Zakłócenia przez diesla w CB
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Zakłócenia przez diesla w CB
Witam!
Jak byłem w trasie zauważyłem że zakłócenie z silnika wydobywają się podczas jazdy lub przyśpieszania, ale przy hamowaniu silnikiem szumy ustępują i CB działa jak należy.
Może w końcu rozgryziemy ten temat !
Jak byłem w trasie zauważyłem że zakłócenie z silnika wydobywają się podczas jazdy lub przyśpieszania, ale przy hamowaniu silnikiem szumy ustępują i CB działa jak należy.
Może w końcu rozgryziemy ten temat !
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Pisałem już o tym tutaj:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2399&start=60
ale większego odzewu nie było.
Rozmawiałem również z magikami, którzy się tym zajmuję, a ich odpowiedź nie była zadowalająca.
Jest to ciężki silnik i słuchać nawet jak dodajesz gazu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2399&start=60
ale większego odzewu nie było.
Rozmawiałem również z magikami, którzy się tym zajmuję, a ich odpowiedź nie była zadowalająca.
Jest to ciężki silnik i słuchać nawet jak dodajesz gazu
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Wilson to raczej slabszy punkt programu, mniejsze trzaski bo i mniejsza czułosć-poszukaj fachowca ktory zna się na CB i umie je dostroic przez dobranie odpowiednich filtrów, a nie tylko ruszając anytena i to w dodatku Wilsonem.A jesli to ma byc tylko zasilanie to na próbę podlącz bezposrednio radio z baterii i koniecznie sprawdz czy antena ma dobra masę, albo najlepiej na próbę podłącz osobna masę do anteny.danio pisze:Mam wilsona jest 3+, Sirio kompletnie odpada bo zbiera wszystkie zakłócenia.
Elektronik powiedział że zakłócenia wychodzą z zasilania.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Bezpośrednie zasilanie z aku jak i filtry przeciwzakłóceniowe w silniku CDTI nie zdały egzaminu - nie jest dobrze.czarny pisze:Słuchajcie ja mam ten sam problem i co gorsze nie wiem co z tym zrobić.
Rozmawiałem z paroma ludźmi i podpowiedają podłaczenie pod aku CB. Jestem Ciekaw czy Wam to pomogło. W najgorszym wypadku zamontuje się dynamo i pasażerowi będzie cza dać żeby CB działało .
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Zakłócenia podczas przyspieszania, pracy na biegu jałowym pojawiają się od pompy paliwa.
Podczas hamowania silnikiem pompa paliwa jest rozłączana i nie daje zakłóceń stąd radio działa bez zarzutów.
Porada jest taka by szukać odpowiedniego miejsca na przewód antenowy daleko od wiązek przewodów.
Gwarancji nie daję ale zawsze to jakaś opcja.
Mam nadzieję, że to trochę ułatwi walkę z tą niedogodnością w naszych Zośkach
Podczas hamowania silnikiem pompa paliwa jest rozłączana i nie daje zakłóceń stąd radio działa bez zarzutów.
Porada jest taka by szukać odpowiedniego miejsca na przewód antenowy daleko od wiązek przewodów.
Gwarancji nie daję ale zawsze to jakaś opcja.
Mam nadzieję, że to trochę ułatwi walkę z tą niedogodnością w naszych Zośkach
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
To może jakiś przykład - samo stwierdzenie, że jest potrzebny nie załatwia sprawy :>pawelszym pisze:Miałem to samo. Wystarczy dobry filtr. U mnie pomogło
to akurat już było napisane.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 lut 2014, 07:58
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Zafira B 1.7 CDTI Zafira Life 2.0 HDI
- Model: ZBZD
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
- Gender:
Heh, czemu na forum Zafiry zawsze pojawiają się "nierozwiązywalne" problemy, których rozwiązania są znane powszechnie i opisywane na innych forach ?
Ale ok, do rzeczy.
Po pierwsze - zakłócenia słyszalne w CB dzielą się na dwa rodzaje:
1 - zakłocenia, które są wytwarzane i emitowane w postaci promieniowania elektromagnetycznego (fale radiowe) porzez poszczególne układy w samochodzie, a które są następnie odbierane przez antenę CB. Prosty test: w radiu słychać zakłócenie, odkręcasz antenę i zakłócenie mija - to własnie to. NIE ZROBISZ Z TYM NIC ŻADNYMI FILTRAMI. Przykład to układy iskrowe w silnikach benzynowych - sieją na całym paśmie, jedne wiecej inne mniej i ten typ tak ma, nie da się tego usunąć, to fizyka. Czasem jakiś silnik elektryczny w pompce czy napędzie wycieraczek sieje zakłócenia w eter i jedyna rada to wymiana tego elementu na nowy.
