analyzer64

#2 Post autor: analyzer64 »

Na łożysko alternatora raczej bym nie stawiał, osobiście w pierwszej kolejności sprawdziłbym pasek wieloklinowy i napinacz.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: BajBus »

biedrona a po co 2 takie same tematy?
ten zamykam z racji że powstał jako 2gi...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

13_SEBA

#4 Post autor: 13_SEBA »

Witam!
właśnie wróciłem z wakacji i całą trasę powrotną 8h jechalem bez problemów ale po ostatnim 10 minutowym postoju przekręcam kluczyk i nic - zero prądu , kontrolki działają, ele.szyby też ale nie odpala - padł akumulator . Próbowałem odpalić przez kable ale nawet nie drgną dopiero małe "pchnięcie " pomogło go odpalić . W trasie nie było żadnych problemów dopalał na dotyk . Przyjechałem do domku i podładowałem akumulator i na razie kręci . Może ktoś wie, co mogło być przyczyną takiej niespodzianki?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2011, 14:05 przez 13_SEBA, łącznie zmieniany 1 raz.

13_SEBA

#5 Post autor: 13_SEBA »

chyba tak , tylko że akumulator był całkowicie rozładowany więc coś go musiało rozładować tylko pytanie co , Alternator?, rozrusznik? lub coś innego

dejna

#6 Post autor: dejna »

moze padła w akumulatorze któraś cela... miałem kiedys podobną sytuację z Citroenem Jumperem... nawet tester akumulatora w serwisie pokazywał że jest ok... dopiero pozniej to wyszlo...

kicaj

#7 Post autor: kicaj »

a nie miales wlaczonej lodowki elektrycznej caly czas? albo jakiego urzadzenia dodatkowego w aucie na 12V?

13_SEBA

#8 Post autor: 13_SEBA »

Jednak to alternator , samochód brał prąd tylko z akumulatora więc się na długich trasach rozładowywał . Niby proste a jednak ciekawe :?

//kolego piszemy bez capslocka, zmieniłem //BajBus
Ostatnio zmieniony 04 sie 2009, 12:00 przez 13_SEBA, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: Maciek »


Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#10 Post autor: scaniairizar »

Witam, szukam jednoznacznej odpowiedzi...
-piszczy mi pasek ...ale tylko jak auto jest zimne - mam wrazenie jakby w glebi komory silnikowej,ugiecie paska delikatnie mocniej niz 10 mm
-mrugaja lampy przy zmianach obciazenia
stan akumulatora nie budzi zastrzezen, napiecie ladowania wyglada stabilnie.

Czy to lozyska alternatora?
wzglednie regulator i sam pasek?


przeniesiony z działu silnik, tyle ze zapomniałem czyje to schorzenie :mrgreen:
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#11 Post autor: MieHor »

kolegi mataii

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#12 Post autor: Mattai »

Dziekuje za przeniesienie. Nie zauwazylem bledu.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#13 Post autor: timi68 »

scaniairizar pisze:piszczy mi pasek ...ale tylko jak auto jest zimne -
Ja miałem taki sam problem jak i Ty, po wymianie paska nastała błoga cisza. Wymień pasek.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#14 Post autor: Mattai »

Czy zacierajacy sie alternator moze powodowac opory ktore wplywaja na dynamike pojazdu, zakladam ze juz nie piszczy..
Bo mam kilka niedomagan po poprzedniku i nie bardzo wiem w jakiejkolejnosci poczynic naprawy...zacieraja sie tez tylne zaciski i prubuje wyeliminowac inne przyczyny zamulenia auta...egr bedzie czyszczony na dniach (mialem zapalony niesympatyczny kluczyk na kokpicie)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darkp1

#15 Post autor: darkp1 »

mattai pisze: -mrugaja lampy przy zmianach obciazenia

To prawie każda Zafira A ma ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”