[A][B]Pompa paliwa w baku w dieslu?
Moderator: Mariusz
[A][B]Pompa paliwa w baku w dieslu?
Czy w Oplowskich dieslach z pompa rotacyjna (DTI) czy tez nowszych common-railach CDTI wystepuje cos takiego jak dodatkowa pompa paliwa w zbiorniku paliwa? Czy tez pompa przy silniku ciagnie bezposrednio z baku? Zdaje sie, ze kiedys czytalem, ze w DTI to pompka Boscha ciagnie paliwo bezposrednio ze zbiornika, ale tak jak czytam o silnikach VW i BMW to tam zawsze jest dodatkowa pompa w baku.
Na allegro sprzedają pompy paliwa do CDTi do zbiornika paliwa http://www.allegro.pl/item851309398_ope ... ginal.html
Motory CDTI 1.9 dostarcza FIAT (jest to motor JTD ew. mJTD), a ten z kolei montuje w zbiornikach pompy elektryczne - może to jest jakiś trop.cbm80 pisze:Czy w Oplowskich dieslach z pompa rotacyjna (DTI) czy tez nowszych common-railach CDTI
el_guapo pisze:Motory CDTI 1.9 dostarcza FIAT (jest to motor JTD ew. mJTD), a ten z kolei montuje w zbiornikach pompy elektryczne - może to jest jakiś trop.cbm80 pisze:Czy w Oplowskich dieslach z pompa rotacyjna (DTI) czy tez nowszych common-railach CDTI
Witam, ja mam pompe vp44 i zapowietrza mi się podobno jest do regeneracji, czy można zastąpić ją elektryczną w baku?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Kolego Czarny19803
Pompy wtryskowej nie możesz zamienić na elektryczną.
Jedynie to możesz dodać elektryczną do baku lub np zamontować obok filtra ropy na przewodzie paliwowym z baku do filtra.
Może być ta pompa podłączona że cały czas będzie pracować ale trzeba za pompką elektryczną wstawić trójnik z odpływem do baku dla redukcji ciśnienia na pompę wtryskową.
Można też taką pompę podłączyć tak tylko że po odpaleniu będzie się wyłączałą, ale pompa musi być przepływowa tzn. po zaniku napięcia na niej nie może blokować przepływu paliwa.
Pompy wtryskowej nie możesz zamienić na elektryczną.
Jedynie to możesz dodać elektryczną do baku lub np zamontować obok filtra ropy na przewodzie paliwowym z baku do filtra.
Może być ta pompa podłączona że cały czas będzie pracować ale trzeba za pompką elektryczną wstawić trójnik z odpływem do baku dla redukcji ciśnienia na pompę wtryskową.
Można też taką pompę podłączyć tak tylko że po odpaleniu będzie się wyłączałą, ale pompa musi być przepływowa tzn. po zaniku napięcia na niej nie może blokować przepływu paliwa.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jeśli chodzi o pompę do baku to pewnie z benzynowej by się nadała tak myślę.
A jeśli chcesz założyć na wężyku paliwa to szukaj jakiejś na alledrogo.
Jest tam masa takich pomp.
A jeśli chcesz założyć na wężyku paliwa to szukaj jakiejś na alledrogo.
Jest tam masa takich pomp.
- slawk
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 cze 2013, 10:06
- Imię: Sław
- Lokalizacja: tczew
- Auto: Opel Zafira A 2,0 Di
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTL
- Gender:
Pytanko odnośnie dodatkowej elektrycznej pompki ...Wie ktoś ile barów powinna mieć taka elektryczna do 2.0 dtl
U mnie jest niemiecka firmy Hardi GmbH 14412 0,2 bar, 1,8 l/min no i padła - nie daje znaku życia taka sama to 541 zł . Na allegro jest pełno takich elektryków za 70 -150 zł . Więc się zastanawiam czy ma sens tyle kasy wydać , fakt że ta u mnie działała przez pięć lat u mnie u poprzedniego właściciela to już nie wiem ... była już przy kupnie
U mnie jest niemiecka firmy Hardi GmbH 14412 0,2 bar, 1,8 l/min no i padła - nie daje znaku życia taka sama to 541 zł . Na allegro jest pełno takich elektryków za 70 -150 zł . Więc się zastanawiam czy ma sens tyle kasy wydać , fakt że ta u mnie działała przez pięć lat u mnie u poprzedniego właściciela to już nie wiem ... była już przy kupnie
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Z tego co czytałem taką pompkę miała Omega 2.5TD. Podobno pasuje w koszyk do baku PnP. I tam powinno być 0,2-0,3 bara a tak naprawdę - to 2.0 DTI nie ma fabrycznie pompki w baku...slawk pisze:Pytanko odnośnie dodatkowej elektrycznej pompki ...Wie ktoś ile barów powinna mieć taka elektryczna do 2.0 dtl
U mnie jest niemiecka firmy Hardi GmbH 14412 0,2 bar, 1,8 l/min no i padła - nie daje znaku życia taka sama to 541 zł . Na allegro jest pełno takich elektryków za 70 -150 zł . Więc się zastanawiam czy ma sens tyle kasy wydać , fakt że ta u mnie działała przez pięć lat u mnie u poprzedniego właściciela to już nie wiem ... była już przy kupnie
Ostatnio zmieniony 05 paź 2017, 20:00 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
- slawk
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 cze 2013, 10:06
- Imię: Sław
- Lokalizacja: tczew
- Auto: Opel Zafira A 2,0 Di
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTL
- Gender:
Rozmawiałem z mechanikiem pracującym w serwisie Opla i wiem że w silnikach dtl albo di jak kto woli nie było pompki elektrycznej , główna pompa miała sobie jakoś sama poradzić w wersji ZB już zastosowano takową pompkę . Z wyjaśnień mechanika zrozumiałem że ludzie dokładali takie pompki w przypadku nie domagania pompy głównej albo nieszczelności układu paliwowego . Z tym że gdy nie domagała pompa główna zakładano wspomagająco pompę elektryczną , która oczywiście chodziła cały czas . a w przypadku nieszczelności - zapowietrzania się układu paliwowego montowano pompkę przelotową która chodziła tylko przez chwilę podczas zapłonu celem uzupełnienia ciśnienia paliwa .
Odnośnie barów to 0,2-0,6 w zupełności wystarczy bo ponoć po zastosowaniu pompy np. bosch 1,8 bar. i dalej nic nie zrozumiałem padały hasła typu przelew , kont wtrysku itp. Zrozumiałem że to za dużo i tyle .
Na szczęście udało mi się kupić pompę bezpośrednio od producenta i cena też zupełnie inna jak u Polskich dostawców ...
Może to się komuś kiedyś przyda ...
Odnośnie barów to 0,2-0,6 w zupełności wystarczy bo ponoć po zastosowaniu pompy np. bosch 1,8 bar. i dalej nic nie zrozumiałem padały hasła typu przelew , kont wtrysku itp. Zrozumiałem że to za dużo i tyle .
Na szczęście udało mi się kupić pompę bezpośrednio od producenta i cena też zupełnie inna jak u Polskich dostawców ...
Może to się komuś kiedyś przyda ...