kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
Witam kolegów ja moze troszke odbiegne od tematu nie chce tworzyc nowego tematu.Mam Zoske od 2 lat i nic sie nie działo ale od miesiąca ma taki problem ze pali mi sie kontrolka silniczka. Pojechałem na kompa i wyskoczyl mi błąd P0402 z komunikatem przekroczony próg wydajności katalizatora. Po skasowaniu błedu i przejechaniu od 100 do 400km zapala sie ponownie. Nie ma to wpływu na jazde może troszke więcej pali, wymieniłem sonde za katem i nic. Pojechałem do diagnosty zrobiłem analizę spalin i wszystko ok.Nie wiem co ma dalej robić czy wymienic kata? proszę pomóżcie Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Witam...
Od razu napiszę - brak możliwości odczytu błędów u mnie jest - uszkodzony mam wtyk OBDII.
Mam takie objawy, na zimnym silniku po dodaniu mocniej gazu twardy stukot w przedziale 2-3tyś rpm, po przekroczeniu 3tyś kontrolka z kluczem i tryb awaryjny... po nagrzaniu jest lepiej bo powolne przyspieszanie pozwala rozkręcić silnik do 4tyś i więcej, ale nagłe przyspieszenie już po 3,5tyś obrotów wywala kontrolkę no i znów ta twarda praca silnika, ale już nie tak intensywna jak na zimnym. Dodatkowo nie czuć jak dawniej turbiny nawet bez kontrolki, auto jest słabe, nagły przyrost mocy jest właśnie przed samym pojawieniem się kontrolki... Póki nie naprawię wtyku i kabelków do niego - nie zczytam błędów, ale może ktoś naprowadzi mnie na możliwości usterek...
Jako dodatkowe info: auto ma problemy z zapowietrzaniem się, parkuję non stop z górki, uszczelniacze wymienione przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, przelewy i trójniki nówki, jeszcze zostało sprawdzić przewody i filtr paliwa, jednakże mimo tego przez prawie 2000km od naprawy głowicy nie było problemu z kontrolką...
Od razu napiszę - brak możliwości odczytu błędów u mnie jest - uszkodzony mam wtyk OBDII.
Mam takie objawy, na zimnym silniku po dodaniu mocniej gazu twardy stukot w przedziale 2-3tyś rpm, po przekroczeniu 3tyś kontrolka z kluczem i tryb awaryjny... po nagrzaniu jest lepiej bo powolne przyspieszanie pozwala rozkręcić silnik do 4tyś i więcej, ale nagłe przyspieszenie już po 3,5tyś obrotów wywala kontrolkę no i znów ta twarda praca silnika, ale już nie tak intensywna jak na zimnym. Dodatkowo nie czuć jak dawniej turbiny nawet bez kontrolki, auto jest słabe, nagły przyrost mocy jest właśnie przed samym pojawieniem się kontrolki... Póki nie naprawię wtyku i kabelków do niego - nie zczytam błędów, ale może ktoś naprowadzi mnie na możliwości usterek...
Jako dodatkowe info: auto ma problemy z zapowietrzaniem się, parkuję non stop z górki, uszczelniacze wymienione przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, przelewy i trójniki nówki, jeszcze zostało sprawdzić przewody i filtr paliwa, jednakże mimo tego przez prawie 2000km od naprawy głowicy nie było problemu z kontrolką...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Harry200, to jako pierwsze sprawdziłem. W momencie zapalenia się kontrolki, EGR nadal pracuje, znaczy nie można przestawić dźwigni ręcznie (egr elektroniczny), wcześniej jak miałem problemy z EGR to przy palącej się kontrolce i błędzie P0400 dźwignią można było poruszać swobodnie. Zawór był regenerowany.
Nie dopisałem, że chwilowe zgaszenie auta i zapalenie gasi kontrolkę aktualnie i do momentu przekroczenia "magicznej" wartości obrotów, jest prawie ok. Prawie. bo wcześniej od mniej więcej 1800rpm było czuć jak turbina doładowuje a teraz taki przyrost mocy czuć dopiero przy ok 2800rpm no i zaraz prawie po tym kontrolka się zapala...
Chyba pozostanie na szybko naprawić wtyk OBDII i podpiąć tester...
Nie dopisałem, że chwilowe zgaszenie auta i zapalenie gasi kontrolkę aktualnie i do momentu przekroczenia "magicznej" wartości obrotów, jest prawie ok. Prawie. bo wcześniej od mniej więcej 1800rpm było czuć jak turbina doładowuje a teraz taki przyrost mocy czuć dopiero przy ok 2800rpm no i zaraz prawie po tym kontrolka się zapala...
Chyba pozostanie na szybko naprawić wtyk OBDII i podpiąć tester...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Greg.A
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Auto: Zafira A OPC Line
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
W piątek dotarł do mnie elektrozaworek EGR po ponownej regeneracji, poprzednio firma z Brzegu odwaliła fuszerę zajmując się tylko mechaniką w zaworku i wysyłając go niby zregenerowanego bez sprawdzenia, lecz po ponownym odesłaniu na reklamację wymienili w nim cały sterownik i hula teraz aż miło
Mam tylko nadzieję że przez kolejne 2-3 lata zapomnę o EGR w moim aucie, zaworek czysty jak nowy, kolektor dolotowy "wychuchany" więc pozostało mi tylko dalej dbać o auto i cieszyć się frajdą z jazdy
Przy okazji problemów z EGR'em sprawdziłem wszystkie przewody, trójniki i inne elektrozaworki związane z podciśnieniem
Mam tylko nadzieję że przez kolejne 2-3 lata zapomnę o EGR w moim aucie, zaworek czysty jak nowy, kolektor dolotowy "wychuchany" więc pozostało mi tylko dalej dbać o auto i cieszyć się frajdą z jazdy
Przy okazji problemów z EGR'em sprawdziłem wszystkie przewody, trójniki i inne elektrozaworki związane z podciśnieniem
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
W zośce kontrolką immo jest kontrolka check engine.
W przypadku np. braku pestki immo, kontrolka check miga zaraz po włączeniu zapłonu.
W poprzednim oplu astrze f też tak miałem.
Pozdrawiam
W przypadku np. braku pestki immo, kontrolka check miga zaraz po włączeniu zapłonu.
W poprzednim oplu astrze f też tak miałem.
Pozdrawiam
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Jaymzarf, u mnie jest to samo. Jestem po dokładnych testach (m.in. jazda z komputerem) , myciu EGR-u. P0400 jest standardem jak się dowiedziałem od zaprzyjaźnionych mechaników. Przymierzam się do zakupu regenerowanego po szkoda mi wykładać 1000 zł na nowy. Co prawda na pewno będę chciał poczytać opinie na forum na temat regenerowanych egerów czy gra jest warta świeczki czy nie lepiej jednak od razu zbierać $ na nowy.