2 - zakłócenia, które są generowane przez w/w układy, ale nie są wysyłane w postaci promieniowania elektromagnetycznego, tylko przedostają się do instalacji elektrycznej samochodu poprzez kable zasilające. Znowu prosty test: w radiu słychać zakłócenie, odkręcasz antenę i zakłócenie jest nadal - to własnie to. TO MOŻNA FILTROWAĆ. W zależności od rodzaju zakłócenia trzeba dobrać odpowiednie filtry (zakłócenie mają różne częstotliwości itd...).
Mogę powiedzieć tylko tyle, że w nowych oplach Zafira B 1.7 CDTI NIC NIE ZAKŁÓCA CB, sygnał czysty jak ta lala. Radio może być podłączone do gniazda zapalniczki i jest OK.
Generalnie w Dieslach nie ma co zakłócać CB drogą radiową, ponieważ nie ma układu iskrowego ktory sam z siebie sieje strasznie.
P.S. Podłączenie CB bezpośredni do akumulatora cos tam daje, ale nie za wiele. Akumulator niweluje nagłe spadki napięcia występujące w układzie (dlatego np. wzmacniacze audio o dużych mocach musza być podłączone bezpośrednio do akumulatora grubaśnymi kablami), ale akumulator nie odfiltruje wszystkiego. Radio CB bierze znikomy prąd i można powiedzieć, ze podłączone do dobrego, nie zasyfionego gniazda zapalniczki jest właściwie podłączone bezpośrednio do akumulatora (o ile wtyczka też nie jest zasyfiona, popalona itd...)
Ale ok, do rzeczy.
Po pierwsze - zakłócenia słyszalne w CB dzielą się na dwa rodzaje:
1 - zakłocenia, które są wytwarzane i emitowane w postaci promieniowania elektromagnetycznego (fale radiowe) porzez poszczególne układy w samochodzie, a które są następnie odbierane przez antenę CB. Prosty test: w radiu słychać zakłócenie, odkręcasz antenę i zakłócenie mija - to własnie to. NIE ZROBISZ Z TYM NIC ŻADNYMI FILTRAMI. Przykład to układy iskrowe w silnikach benzynowych - sieją na całym paśmie, jedne wiecej inne mniej i ten typ tak ma, nie da się tego usunąć, to fizyka. Czasem jakiś silnik elektryczny w pompce czy napędzie wycieraczek sieje zakłócenia w eter i jedyna rada to wymiana tego elementu na nowy.
2 - zakłócenia, które są generowane przez w/w układy, ale nie są wysyłane w postaci promieniowania elektromagnetycznego, tylko przedostają się do instalacji elektrycznej samochodu poprzez kable zasilające. Znowu prosty test: w radiu słychać zakłócenie, odkręcasz antenę i zakłócenie jest nadal - to własnie to. TO MOŻNA FILTROWAĆ. W zależności od rodzaju zakłócenia trzeba dobrać odpowiednie filtry (zakłócenie mają różne częstotliwości itd...).
Mogę powiedzieć tylko tyle, że w nowych oplach Zafira B 1.7 CDTI NIC NIE ZAKŁÓCA CB, sygnał czysty jak ta lala. Radio może być podłączone do gniazda zapalniczki i jest OK.
Generalnie w Dieslach nie ma co zakłócać CB drogą radiową, ponieważ nie ma układu iskrowego ktory sam z siebie sieje strasznie.
P.S. Podłączenie CB bezpośredni do akumulatora cos tam daje, ale nie za wiele. Akumulator niweluje nagłe spadki napięcia występujące w układzie (dlatego np. wzmacniacze audio o dużych mocach musza być podłączone bezpośrednio do akumulatora grubaśnymi kablami), ale akumulator nie odfiltruje wszystkiego. Radio CB bierze znikomy prąd i można powiedzieć, ze podłączone do dobrego, nie zasyfionego gniazda zapalniczki jest właściwie podłączone bezpośrednio do akumulatora (o ile wtyczka też nie jest zasyfiona, popalona itd...)
Pozdrawiam - tom.tom
Jak już chcesz kolego być taki dokładny to właśnie filtry w radiu są wtedy najważniejsze. Radia typu President Herbert I i Cobra 29 świetnie sobie radzą z zakłóceniami silników cdti.Prosty test: w radiu słychać zakłócenie, odkręcasz antenę i zakłócenie mija - to własnie to. NIE ZROBISZ Z TYM NIC ŻADNYMI FILTRAMI.
Po włączeniu filtrów ANL i NB nastaje błoga cisza.
Żadne nowoczesne radia nie radziły sobie do końca z "cykaniem" siejącej instalacji wtryskowej.
Sam testowałem wiele różnych zestawów (Stabo, Yosan, Lafayette, Midland, Cobra 29) i osobiście wybrałem starego Herbatnika - jest to radio które zostało wyprodukowane przez inżynierów a nie księgowych.
Także nie zgadzam się z Twoim stwierdzeniem, iż "NIE ZROBISZ Z TYM NIC ŻADNYMI FILTRAMI" bo właśnie filtry w radiu odgrywają tutaj największą rolę.