Dziwne zachowanie wskazówek przy odpalaniu

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

Dziwne zachowanie wskazówek przy odpalaniu

#1 Post autor: GOTI »

Dzisiaj z rana gdy odpaliłem auto nagle wszystkie wskazówki sie cofnęły, ale później powróciły na swoje miejsca.. troche mnie to zaskoczyło, więc wyłączyłem silnik :lol:
Przy kolejnej próbie rozruchu było podobnie (a próbowałem chyba z 3 razy)
Dodam, że odpaliłem bez najmniejszego problemu przy temperaturze chyba koło 3st.C
Auto normalnie jeździ, a jak odpaliłem je po południu "awaria/usterka" się już nie powtórzyła :/
Od czego lub czym to może być spowodowane :?:

Dołączam pokazowy filmik (sory za jakość ale kręciłem telefonem)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#2 Post autor: Rybka »

Kolego objaw jaki opisujesz jest spowodowany słabnącym akumulatorem.
Polecam sprawdzić napięcie ładowania, przeczyścić klemy oraz podładować akumulator.
W moim przypadku pomogło. :piwo:

lukiopo

#3 Post autor: lukiopo »

dokladnie kolega ROBERT17244 ma racje posprawdzaj akumulator klemy. Może czas go wymienić

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: GOTI »

Zmierzyłem napięcie na zaciskach, oto efekty:
Normalnie: 12.45V
Na jałowym: 14.18V
Załączone wszystkie odbiorniki: 14.02V
Moim zdaniem napięcie dobre, ale czy wgl Was kwalifikuje sie do ładowaniu :?:

Aku jeszcze przed zimą był sprawdzany i nawet ładowany odsiarczająco, a po za tym nie zawiódł mnie jeszcze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#5 Post autor: Rybka »

Kolego podaj jeszcze napięcie podczas rozruchu auta.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: GOTI »

ROBERT17244 pisze:Kolego podaj jeszcze napięcie podczas rozruchu auta.
10.35V...10.85V w tych granicach oscyluje
Obrazek

wojto1974
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 15 kwie 2010, 08:13
Lokalizacja: RADOM [WR 1926]
Model:

#7 Post autor: wojto1974 »

U mnie jest tak samo jak postoi ze 2-3 dni nieruszanyAkumulator nowiuteńki i to już drugi w przeciągu 3 lat, pisałem o tym . Okazało się że pierwszy był walnięty, a 2 jest na tyle nowy że spoko łapie. Ale tak jak pisze auto jak stoi 2- 3 dni nie ruszane to tak się dzieje dośc często w moim przypadku. Mierzony też był i wszystko było elegancko. Stałe pobory prądu miałem 0.13 V a zośki powinny mieć 0,07 ale to i ta.k mała róznica więc nie powinno mieć znaczenia.......tak mi powiedział elektryk. A jak znam ten problem to dziś pojeździsz a jutro już będzie ok

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: GOTI »

wojto1974 pisze:U mnie jest tak samo jak postoi ze 2-3 dni nieruszanyAkumulator nowiuteńki i to już drugi w przeciągu 3 lat, pisałem o tym . Okazało się że pierwszy był walnięty, a 2 jest na tyle nowy że spoko łapie. Ale tak jak pisze auto jak stoi 2- 3 dni nie ruszane to tak się dzieje dośc często w moim przypadku. Mierzony też był i wszystko było elegancko. Stałe pobory prądu miałem 0.13 V a zośki powinny mieć 0,07 ale to i ta.k mała róznica więc nie powinno mieć znaczenia.......tak mi powiedział elektryk. A jak znam ten problem to dziś pojeździsz a jutro już będzie ok
Autkiem jeżdze codziennie na bieżąco, jeszcze nie miała jakiś większych przestojów na dworze może dzień dwa,ale nic podobnego się nie działo.
Dziwi mnie tylko jedno czemu nie okazało sie to w trakcie zimy tylko już na plusowych temperaturach :mysli:
Obrazek

wojto1974
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 15 kwie 2010, 08:13
Lokalizacja: RADOM [WR 1926]
Model:

