No i problemy - P0170, P0302, P0304, P0301
Moderator: Sebu$
Mam podobnie z bledem P0170 - uboga mieszanka.
przeplywka sprawdzona, przepustnica tez, sondy obie.
pewien mechanik powiedziala dosc interesujaca ciekawostke.
zbyt male otwory wywiercone w silniku dla wtryskow gazowych.
powoduje to powstawanie bledu p0170 uboga mieszanka.
Od 2 dni jezdze na PB i nie ma juz falowania obrotów na biegu jalowym, wie widac ze moze miec racje. Jak sie potwierdzi to odrazu napisze.
Pozdrawiam
przeplywka sprawdzona, przepustnica tez, sondy obie.
pewien mechanik powiedziala dosc interesujaca ciekawostke.
zbyt male otwory wywiercone w silniku dla wtryskow gazowych.
powoduje to powstawanie bledu p0170 uboga mieszanka.
Od 2 dni jezdze na PB i nie ma juz falowania obrotów na biegu jalowym, wie widac ze moze miec racje. Jak sie potwierdzi to odrazu napisze.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Lut 06, 2013 19:29 ]
pioneet, jesli gazownik mówi że z instalka jest OK to na przekór jemu należałoby kilka dni pojeżdzic na PB i zobaczyć czy błąd pojawi się ponownie jesli nie to jednak będzie coś z LPG>>>>>
Najczęściej P0170 wyskakuje przy ubogiej mieszance....-niestety z reguły nie zapisuje TZW ramek i nie wiadomo w jakim zakresie obrotów i obciążeń jest problem.
A do pojawienia nieraz wystarczy jedno tankowanie na nawet renomowanej stacj
-miałem ostatnio podobny problem po zatankowaniu na stacji markowej obok Lubelskiego OLIMPU(na szczęście niewielka ilość)- zmana stacji na swoja sprawdzona i nie ma problemu....[/quote]
Przełaczyłem na benzynę i pojeździłem trochę po mieście,kontrolka zgasła. Gość który montował gaz za każdym razem mówi,że wszystko w porządku, robi jakąś autokalibrację,jeździmy po mieście,coś tam aktualizuje i tak np> w styczniu byłem u niego cztery razy, po kilku dniach wyskakuje błąd, wtedy przełączam na benzynę, kontrolka gaśnie i znowu na gaz aż do następnego checka.Jeszcze jest jeden objaw, po przełączenu na gaz obroty skaczą nerwowo przez kilkanaście sekund i śmierdzi gazem. Jutro jadę do gazownika, innego, może coś poradzi.
Gazownik poradził. teraz po calym dniu jeżdżenia i na benzynie pojawił się błąd 170
pioneet, jesli gazownik mówi że z instalka jest OK to na przekór jemu należałoby kilka dni pojeżdzic na PB i zobaczyć czy błąd pojawi się ponownie jesli nie to jednak będzie coś z LPG>>>>>
Najczęściej P0170 wyskakuje przy ubogiej mieszance....-niestety z reguły nie zapisuje TZW ramek i nie wiadomo w jakim zakresie obrotów i obciążeń jest problem.
A do pojawienia nieraz wystarczy jedno tankowanie na nawet renomowanej stacj
-miałem ostatnio podobny problem po zatankowaniu na stacji markowej obok Lubelskiego OLIMPU(na szczęście niewielka ilość)- zmana stacji na swoja sprawdzona i nie ma problemu....[/quote]
Przełaczyłem na benzynę i pojeździłem trochę po mieście,kontrolka zgasła. Gość który montował gaz za każdym razem mówi,że wszystko w porządku, robi jakąś autokalibrację,jeździmy po mieście,coś tam aktualizuje i tak np> w styczniu byłem u niego cztery razy, po kilku dniach wyskakuje błąd, wtedy przełączam na benzynę, kontrolka gaśnie i znowu na gaz aż do następnego checka.Jeszcze jest jeden objaw, po przełączenu na gaz obroty skaczą nerwowo przez kilkanaście sekund i śmierdzi gazem. Jutro jadę do gazownika, innego, może coś poradzi.
