Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Moderator: Sebu$
lukaszek77, myślę, że u Ciebie jest ten sam problem, co w wielu przypadkach opisanych w tym temacie
i myślę, że to wyrobiony mechanizm lewarka - konkretnie "koszyczek"
miałem podobnie - jeszcze biegi wchodziły, ale wajcha miała spore luzy co powodowało, że obsługa skrzyni biegów była nieprecyzyjna
w tym temacie znalazłem wszystko - co wymienić, jak wymienić, gdzie zamówić
nie miałem ani jednego zaskoczenia, wszystko jest opisane - fakt, nie w jednym miejscu, ale da się to zebrać do kupy
poczytaj, zrób notaki
wymiana zajęła mi ok. 2 godzin
i myślę, że to wyrobiony mechanizm lewarka - konkretnie "koszyczek"
miałem podobnie - jeszcze biegi wchodziły, ale wajcha miała spore luzy co powodowało, że obsługa skrzyni biegów była nieprecyzyjna
w tym temacie znalazłem wszystko - co wymienić, jak wymienić, gdzie zamówić
nie miałem ani jednego zaskoczenia, wszystko jest opisane - fakt, nie w jednym miejscu, ale da się to zebrać do kupy
poczytaj, zrób notaki
wymiana zajęła mi ok. 2 godzin
tak, koszyczek i oringiekmir pisze:suchy777 wymieniałeś tylko "koszyczek"?
montowałem komplet od tego sprzedawcy [alle]
instrukcja załączona do produktu była wg mnie nieprecyzyjna
(np. nie zamontowałem małego oringu, bo nie wiedziałem gdzie)
najwięcej kłopotu miałem ze zdjęciem czarnego "kapsla" - tego co trzyma przegub od góry
było trochę chłodno i bałem się połamać plastiki
reszta to prosta robota - byle uważnie i nie na siłę
do smarowania użyłem wazeliny technicznej (nie miałem nic innego)
lewarek ma teraz minimalny luz, akurat żeby sam wracał do pozycji neutralnej
nic, wymiana koszyczka i dużo świeżego smaru w zupełności mnie usatysfakcjonowałoekmir pisze:I poza wymiana koszyczka nic więcej nie robiłeś?
od naprawy minęło jakieś 5tys. km więc elementy zdąrzyły się "ułożyć" i teraz lewarek pracuje gładko
regulować linek jakoś szczególnie też nie musiałem - miałem zaznaczone pisakiem położenie przed odpięciem, przy składaniu same trafiły na swoje miejsce
ekmir pisze:No właśnie zastanawiałem się nad tą regulacją lineksuchy777 pisze: regulować linek jakoś szczególnie też nie musiałem - miałem zaznaczone pisakiem położenie przed odpięciem, przy składaniu same trafiły na swoje miejsce
auto stało na luzie, lewarek w położeniu neutralnym
przed rozpięciem linek zamalowałem pisakiem dokąd sięgają
rozpiąłem linki i nie ruszałem ich niepotrzebnie żeby wybierak pozostał w takim samym położeniu, jak przed odpięciem
po wymianie koszyczka i poskładaniu całego lewarka zablokowałem go tym metalowym dynksem
przykręciłem obudowę lewarka do tunelu wsunąłem linki do zapinek, sprawdziłem, że są w identycznym położeniu, jak przed demontażem (może po prostu miałem tu szczęście)
zapiąłem linki, wyciągnąłem blokadę i gotowe
regulacja linek gdzieś była opisana, chyba na ktrórymś z forów vectry
czytałem, ale nie pamiętam gdzie
nie było to nic nadzwyczajnego
- odpiąć linki (w sensie odblokować, bez wyjmowania z zaczepów)
- zablokować lewarek
- ręką poruszać wybierakiem tak, żeby ustawić go w neutralu
- zapiąć linki
- wyjąć blokadę
gdybym musiał to tak właśnie bym zrobił
Witam wszystkich podepnę się pod temat a mianowicie na pokazanej przez "KOPERNIK" fotce
oznaczony 1 sztyft ma wyłupane ząbki czy ten sztyft można dokupić osobno lub ewentualnie z tym białym plastikiem. Jeśli tak to proszę was o jakieś namiary, bo w zestawach naprawczych tego nie widziałem.
Dodam że nigdy nie widziałem jak to wygląda po rozebraniu. Przez to jest problem z wrzuceniem I biegu gdy ten biały plastik przekręca się skośnie. Przychodzi mi do głowy, żeby ten sztyft zastąpić jakimś podobnym trzpieniem. Z góry dzięki za pomoc.
oznaczony 1 sztyft ma wyłupane ząbki czy ten sztyft można dokupić osobno lub ewentualnie z tym białym plastikiem. Jeśli tak to proszę was o jakieś namiary, bo w zestawach naprawczych tego nie widziałem.
