Opel zafira b czy Renault espace
Moderator: Tunio999
Opel zafira b czy Renault espace
Witam
Jestem zainteresowany zakupem samochodu rodzinno-transportowego marki opel zafira - konkretnie 1.7 125 z 2009 roku.
Zauwazylem jednak ze za podobna kwote czyli ok 35k zl mozna zakupic renowke( 2.0 diesel 150).
Ogladalem oba modele ale wiem tylko ze espace jest znacznie wygodniejsze i przestronniejsze.
Chcialbym sie dowiedziec co sadzicie na temat obu samochodow?
Interesuja mnie koszta obugi, awaryjnosc, trwalosc.
Pozdrawiam.
Zdzislaw
Jestem zainteresowany zakupem samochodu rodzinno-transportowego marki opel zafira - konkretnie 1.7 125 z 2009 roku.
Zauwazylem jednak ze za podobna kwote czyli ok 35k zl mozna zakupic renowke( 2.0 diesel 150).
Ogladalem oba modele ale wiem tylko ze espace jest znacznie wygodniejsze i przestronniejsze.
Chcialbym sie dowiedziec co sadzicie na temat obu samochodow?
Interesuja mnie koszta obugi, awaryjnosc, trwalosc.
Pozdrawiam.
Zdzislaw
- swirusek20
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: 26 lut 2013, 10:49
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Nie wiem czy jest to sens porównywać Zafire do Espace
Już prędzej jak byś sie zastanawiał pomiędzy Zafirą, a Scenic (czy jak kto woli Megane Scenic) środek w Scenic'u przestronny, dużo schowków, ale jak dla mnie bardzo dziadkowaty
Espace w środku ma ogromną przestrzeń, po prostu bydle
Za to w ZB jest wszystko bardziej "poukładane" na swoich miejscach i ma sie te wrażenie jakby sie nie jechało zwykłym vanem tylko już autem wyższej klasy
Podsumowując: każde auto ma coś w sobie na + i na -, ale nawet gdyby tych plusów dla Renault czy wgl dla francuskich aut było więcej to i tak nigdy francuza bym nie wybrał - chodzi mi tu głównie o elektryke tych pojazdów.
Niektórzy może pamiętają historie motoryzacji kiedy ktoś wyjeżdzał nowiutką Laguną z salonu, a po wyjeździe już miał jakieś problemy - stąd też wzięło sie określenie "Królowa Lawet".
Takie jest moje skromne zdanie na temat francuzów
Już prędzej jak byś sie zastanawiał pomiędzy Zafirą, a Scenic (czy jak kto woli Megane Scenic) środek w Scenic'u przestronny, dużo schowków, ale jak dla mnie bardzo dziadkowaty
Espace w środku ma ogromną przestrzeń, po prostu bydle
Za to w ZB jest wszystko bardziej "poukładane" na swoich miejscach i ma sie te wrażenie jakby sie nie jechało zwykłym vanem tylko już autem wyższej klasy
Podsumowując: każde auto ma coś w sobie na + i na -, ale nawet gdyby tych plusów dla Renault czy wgl dla francuskich aut było więcej to i tak nigdy francuza bym nie wybrał - chodzi mi tu głównie o elektryke tych pojazdów.
Niektórzy może pamiętają historie motoryzacji kiedy ktoś wyjeżdzał nowiutką Laguną z salonu, a po wyjeździe już miał jakieś problemy - stąd też wzięło sie określenie "Królowa Lawet".
Takie jest moje skromne zdanie na temat francuzów
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
U mnie w firmie jest Grand Espace (Aktualny model) z silnikiem 2.0 dCi ~130KM.
Miałem okazję kilka razy nim jechać zarówno jako pasażer jak i kierowca. Prowadzi się zadziwiająco dobrze, ale to jest straszny autobus. W środku można się szukać
Ale np deska - fatalna - niby wiele schowków ale np jakość straszna (potrafią sie urwać mocownia). Firmowa ma fabryczną nawigację - obsługa tragedia, jak jest słoneczna pogoda to jej nie widać... koszmar...
Ja bym go nie porównywał z Zafirą - trochę inna klasa i zastosowanie. Zafira to taki "większy kompakt", którym spokojnie w mieście zaparkujesz. Espace to już autobus...
Co do ogłoszeń - jak się przyjrzysz, poczytasz, rozkodujesz kilka VINów to już po zdjęciu wnętrza wiedział co to za wersja Ja już widzę zdjęcie i wiem czy to Enjoy, Sport czy Cosmo. A sprzedawcy wszystko ci wypiszą...
Pozdrawiam
Adyn
Miałem okazję kilka razy nim jechać zarówno jako pasażer jak i kierowca. Prowadzi się zadziwiająco dobrze, ale to jest straszny autobus. W środku można się szukać
Ale np deska - fatalna - niby wiele schowków ale np jakość straszna (potrafią sie urwać mocownia). Firmowa ma fabryczną nawigację - obsługa tragedia, jak jest słoneczna pogoda to jej nie widać... koszmar...