Gazownik poradził. teraz po calym dniu jeżdżenia i na benzynie pojawił się błąd 170
Sprawdź przepływomierz, sondę numer 1(tą w kolektorze)oraz podciśnienia które idą do przepustnicy.grzeszek007 pisze:Panowie proszę o pomoc.Wymieniłem cewkę zapłonową bo padła mi już całkowicie że mogłem jechać max 60km/h wymieniłem na używaną 100% dobrą.Jest lepiej koni przybyło ale nadal silnik ma nie równą prace i gaśnie jak jest zimny i wyskakuje błąd p0170 proszę o pomoc,Auto nie zagazowane
Panowie nagrałem jeszcze jeden film jakie są objawy przy odpalaniu na zimnym silniku. Może ktoś też miał taki przypadek. Chodzi miedzy innymi o te zegary opadające poniżej skali, czyżby sterownik? ---> http://www.youtube.com/watch?v=7ZtNr8oj ... e=youtu.be
Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów to u mnie tak się działo jak akumulator był słaby, po podładowaniu przestał opadać poniżej zera. Z falującymi obrotami walczę od 2 miesięcy, podmieniłem sondę pierwszą i drugą, przepływkę i nic. Z op-comu wynika,że wskazania drugiej sondy są za wysokie, ok. 750 mV, ostatnio podmieniłem katalizator, obroty się uspokoiły jednak wskazania drugiej sondy dalej są za wysokie...
grzeszek007, na zimnym silniku ecu nie korzysta z sondy, ustawia czas wtrysku po mapie, jak jeździłeś z padniętą cewką to się mapa rozjechała bo nie spalał paliwa i sonda pokazywała za bogato i teraz na zimno ma za mało paliwa, proponuję odłączyć akumulator może się korekty wykasują,
jak nie pomoże to podepnij pod kompa i sprawdź wskazania przepływomierza, błąd P0170 oznacza brak możliwości wyregulowania mieszanki, a jeśli na zimno chodzi źle i to nie wina map to na 90% przepływomierz
jak nie pomoże to podepnij pod kompa i sprawdź wskazania przepływomierza, błąd P0170 oznacza brak możliwości wyregulowania mieszanki, a jeśli na zimno chodzi źle i to nie wina map to na 90% przepływomierz
miałem wszystko to samo co Ty. Wskazówka od prędkościomierza czasami zostawała mi na pozycji około 20Km/h. U Ciebie widzę ,że wskazówka od obrotów wyskalowana nie jest na zero. Dzieje się tak kiedy akumulator jest rozładowany i podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10 V. Wymieniłem akumulator , ponieważ stary już nie trzymał i po problemie. Aha jeszcze musiałem przywrócić wskazówkę do pozycji zero. Oczywiście na starym aku uruchamiałem silnik i sprawdzałem czy już wskazówka wróciła. Zaraz później wstawiłem nówkę aku ,zaprogramowałem radio i cztery podnoszone elektrycznie szybki i po kłopocie .grzeszek007 pisze:Panowie nagrałem jeszcze jeden film jakie są objawy przy odpalaniu na zimnym silniku. Może ktoś też miał taki przypadek. Chodzi miedzy innymi o te zegary opadające poniżej skali, czyżby sterownik? ---> http://www.youtube.com/watch?v=7ZtNr8oj ... e=youtu.be
sm
Witam,
Mam ten sam problem. Mam prosbe - czy ktos z forumowiczow moglby wrzucic swoja LIVEdate z pierwszego uruchomienia zimnego silnika - chcialbym porownac parametry.
http://www.speedyshare.com/uZGvp/zimny- ... 231201.rar
w Celu pobrania pliku trzeba kliknac na napis [Pobierz zimny start Livedata 2002 Zafira Engine Z 18 XE 201303231201.rar]
To jest link do moich "wyników". Dzisiaj na dworzu -3 stopnie. Jak widac po obrotach zdusil sie mocno ale nie zgasl
Bede wdzieczny jesli ktos moglby udostepnic swoje livedate.
