[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
Nie wyłączaj silnika podczas wypalania DPF-u, dłuższa trasa to umożliwia temp pow.75stopniC( jeszcze kilka razy tak zrobisz to ....6tys. zł wymiana DPF) większe zużycie to normalne podczas wypalania. Wymiana oleju konieczna, jeśli insp 0. , (kontrola poziomu oleju konieczna przed wyjazdem do warsztatu!!!)
Imalas ma rację.Prawdopodobnie spowodowane jest to rozpoczęciem procesu wypalania DPF-a.Najlepiej byłoby gdy zauważysz zwiększone zużycie paliwa na postoju nie gasić auta i pojeździć jeszcze ok 15 min aby filtr wypalił się do końca.
Przy każdym wypalaniu lub próbie wypalania DPF-a pewna ilość oleju napędowego wtryskiwana jest do oleju silnikowego co powoduje obniżenie żywotności oleju silnikowego i skutkuje to zapaleniem się napisu INSP.Należy jak najszybciej wymienić olej aby nie dopuścić do uszkodzenia silnika.
Jeśli na bieżąco kontrolujesz stan poziomu oleju w silniku to teraz powinieneś mieć wyższy stan.
I jeszcze info z TIS-a Opla odnośnie warunków aby wypalanie filtra się rozpoczęło.
Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.
a.) Silnik pracuje już (od chwili uruchomienia) > 2 minuty.
b.) Obliczone nasycenie > 80%.
c.) Temperatura chłodziwa > 70°C przez co najmniej 2 minuty.
d.) W systemie nie zapisano żadnych usterek dot. filtra DPF.
e.) Przekroczono zdefiniowany próg prędkości pojazdu (np. dla >80% obciążenia: 100 km/h).
Przy każdym wypalaniu lub próbie wypalania DPF-a pewna ilość oleju napędowego wtryskiwana jest do oleju silnikowego co powoduje obniżenie żywotności oleju silnikowego i skutkuje to zapaleniem się napisu INSP.Należy jak najszybciej wymienić olej aby nie dopuścić do uszkodzenia silnika.
Jeśli na bieżąco kontrolujesz stan poziomu oleju w silniku to teraz powinieneś mieć wyższy stan.
I jeszcze info z TIS-a Opla odnośnie warunków aby wypalanie filtra się rozpoczęło.
Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.
a.) Silnik pracuje już (od chwili uruchomienia) > 2 minuty.
b.) Obliczone nasycenie > 80%.
c.) Temperatura chłodziwa > 70°C przez co najmniej 2 minuty.
d.) W systemie nie zapisano żadnych usterek dot. filtra DPF.
e.) Przekroczono zdefiniowany próg prędkości pojazdu (np. dla >80% obciążenia: 100 km/h).
Jarek poczytaj ten temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157 spróbuj sam odczytać błędy i napisz jakie ewentualnie kody zapisane są w kompie.
.Wolens pisze:dzieki za pomoc kolego. Juz odrobine kamien z serca mi spadl A jeszcze jedno to sie tak bedzie robilo na okraglo czy kiedys ustanie i czy musze sie tym martwic?
Bedzie się robiło co jakiś czas tzn. co ok 1000 km filtr musi się wypalić w zależności jak się jeździ.
Ale widzę że kolega jednak nie uznaje szukajki albo nie chce mu się poszperać. Więc będzie trzeba sie martwić.
-
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 lis 2009, 23:05
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Po wczorajszych problemach na razie (odpukać) nie ma śladu. Wybrałem się na dłuższą przejażdżkę (100km) i wszystko się unormowało. Podczas jazdy, na początku jeszcze obserwowałem zwiększone zużycie paliwa, później już jednak wszystko było ok!
Wygląda więc na to, iż to był DPF.
Została mi jeszcze wymiana oleju. Jaki polecacie?
Wygląda więc na to, iż to był DPF.
Została mi jeszcze wymiana oleju. Jaki polecacie?
Na temat oleju do CDTi info znajdziesz tutaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=717
Witam!
I znowu problem z Zosią powoli zaczyna mnie doprowadzać do nerwicy.
1500 km temu wymieniłem olej zresetowali mi licznik insp pojechałem do Włoch zrobiłem 1400 km. Po drodze dwa razy załączył mi się cykl wypalania. Po dojechaniu na miejsce sprawdziłem insp i pokazał mi że mam do wymiany olej za 25000km na drugi dzień znowu się załączył cykl wyp. po sprawdzeniu insp mam już 21000 jak dalej pójdzie to wymianę będe robił co dwa tygodnie możecie wytłumaczyć o co jej chodzi bo wcześniej nie miałem tego typu problemu.A i jeszcze jedno teraz przy wypalaniu ma nie równe obroty wcześniej było bardziej kulturalnie auto ma 56000km przejechane. Z góry dzięki za wszelkie info
I znowu problem z Zosią powoli zaczyna mnie doprowadzać do nerwicy.
1500 km temu wymieniłem olej zresetowali mi licznik insp pojechałem do Włoch zrobiłem 1400 km. Po drodze dwa razy załączył mi się cykl wypalania. Po dojechaniu na miejsce sprawdziłem insp i pokazał mi że mam do wymiany olej za 25000km na drugi dzień znowu się załączył cykl wyp. po sprawdzeniu insp mam już 21000 jak dalej pójdzie to wymianę będe robił co dwa tygodnie możecie wytłumaczyć o co jej chodzi bo wcześniej nie miałem tego typu problemu.A i jeszcze jedno teraz przy wypalaniu ma nie równe obroty wcześniej było bardziej kulturalnie auto ma 56000km przejechane. Z góry dzięki za wszelkie info
Jak na przejechanie 1500km w tym 1400km w trasie i zainicjowanie trzech procesów wypalania DPF to trochę często.Za każdym razem gdy zachodzi proces wypalania to pewna ilośc ON wtryskiwana jest do oleju . Powoduje to obniżenie jakości oleju a co za tym idzie i zapalenie się napisu INSP.Moim zdaniem nasycenie DPF-a następuje za często.Pytanie dlaczego?Czyżby były jakieś problemy ze sławnym zaworem EGR?