Ja bym go nie porównywał z Zafirą - trochę inna klasa i zastosowanie. Zafira to taki "większy kompakt", którym spokojnie w mieście zaparkujesz. Espace to już autobus...
Co do ogłoszeń - jak się przyjrzysz, poczytasz, rozkodujesz kilka VINów to już po zdjęciu wnętrza wiedział co to za wersja Ja już widzę zdjęcie i wiem czy to Enjoy, Sport czy Cosmo. A sprzedawcy wszystko ci wypiszą...
Pozdrawiam
Adyn
Polecam lekturę forum - ja tam wiele rzeczy znalazłem, choć niektóre wątki wymagały dłuuugiej lektury...
Kolory środkowej konsoli są generalnie 3 (satynowy kamień (jasny szary), grafitowy (ciemniejszy szary) i czarny fortepianowy) ale nie definiuje rodzaju wyposażenia, choć z fortepianowym czarnym jest zwykle cosmo. Pozostałe (szczególnie szary) też może być w Cosmo. Cosmo to też zwykle tapicerka ze skórzanymi boczkami (eko-skóra).
Ilość przycisków radia zależy od modelu radia, których jest chyba z 5, tak samo jak kilka wyświetlaczy - ale to też nie zależy od wersji wyposażenia bo cosmo może mieć zarówno najprostsze radio jak i nawigację z kolorowym wyświetlaczem...
Poszukaj w kompendium wiedzy, na prawdę dużo można tam znaleźć...
Pozdrawiam
Adyn
Kolory środkowej konsoli są generalnie 3 (satynowy kamień (jasny szary), grafitowy (ciemniejszy szary) i czarny fortepianowy) ale nie definiuje rodzaju wyposażenia, choć z fortepianowym czarnym jest zwykle cosmo. Pozostałe (szczególnie szary) też może być w Cosmo. Cosmo to też zwykle tapicerka ze skórzanymi boczkami (eko-skóra).
Ilość przycisków radia zależy od modelu radia, których jest chyba z 5, tak samo jak kilka wyświetlaczy - ale to też nie zależy od wersji wyposażenia bo cosmo może mieć zarówno najprostsze radio jak i nawigację z kolorowym wyświetlaczem...
Poszukaj w kompendium wiedzy, na prawdę dużo można tam znaleźć...
Pozdrawiam
Adyn
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: 09 lut 2013, 19:28
- Lokalizacja: Świdnik [LSW]
- Model:
Co do kosztów obsługi to może ja się wypowiem. Kiedyś w firmie jeździłem Reno Trafic. Na wyjeździe do Sopotu straciłem tylną lampe, nie całą tylko plastikową osłone. Cena w salonie Reno 660 PLN i dwa tygodnie oczekiwania. Pomyślałem że Trafic to Opel Vivaro to zapytam w salonie Opla. Cena 230 PLN dostępne od ręki. Moim zdaniem Renówki są tanie w zakupie ale drogie w utrzymaniu.
Pzdrawiam.
Pzdrawiam.
ZAFIRA A 2.2 Elegance
WSK M06B3 KOS 1985r. - 100% ORYGINAŁ
WSK M06B3 KOS 1985r. - 100% ORYGINAŁ
Ferrari też odpada?
Slyszalem, ze również często ląduja w serwisie.
[ Dodano: Sob Mar 16, 2013 15:07 ]
Nie wiecie może gdzie mozna znaleźć zdjęcie podłużnicy prawej - widok na silnik od góry do zafci B?
Oglądałem pewien egz. ale wylądał podejrzanie. Miał na pewno robiony przód, ale sprzedawca stwierdził, że tak ma być.
Slyszalem, ze również często ląduja w serwisie.
[ Dodano: Sob Mar 16, 2013 15:07 ]
Nie wiecie może gdzie mozna znaleźć zdjęcie podłużnicy prawej - widok na silnik od góry do zafci B?
Oglądałem pewien egz. ale wylądał podejrzanie. Miał na pewno robiony przód, ale sprzedawca stwierdził, że tak ma być.
Witam.
Też miałem taki dylemat, ale:
1. Zafira jest mniej awaryjna z tego co się naczytałem, a w szczególności, jeżeli chodzi o elektrykę (francuzy są pod tym kątem okropne);
2. Cena części;
3. Spalanie (to mnie przekonało ostatecznie)
Mam jeszcze fiata i nie powiem, że są to złe samochody, no może poza blachami, ale ostatnio to już chyba tylko toyota robi mocne blachy. Ceny części fiata są niebywale niskie.
Pozdrawiam.
Też miałem taki dylemat, ale:
1. Zafira jest mniej awaryjna z tego co się naczytałem, a w szczególności, jeżeli chodzi o elektrykę (francuzy są pod tym kątem okropne);
2. Cena części;
3. Spalanie (to mnie przekonało ostatecznie)
Mam jeszcze fiata i nie powiem, że są to złe samochody, no może poza blachami, ale ostatnio to już chyba tylko toyota robi mocne blachy. Ceny części fiata są niebywale niskie.
Pozdrawiam.