[ZA] Z18XE - Wymiana termostatu i czujnika temperatury
Moderator: Sebu$
ja mam jeszcze inny problem...
słabo działa ogrzewanie... wskazówka całkiem z lewej nawet przez 15-20km...a później 90,100,110.....płynu na zimnym tyle ile trzeba ale gdy dojdzie do tych 110 stopni i zaglądam pod maske to zbiorniczek pusty...po odkręceniu korka płyn nagle gwałtownie wraca z układu do zbiorniczka aby po chwili gdzieś znowu zniknąć ... korek zbiorniczka mam nowy a na zbiorniczku ciągle mokro ... macie jakieś sugestie ?
słabo działa ogrzewanie... wskazówka całkiem z lewej nawet przez 15-20km...a później 90,100,110.....płynu na zimnym tyle ile trzeba ale gdy dojdzie do tych 110 stopni i zaglądam pod maske to zbiorniczek pusty...po odkręceniu korka płyn nagle gwałtownie wraca z układu do zbiorniczka aby po chwili gdzieś znowu zniknąć ... korek zbiorniczka mam nowy a na zbiorniczku ciągle mokro ... macie jakieś sugestie ?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Oj to muszę cię zmartwić ale jeśli wciąż dolewasz a jego brak to uszczelka pod głowicą się kłania.
Podsyłam fajny temat:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2007
Podsyłam fajny temat:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2007
Mam nadzieję ,że to nie uszczelka. Dzięki za link . Jutro sprawdzę poziom CO2 w zbiorniczku płynu analizatorem spalin i zobaczymy.
[ Dodano: Wto Mar 26, 2013 22:27 ]
Jednak uszczelka :-( tlenek węgla w zbiorniczku obecny...głowica już zdjęta i wszystko widać...niestety przedmuchy po tej gorszej stronie uszczelki czyli od strony bloku ....
[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 22:40 ]
auto naprawione. Głowica planowana, zawory docierane ,uszczelniacze wtrysków wymienione, uszczelki (głowicy i wydechu) wymienione. Płynu już nie ubywa. Koszt naprawy z robieniem głowicy i częściami 1400 PLN
[ Dodano: Wto Mar 26, 2013 22:27 ]
Jednak uszczelka :-( tlenek węgla w zbiorniczku obecny...głowica już zdjęta i wszystko widać...niestety przedmuchy po tej gorszej stronie uszczelki czyli od strony bloku ....
[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 22:40 ]
auto naprawione. Głowica planowana, zawory docierane ,uszczelniacze wtrysków wymienione, uszczelki (głowicy i wydechu) wymienione. Płynu już nie ubywa. Koszt naprawy z robieniem głowicy i częściami 1400 PLN
-
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 03 maja 2014, 10:30
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tarnobrzeg RT
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam mam pytanie dotyczące wskazań temperatury cieczy chłodzącej w trasie wskazówka pokazuje 0 albo pływa w zakresie 70 stopni w korkach dojdzie do 90 stopni ale przeważnie wskazówka jest w położeniu zerowym. A auto mam dopiero od 2 dni, jak napisałem w nieodpowiednim dziale to proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki gdzie szukać usterki.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Mam problem. Wskazówka na desce rozdzielczej w ogóle się nie rusza. Przejechałem 100 km i nawet nie drgnęła, powietrze leci ciepłe ale nie gorące. Pytanko czy to tylko czujnik? Czy termostat. Czy jeżeli podjadę na kompa pokaże jakieś błędy? Jaki polecacie termostat i czujnik do tego modelu?
Dziękuję i pozdrawiam.
Dziękuję i pozdrawiam.
witam wszystkich serdecznie.
proszę o pomoc ponieważ jestem zielony w tych sprawach,
mianowicie dwa dni temu zauważyłem wyciek pod swoim autem jak przyjechałem do pracy,kapał mi płyn chłodniczy nie z węża a raczej i najprawdopodobniej z łączenia chłodnicy z plastikiem z boku z lewej strony stojąc przodem do maski,węże były suche,
kolega stwierdził że rozszczelniła mi się chłodnica i warto kupić opiłki aluminiowe i wsypać do płynu i powinno to uszczelnić,kupiliśmy to na cpnie i wsypałem dwa male pojemniczki i dolałem płynu żeby zgadzał się stan, na dzień dzisiejszy brak wycieków,niby wszystko jest ok,ale teraz pojawił się problem z nagrzewnica,mianowicie wcześniej grzała super,a teraz jak auto ma 80-90 stopni to nie grzeje,leci zimne powietrze,nawet jak auto gazowałem na 3- 4,5 tys obrotów to też troszkę poszło ciepłego powietrza,ale to minimalnie i lipa. dalej zimno,bardzo proszę o pomoc,nie wiem co robić i jak za to się zabrać,pozdrawiam:)
proszę o pomoc ponieważ jestem zielony w tych sprawach,
mianowicie dwa dni temu zauważyłem wyciek pod swoim autem jak przyjechałem do pracy,kapał mi płyn chłodniczy nie z węża a raczej i najprawdopodobniej z łączenia chłodnicy z plastikiem z boku z lewej strony stojąc przodem do maski,węże były suche,
kolega stwierdził że rozszczelniła mi się chłodnica i warto kupić opiłki aluminiowe i wsypać do płynu i powinno to uszczelnić,kupiliśmy to na cpnie i wsypałem dwa male pojemniczki i dolałem płynu żeby zgadzał się stan, na dzień dzisiejszy brak wycieków,niby wszystko jest ok,ale teraz pojawił się problem z nagrzewnica,mianowicie wcześniej grzała super,a teraz jak auto ma 80-90 stopni to nie grzeje,leci zimne powietrze,nawet jak auto gazowałem na 3- 4,5 tys obrotów to też troszkę poszło ciepłego powietrza,ale to minimalnie i lipa. dalej zimno,bardzo proszę o pomoc,nie wiem co robić i jak za to się zabrać,pozdrawiam:)
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
PUSZEK30, problem może być taki, że opiłki zablokowały elektrozawór do nagrzewnicy i możesz nie mieć obiegu i dopiero od strony powrotu na wysokich obrotach coś ciepłego płynu chłodniczego przechodzi - to ta gorsza wersja, ta bardziej optymistyczna to taka byś dobrze odpowietrzył układ! nagrzewnica jest najwyższym punktem obiegu chłodniczego.
