Hamulec ręczny
Hamulec ręczny
Witam serdecznie wszystkich Zafiromaniaków, potrzebuje waszej pomocy.
Przyszła zima, przyszły przymrozki i pojawił się problem z hamulcem ręcznym.Linka w pancerzu w którymś miejscu przymarzła i ni jak jej poruszyć, hamulce zablokowane.
I tu moje pytanie, czy ktoś wymieniał linkę hamulca, czy jest to jakiś duży problem, czy jest potrzebny kanał, jaką linkę zakupić ?
Proszę o poradę.
Przyszła zima, przyszły przymrozki i pojawił się problem z hamulcem ręcznym.Linka w pancerzu w którymś miejscu przymarzła i ni jak jej poruszyć, hamulce zablokowane.
I tu moje pytanie, czy ktoś wymieniał linkę hamulca, czy jest to jakiś duży problem, czy jest potrzebny kanał, jaką linkę zakupić ?
Proszę o poradę.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Jeśli mógłbym coś doradzić, z uwagi na powyżej opisane problemy, (wiedząc o tym, że przy temperaturach ujemnych, ręczny może przestać działać, linka zamarznięta itd) ja osobiście w zimie NIGDY nie zaciągam ręcznego hamulca, tylko zostawiam auto "na biegu", postępuję tak od lat i nie mam problemów z zamarzniętym ręcznym. A parkując np. na ulicach ze znacznym spadkiem, postępuję tak samo: zostawiam na biegu i dodatkowo skręcam koła w kierunku krawężnika, tak, żeby się oparły. I jak dotąd nie miałem problemów. Myślę, że to dobra zasada postępowania zimą w szczególności.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Dokładnie, nie raz słyszałem od mechaników czy też znajomych - "Jeżeli ręczny jest to trzeba go używać"Gruka pisze:, i to jest błędne rozumowanie,nie używając ręcznego linka rdzewieje i później są kłopoty
Ja osobiście zawsze zostawiam auto na ręcznym i na luzie przez co w zime nie mam żadnych problemów
Czasami oczywiście dla czystego bezpieczeństwa przed stoczeniem na większej górce, auto zostawiam na ręcznym i na biegu, a do tego czasami dochodzą skręcone koła tak jak wspomniał marrrcin
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Mam problem z ręcznym. Linkę już naciągałem, ale dalej słabo hamuje. Klocki wyglądają jeszcze na dobre. Gdzie szukać ewentualnie rozwiązania?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Właśnie przeglądałem Sam naprawiam. Muszę zajrzeć do mechanizmu hamulca przy kołach.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Spryskałem mechanizm przy kołach wd. Jednak patrząc na ustawienie dźwigni, to dociąga do końca. Będę chyba musiał zdjąć koło. Zewnętrzny klocek ma ok 3-4mm grubości, nie wiem jak wewnętrzy. Może jest zdarty prawie na max i to powoduje brak hamulca.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Panowie ja mam podobny problem z jakościa hamowania na ręcznym. Mam nowe klocki, nowe tarcze , nową linkę a hamuje mi tak ,że pożal się Boże . Muszę niezwykle mocno go zaciagnąć by mi zaczął hamować . Zrobiłem test, włączyłem jedynke i zaciągnąłem hamulec i ruszyłem bez problemu. Dopiero jak dźwignię podciagnąłem całą siłą ku górze to poczułem jakiś konkretny opór. Hamulec ręczny działa od podciągnięcia prawie natychmiast ale bardzo słabo. Mam nawet wrażenie ,że ta linka to chyba jest z gumy bo ciągnę i ciągnę ręczny a końca nie widać .
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Regulowałeś ręczny. Jest śruba pod dźwignią na klucz 10mm, najlepiej rurkowy.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308