#9 Post autor: wojto1974 »

Dzień ,dwa sam piszesz- to masz słabszy aku od mojego :( bo moj nowy to po 2-3 dniach :D Mnie też się tak zdarzało, że mrozy wytrzymywał a jak ciekła po nim woda to się rozładowywał. Może gdzieś jest lużna masa i woda tam się dostaje.............ale to już hipoteza tylko z opowieści moich kolegów którzy się troche na autach znaja albo sami taki problem przerabiali

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: GOTI »

wojto1974 pisze:Dzień ,dwa sam piszesz- to masz słabszy aku od mojego :( bo moj nowy to po 2-3 dniach :D Mnie też się tak zdarzało, że mrozy wytrzymywał a jak ciekła po nim woda to się rozładowywał. Może gdzieś jest lużna masa i woda tam się dostaje.............ale to już hipoteza tylko z opowieści moich kolegów którzy się troche na autach znaja albo sami taki problem przerabiali
Nie miałem tu na myśli, że po dniu albo dwóch nie moge odpalić autka, bo sie aku wyładowuje tylko, że stała może max dzień dwa na dworze a tak to codziennie jeździ :D Nie zrozumieliśmy sie troche :lol:

Ale powracając do tematu, macie może jeszcze jakieś propozycje ?
Obrazek

wojto1974
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 15 kwie 2010, 08:13
Lokalizacja: RADOM [WR 1926]
Model:

#11 Post autor: wojto1974 »

Ale ja również odpalam ,tylko wskazówki po tych dwóch dniach stania auta tak własnie sie zachowują i zapalaja sie niektóre kontrolki jak abs, rezerwa , poduszki powietrznej dokladnie jest tak samo jak na Twoim filmie. Pozdro,

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#12 Post autor: Rybka »

Moja propozycja podładować aku i zobaczysz że problem zniknie. :)

Skasowany użytkownik 6483

#13 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja mam tak zawsze już od prawie dwóch lat :lol: . Tyle ,że u Ciebie , ta kontrolka z kluczykiem gaśnie zanim zapalisz auto , natomiast u mnie gasnie ona natychmiast po odpaleniu auta :/ . Wiesz, ja również uważam ,że jest to spowodowane słabym aku. Mimo iz mi auto odpala na tym aku ale czuję ,że silnik wolno kręci rozrusznik więc podejrzewam ,że ta zima dla mojego akumulatora to będzie ostatnia. Ja równiez mam tak ,że jak odpale rano to mi sie wskazówki cofają a później w ciągu dnia jest wszystko ok :piwo:

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#14 Post autor: GOTI »

Wielkie dzięki ROBERT17244 za rade ;)
Jeżdże juz ponad 2tyg. od podładowania i nic podobnego sie jeszcze nie wydarzyło :)
:piwo: i punkcik dla ciebie :D

Ma jeszcze jedno pytanie - zupełnie z innej beczki, ale dotyczy również akumulatora.
Wymieniał ktoś klemy na pozłacane :?:
Przy montowaniu jakiegoś lepszego sprzętu grającego to w sumie normalna, ale ja chce je założyć do standardowego, nieprzerobionego auta.
Nie są drogie, więc właśnie sie zastanawiam - tylko czy jest sens :mysli:
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#15 Post autor: Rybka »

Kolego wymienić można zawsze tylko w jakim celu :?: ?
Ładowanie Z tego co podawałeś masz ok.
Śniedzieją ci klemy?
Jeśli tak to polecam dobrze wyczyścić klemy oraz słupki akumulatora.
Oraz posmarować to wszystko wazeliną techniczną.
Decyzja o kupnie zależy od ciebie.
Pozdrawiam. :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”