Wymienilem:
- Filtr paliwa
- lambde w kolektorze
- czyscilem przepustnice
- termostat z czujnikiem
Pozdraiwam S
Mam ten sam problem. Mam prosbe - czy ktos z forumowiczow moglby wrzucic swoja LIVEdate z pierwszego uruchomienia zimnego silnika - chcialbym porownac parametry.
http://www.speedyshare.com/uZGvp/zimny- ... 231201.rar
w Celu pobrania pliku trzeba kliknac na napis [Pobierz zimny start Livedata 2002 Zafira Engine Z 18 XE 201303231201.rar]
To jest link do moich "wyników". Dzisiaj na dworzu -3 stopnie. Jak widac po obrotach zdusil sie mocno ale nie zgasl
Bede wdzieczny jesli ktos moglby udostepnic swoje livedate.
Wymienilem:
- Filtr paliwa
- lambde w kolektorze
- czyscilem przepustnice
- termostat z czujnikiem
Pozdraiwam S
grzeszek007 pisze:Panowie proszę o pomoc.Wymieniłem cewkę zapłonową bo padła mi już całkowicie że mogłem jechać max 60km/h wymieniłem na używaną 100% dobrą.Jest lepiej koni przybyło ale nadal silnik ma nie równą prace i gaśnie jak jest zimny i wyskakuje błąd p0170 proszę o pomoc,Auto nie zagazowane
wyczysc przeplywke mi pomoglo od 2 dni juz nie mam problemu z nierowna praca silnika na niskich obrotach jak i nie ma juz bledu P0170.
Kolego a możesz mi powiedzieć czym czyściłeś tą przepływkę i czy w ogóle ona była brudna?tofo pisze:grzeszek007 pisze:Panowie proszę o pomoc.Wymieniłem cewkę zapłonową bo padła mi już całkowicie że mogłem jechać max 60km/h wymieniłem na używaną 100% dobrą.Jest lepiej koni przybyło ale nadal silnik ma nie równą prace i gaśnie jak jest zimny i wyskakuje błąd p0170 proszę o pomoc,Auto nie zagazowane
wyczysc przeplywke mi pomoglo od 2 dni juz nie mam problemu z nierowna praca silnika na niskich obrotach jak i nie ma juz bledu P0170.
tofo pisze:wiesz co nie widac bylo czy byla bardzo brudna, ale fakt taki ze gazik byl nie byl zabardzo czysty po wszystkim. a wyczyscilem plynem do elektroniki na bazie spirytusu.
ok dzięki spróbuje płynem do czyszczenia gaźników jutro zobaczę jaki jest tego efekt
[ Dodano: Pon Mar 25, 2013 14:12 ]
Dziś wyczyściłem przepływkę była brydna ale niestety nic nie pomogło. Odłączałem nawet aku na 2godz skasowałem błędy i nic. Spróbuje podstawić czujnik temperatury płynu. Może pomoże no i przepływkę Najgorzej że niema od kogo
Witam ja też mam małą zagwozdkę z moją Zafirą A z.8 125km(z18xe) .
Od jakiegoś czasu losowo zapala mi się kontrolka check engine. Dosłownie losowo. Pojechałem na zapalonym "czeku" i komputer pokazał sondę lambda(tylko nie pamiętam którą) i przepływomierz, ale dziwne po pod "butem" nie czuję różnicy a przecież przy takich wskazaniach powinienem - no w każdym razie jest to nieodczuwalne dla mnie.
Zauważyłem jedną rzecz, że jak pali się, zrobię np 50 km zgaszę samochód, zapalę po minucie to chceck gaśnie. A potem znów się zapala nawet po paru dniach.
Miał ktoś może coś podobnego u siebie?
Proszę o podpowiedź.
Darek
Od jakiegoś czasu losowo zapala mi się kontrolka check engine. Dosłownie losowo. Pojechałem na zapalonym "czeku" i komputer pokazał sondę lambda(tylko nie pamiętam którą) i przepływomierz, ale dziwne po pod "butem" nie czuję różnicy a przecież przy takich wskazaniach powinienem - no w każdym razie jest to nieodczuwalne dla mnie.
Zauważyłem jedną rzecz, że jak pali się, zrobię np 50 km zgaszę samochód, zapalę po minucie to chceck gaśnie. A potem znów się zapala nawet po paru dniach.
Miał ktoś może coś podobnego u siebie?
Proszę o podpowiedź.
Darek