Dodam że nigdy nie widziałem jak to wygląda po rozebraniu. Przez to jest problem z wrzuceniem I biegu gdy ten biały plastik przekręca się skośnie. Przychodzi mi do głowy, żeby ten sztyft zastąpić jakimś podobnym trzpieniem. Z góry dzięki za pomoc.
Witam
Sworzeń kupisz tutaj
SWORZEŃ LEWARKA F23- OPEL ZAFIRA - ASTRA - VECTRA
http://allegro.pl/sworzen-lewarka-f23-o ... 08509.html
Też miałem wyłamaną końcówkę. pomogło
poniżej kilka linków z opisem demontażu mechanizmu wybieraka, niestety w obcym języku:
http://opeltis.spaghetticoder.org/doc/de/32842
http://www.schalt-hebel.de/?path=content&contentid=53
czy ktoż ma rysunek całego wybieraka?
Sworzeń kupisz tutaj
SWORZEŃ LEWARKA F23- OPEL ZAFIRA - ASTRA - VECTRA
http://allegro.pl/sworzen-lewarka-f23-o ... 08509.html
Też miałem wyłamaną końcówkę. pomogło
poniżej kilka linków z opisem demontażu mechanizmu wybieraka, niestety w obcym języku:
http://opeltis.spaghetticoder.org/doc/de/32842
http://www.schalt-hebel.de/?path=content&contentid=53
czy ktoż ma rysunek całego wybieraka?
Tomasz pisze:Witam
Sworzeń kupisz tutaj
SWORZEŃ LEWARKA F23- OPEL ZAFIRA - ASTRA - VECTRA
http://allegro.pl/sworzen-lewarka-f23-o ... 08509.html
Też miałem wyłamaną końcówkę. pomogło
poniżej kilka linków z opisem demontażu mechanizmu wybieraka, niestety w obcym języku:
http://opeltis.spaghetticoder.org/doc/de/32842
http://www.schalt-hebel.de/?path=content&contentid=53
czy ktoż ma rysunek całego wybieraka?
Wielkie dzięki
Witam jestem nowym użytkownikiem forum i prześledziłem wszystkie wypowiedzi dotycząłce problemów
z luzami na lewarku i problemami z wrzucaniem biegów i ponieważ wszystkie manewry wewnątrz auta
(regulacja, wymiana ,części w kasecie )nie pomogły w100%
biegi wchodziły z oporami a teraz został jeden, 2-ka po demontażu akumlatora
i podstawy okazało się że wybierak się rusza a sworzeń wychodzący ze skrzyni niestety nie
chciałbym się dowiedzieć czy to coś na wybieraku to jest śrubka czy tulejka blokująca wybierak z
ze sworzniem bo chyba to jest przyczyna a nie wiem czy to próbować wykręcić czy rozwiercić oraz
czy jak to wyjmę zejdzie mi cały wybierak jeżeli ktoś może podzielić się wiedzą lub wskazać jakieś fotki z demontażu będę wdzięczny
z luzami na lewarku i problemami z wrzucaniem biegów i ponieważ wszystkie manewry wewnątrz auta
(regulacja, wymiana ,części w kasecie )nie pomogły w100%
biegi wchodziły z oporami a teraz został jeden, 2-ka po demontażu akumlatora
i podstawy okazało się że wybierak się rusza a sworzeń wychodzący ze skrzyni niestety nie
chciałbym się dowiedzieć czy to coś na wybieraku to jest śrubka czy tulejka blokująca wybierak z
ze sworzniem bo chyba to jest przyczyna a nie wiem czy to próbować wykręcić czy rozwiercić oraz
czy jak to wyjmę zejdzie mi cały wybierak jeżeli ktoś może podzielić się wiedzą lub wskazać jakieś fotki z demontażu będę wdzięczny
kiedyś znalazłem taki filmikdepechetom pisze:no po długich męczarniach jutro ja się zmierzę z wymianą tegoż koszyczka... mam nadzieję że się uda kurcze tylko żebym pamiętał o zaznaczeniu jakimś pisakiem linek .....
a więc jutro jak nie będzie za zimno startuję ....
klik
co prawda astra G i sposób naprawy nie do końca dla mnie zrozumiały,
ale demontaż bardzo ładnie pokazany - i to się powinno przydać
pozdrówka