[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
cbm80

#16 Post autor: cbm80 »

Dopoki pali to sie nie przejmuj. Idzie lato to przez kilka miesiecy nie bedziesz mial problemu.
Moze to jednak rozrusznik za wolno kreci jak silnik jest zimny i olej gesty? Sprawdz to ponownie na jesieni.

Awatar użytkownika
Tomek-77
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#17 Post autor: Tomek-77 »

Zobaczymy na jesieni.
A jeszcze jedno... jak długo powinna się świecić kontrolka świec żarowych? U mnie gaśnie przy ciepłym i zimnym silniku tak samo szybko... tzn. bardzo szybko (ok. 1-2 sek.)

yoove

#18 Post autor: yoove »

Witam dolacze swoja opinie na temat wymiany filtra paliwa opel zafira 2.0 dti po zakupie zafiry postanowilem wymienic filtr paliwa sam wklad--- po wymianie auto nastepnego dnia odpalilo po czym po 4 sec obroty spadly silnik zgasł,odpalilem go z trudem po paru razach, jak juz go odpalilem przez caly dzień zapalal ok. no ale rano znowu to samo pojechalem do serwisu opla w gdyni wymienili mi uszczelke bo stwierdzili ze byla zle zalozona i odpowietrzyli uklad i co nastepnego dnia znowu to samo , wymieniony zostal po 4 dniach czekania caly filtr obudowa koszt okolo 360 zl -- pomoglo :) podobno czesty problem tych silnikow 2,0 dti ze albo zle zostaje odpowietrzony uklad albo obudowa sie rozszczelnia zalecenie jak nie trzeba nie wymieniac wkladu filtra :)) w razie pytan pytac bo troche przeszedlem z tym problemem i jak co opisze dokladniej objawy problemu pozdro all

kicaj

#19 Post autor: kicaj »

a moze sie zapowietrza?
zaczalbym od filtra paliwa...

gorgy

#20 Post autor: gorgy »

kicaj,
cześć mam pytanko czy wartość która podajesz 6,8L to spalanie Twojego auta? moja zafirka z takim samym motorem tylko ze w automacie pali ponad 11....L/100km :)

kicaj

#21 Post autor: kicaj »

tak to srednie spalanie od momentu kupna czyli jakies pol roku i jakies 12kkm
w dodatku wiekszosc w zimie na stosunkowo krotkich odcinkach...

gorgy

#22 Post autor: gorgy »

No tak… ale z górki w większości… :)

kicaj

#23 Post autor: kicaj »

no ja jezdze tylko w dol ;)

arturos2

#24 Post autor: arturos2 »

Witam , koledzy ponownie po jakimś czasie :), tym razem z prośbą o sugestie , tak jak w temacie po około 12 godz. przestoju autko kiepsko odpala ( 1,9 cdti 120 Km). Po odpaleniu jak rękom odioł, trzyma 850 - 900 obrotów , nie szarpie , pracuje równo , nie dymi specjalnie , nie pokazuje błędów zarówno z odczytu op-com jak i tech 2 :). Postoi 8-9 godz. odpala bez problemu , przestoi 12 godz. przez noc i bajka się powtarza trzeba zakręcić min 2razy , a najczęściej 3 aby zaskoczył. Akumulator sprawny , swiece też ( choć przy tych temperaturach to chyba nie istotne , a może się mylę ). Pozostawiłem go z "górki" , nie rozwiązało problemu. Zalałem STP do czyszczenia wtrysków - nie zauwałyłem specjalnej poprawy. Pali około 5,8 w trasie i 6,3-6,5 w mieście to chyba nie najgorzej. Pojechałem w końcu do ASO , panowie dwa dni męczyli stwierdzili że pompa trzyma odpowiednie ciśnienie, układ szczelny nie bierze lewego powietrza , ale jedyne co budzi ich podejrzenia to to że " chyba" leje jeden z wtryskiwaczy " chyba " bo go nie wyjmowali a sprawdzali inną metodą. Moje pytania brzmia :
1. Czy pojedynczy lejący wtryskiwacz może powodować takie objawy ?
2. Czy warto regenerować (200 - 250 pln za sztyke wedle wstępnego rozeznania) a może popatrzeć na allegro za jakąś używką
3. Wymieniać jeden czy może cały komplet np. http://allegro.pl/item713302937_wtryski ... 20_km.html
4. Jeśli używki to czy sam dam radę wymienić jako domorosły mechanik , czy trzeba je odpowiednio ustawić ( skalibrować ) i potrzebny jest sprawdzony warsztat ?
5. A może macie jeszcze jakieś inne sugestie ,co jeszcze mógłbym sprawdzić ?
Sorry za być może przydługi post ale chciałem jak najprecyzyjniej opisać sytuację

PS. Z góry dzięki za sugestie :)

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#25 Post autor: ADAMO_16 »

Podobny problem miałem w skodzie, pomogło załączenie zapłonu i odczekanie kilku sekund aż pompa z baku dotłoczy paliwo do całego układu i się wyłączy.ASO sprawdziło trzymanie ciśnienia przez pompe wysokiego ciśnienia? Posłuchaj zanim zaczniesz kręcic rozrusznikiem czy wyłączyła sie pompa w baku.

krzy_s
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 27 lis 2009, 23:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#26 Post autor: krzy_s »

Witam.
Może ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem i mógłby coś podpowiedzieć.
Sprawa wygląda tak: dziś rano autko sprawowało się normalnie, popołudniu wsiadam, przekręcam kluczyk, a tu tylko "cyk... cyk... cyk..." - silnik nie kręci. Wewnątrz oświetlenie działa, wszystkie kontrolki się świecą i gasną jak dawniej, światła mijania świecą i przy przekręcaniu kluczyka specjalnie nie gasną. Sprawdzam akumulator - klema minusowa trochę zaśniedziała, odkręcam, czyszczę, świeci na zielono, dalej nic.
Dzwonie po auto pomoc - próbujemy odpalić na kable, dalej nic, chociaż kilka razy jakby już coś próbował zakręcić, dodatkowo przy przekręcaniu kluczyka kontrolki i oświetlenie wnętrza zaczęło trochę mrugać.
Co to może być akumulator, rozrusznik, a może coś innego?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#27 Post autor: Lorry »

Jak nie kręci, a prąd jest to ja obstawiałbym rozrusznik. Wiem że VC z tymi silnikami przy dużych przebiegach miewały już problemy z rozrusznikami.

W pierwszej kolejności sprawdziłbym to ;)

Anony Mous

#28 Post autor: Anony Mous »

Tak jak Lorry pisze.Również obstawiam na uszkodzony rozrusznik.
Prąd jest tym bardziej,że próbowaliście odpalić na kablach z innego akumulatora.Cyka tylko cewka elektromagnesu a rozrusznik stoi.

krzy_s
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 27 lis 2009, 23:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#29 Post autor: krzy_s »

Dzięki za odpowiedzi.

Zakładając, że to rozrusznik ile może wynieść naprawa w ASO i w jakimś zwykłym warsztacie???

Anony Mous

#30 Post autor: Anony Mous »

Krzyś to pytanie trochę jak wróżenie z fusów ;).Najlepiej podjechać do warsztatu specjalizującego się w elektryce pojazdowej i tam panowie odpowiedzą precyzyjnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”