Znajdź odpowietrznik, zagrzej auto i jak się zagrzeje przy odkręconym odpowietrzniku utrzymuj zakres obrotów silnika 2-3tys. ewentualnie możesz przedtym na zimnym silniku podpompować ręcznie wężami od chłodnicy na otwartym korku, a potem go odpal
Znajdź odpowietrznik, zagrzej auto i jak się zagrzeje przy odkręconym odpowietrzniku utrzymuj zakres obrotów silnika 2-3tys. ewentualnie możesz przedtym na zimnym silniku podpompować ręcznie wężami od chłodnicy na otwartym korku, a potem go odpal
witaj MAĆKU,
dzięki śliczne za odp,szczerze pisząc to próbowaliśmy auto odpowietrzyć i z tego co widziałem pod maska to najwyższym punktem odpowietrzenia będzie wąż który idzie do parownika( auto ma zainstalowana instalacje gazową),opaskę popuściłem trochę wąż zdjąłem,i zrobiłem szczelinę żeby powietrze zeszło i zaczął delikatnie płyn nagrzany lecieć pod ciśnieniem,oczywiście nic to nie pomogło,auto trzyma swoja temp czyli w granicach 80-90 stopni,jeżeli możesz to proszę o fotki jakieś jak mogę auto odpowietrzyć,może ty masz swoja metodę lub wiesz dokładniej jak,
natomiast jeżeli chodzi o gorsza wersje z tym elektrozaworem od nagrzewnicy top możesz napisać mi co i jak trzeba będzie z tym zrobić?
miałem z kolega plan taki,żeby spuścić w garażu cały układ z płynu chłodniczego,zalać układ woda z kwaskiem cytrynowym i zagotować auto po czym je przepłukać i odkamnienić,a póżniej ponownie układ uzupełnić płynem chłodniczym,co o tym sądzisz?
dzięki śliczne za odp,szczerze pisząc to próbowaliśmy auto odpowietrzyć i z tego co widziałem pod maska to najwyższym punktem odpowietrzenia będzie wąż który idzie do parownika( auto ma zainstalowana instalacje gazową),opaskę popuściłem trochę wąż zdjąłem,i zrobiłem szczelinę żeby powietrze zeszło i zaczął delikatnie płyn nagrzany lecieć pod ciśnieniem,oczywiście nic to nie pomogło,auto trzyma swoja temp czyli w granicach 80-90 stopni,jeżeli możesz to proszę o fotki jakieś jak mogę auto odpowietrzyć,może ty masz swoja metodę lub wiesz dokładniej jak,
natomiast jeżeli chodzi o gorsza wersje z tym elektrozaworem od nagrzewnicy top możesz napisać mi co i jak trzeba będzie z tym zrobić?
miałem z kolega plan taki,żeby spuścić w garażu cały układ z płynu chłodniczego,zalać układ woda z kwaskiem cytrynowym i zagotować auto po czym je przepłukać i odkamnienić,a póżniej ponownie układ uzupełnić płynem chłodniczym,co o tym sądzisz?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
ja auto mam od 2 miesięcy także na razie uczę się tak samo jak ty Opla, schemat wziąłem z doświadczenia jazdy w BMW, ale te układy działają tak samo w fiacie, BMW, Oplach, itp.PUSZEK30 pisze:jeżeli możesz to proszę o fotki jakieś jak mogę auto odpowietrzyć,może ty masz swoja metodę lub wiesz dokładniej jak,
Tu będzie trza spuścić płyn znaleźć ten elektrozawór on bodaj powinien być po środku ściany grodziowej na wysokości przepustnicy wyciągnąć go i przedmuchać bądź wymienić na nowyPUSZEK30 pisze:natomiast jeżeli chodzi o gorsza wersje z tym elektrozaworem od nagrzewnicy top możesz napisać mi co i jak trzeba będzie z tym zrobić?
Z tym kwaskiem nie wiem nie stosowałem i nie słyszałem by ktoś ze znajomych tak robił... co do odkamieniacza hmm... różnie z nim bywa może przeżreć aluminiową chłodnice mozę rozpuścić kamień, ale trza go zaraz spuścić by resztki kamienia nie pałętały się po układziePUSZEK30 pisze:miałem z kolega plan taki,żeby spuścić w garażu cały układ z płynu chłodniczego,zalać układ woda z kwaskiem cytrynowym i zagotować auto po czym je przepłukać i odkamnienić,a póżniej ponownie układ uzupełnić płynem chłodniczym,co o tym sądzisz?