[FAQ]wypalanie DPF-u
[FAQ]wypalanie DPF-u
witam.
tak latam po forum czytam i czytam o tym DPF-ie i normalnie szok
mam Zafire b 1,9CDTI z gru. 2005r. bez komputera pokładowego.
powiedzcie mi ,jak rozpoznać rozpoczęty proces czyszczenia-wypalania DPF-u?
tak latam po forum czytam i czytam o tym DPF-ie i normalnie szok
mam Zafire b 1,9CDTI z gru. 2005r. bez komputera pokładowego.
powiedzcie mi ,jak rozpoznać rozpoczęty proces czyszczenia-wypalania DPF-u?
Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 22:24 przez piorun, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
inny dźwięk silnika, smród palonej/topionej gumy na postoju, w skrajnym przypadku szarawy/siwy dym spod auta.
Ja jeszcze dla ew. spokoju sprawdizłbym czy tam jest DPF bo w pierwszych niektórych Zafirach nie było!
-----------------------------------WAŻNE----------------------------------------
pewne święte stwierdzenie z 16tej strony naszej DPFowej Encyklopedii: WAŻNE
Ja jeszcze dla ew. spokoju sprawdizłbym czy tam jest DPF bo w pierwszych niektórych Zafirach nie było!
-----------------------------------WAŻNE----------------------------------------
pewne święte stwierdzenie z 16tej strony naszej DPFowej Encyklopedii: WAŻNE
TuneFORCE pisze:jeśli będzie ono inicjowane zbyt często to DPF zostanie uszkodzony, albo pęknie w połowie albo w końcu się podtopi...kaliope pisze:tic0.....wypalanie stacjonarne nie jest polecane.....
jeśli DPF się zapycha zbyt mocno ponieważ wystąpiła jakaś awaria to należy ją usunąć i wtedy ewentualnie wypalić filtr w trybie serwisowym(oczywiście po takim zabiegu NALEŻY wymienić olej!). Jesli natomiast DPF zatyka się z powodu złej eksploatacji, PSJ, czy jazdy po mieście to najlepiej go wywalić albo przesiąść się na "benzynę"....
Ostatnio zmieniony 07 lis 2010, 21:23 przez Lorry, łącznie zmieniany 2 razy.
Oczywiście np. napisz do kolegi MieHor-a podaj mu swój VIN powie Ci wszystko o aucie.
A poza tym ten DPF nie taki straszny jak czytałeś posty to wiesz, pamietaj że na forum przeważnie pisza ludzie którzy mają jakies problemy, Ci ci wszystko mają oki, nie mają powodu do udzielania sie . Więc nie przejmuj sie każde auta się psują, a z Zośkami nie jest tak żle.
A poza tym ten DPF nie taki straszny jak czytałeś posty to wiesz, pamietaj że na forum przeważnie pisza ludzie którzy mają jakies problemy, Ci ci wszystko mają oki, nie mają powodu do udzielania sie . Więc nie przejmuj sie każde auta się psują, a z Zośkami nie jest tak żle.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Tak, było o tym gdzieś
A tak na szybko i niedokładnie to: Jeśli przed katalizatorem (bardziej z przodu auta, w miare blisko kolektora wydechowego) powinna być taka większa pucha, podobna trochę do katalizatora ale z kabelkami do tego idącymi. Jak nie ma tzn że nie ma DPFa, ale najpewniejszy patent to VIN
A tak na szybko i niedokładnie to: Jeśli przed katalizatorem (bardziej z przodu auta, w miare blisko kolektora wydechowego) powinna być taka większa pucha, podobna trochę do katalizatora ale z kabelkami do tego idącymi. Jak nie ma tzn że nie ma DPFa, ale najpewniejszy patent to VIN
W CDTi jest kolektor,turbo,katalizator i dopiero DPF http://www.allegro.pl/item874764533_kat ... ira_b.html
a w jakich autach z CR i DPFem jest inaczej?Marki pisze:W CDTi jest kolektor,turbo,katalizator i dopiero DPF http://www.allegro.pl/item874764533_kat ... ira_b.html
Jak się schylisz pod samochód to zobaczysz coś w rodzaju tłumika i z niego wystający czujnik temperatury z przewodem w osłonie, idący w kierunku silnika. Wychodzą jeszcze dwie rurki metalowe też skierowane w stronę silnika ale one są bliżej płyty podłogowej i trzeba by wejść po samochód.
Pod maską jest filtr paliwa i na jego obudowie po lewej stronie jest czujnik różnicy ciśnień, do którego dochodzą dwie gumowe rurki i przewody elektr. (one się łączą z tymi metalowymi)
Ale jeżeli to rok 05 to możesz nie zaznać "przyjemności" jazdy z DPFem, czego Ci życze.
Pod maską jest filtr paliwa i na jego obudowie po lewej stronie jest czujnik różnicy ciśnień, do którego dochodzą dwie gumowe rurki i przewody elektr. (one się łączą z tymi metalowymi)
Ale jeżeli to rok 05 to możesz nie zaznać "przyjemności" jazdy z DPFem, czego Ci życze.