Jak zwiększyć moc silnika 2,0 DI?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
markoboniek

Jak zwiększyć moc silnika 2,0 DI?

#1 Post autor: markoboniek »

Witam !!!czy ktoś wie czy można zwiększyć moc silnika 2,0 DI?60KW-80KM.Czy w ogóle gra jest warta świeczki po takiej modernizacji chodzi o koszt pozdrawiam gorąco!!!

dejna

#2 Post autor: dejna »

znam jedną osobę na forum, która ma ten silnik dłubnięty do 125kM... zapytaj janko79... już troszke mu śmiga ta jego Zafirka po modernizacji jednak jedno jest pewne... w tych modelach można chyba zamieszać w sterowaniu silnikiem... bo po lifcie to już tylko boxy..

j

#3 Post autor: j »

ja się nie znam :lol:

dejna

#4 Post autor: dejna »

dobra, dobra... trzeba podzielić się wiedzą z kolegą... swojego szatana masz tuningowanego to byś coś podpowiedział... :P

Deleted User 160

#5 Post autor: Deleted User 160 »

125KM z silnika DTL???? O ile pamiętam to janko79 w poście powitalnym podał 115KM, ale nie ważne. Ja mam dłubniętą ZA DI na 100KM tylko elektroniką. Żadna filozofia: dobra, doświadczona firma z hamownią+1500PLN (dwa lata temu) i po robocie. Czy warto? Hm, szału nie ma, ale zdecydowanie lepiej się wyprzedza :D

markoboniek

#6 Post autor: markoboniek »

Po takiej modyfikacji jak wygląda zużycie paliwa do stanu przed...?

Deleted User 160

#7 Post autor: Deleted User 160 »

Średnie zużycie paliwa jest bez zmian (u mnie), w ruchu miejskim troszkę wzrosło, ale w trasie pali mniej - chyba gdybym butował ostro to by było inaczej, ale po modzie jeżdżę w takim samym stylu jak przed i jest ok. Dodam na koniec, że z tuningu jestem zadowolony i gdybym kiedyś trafił na półtora-tonowego diesela z 82 konnym silnikiem to bym zrobił tak samo. Zaznaczam jeszcze raz to musi być dobra renomowana firma, która zrobi to profesjonalne, za niestety niemałe pieniądze. Pozdr.

markoboniek

#8 Post autor: markoboniek »

Witam.dziękuję koledze Gremak za informację o modyfikacji elektronicznej.Chciałbym się również dowiedzieć
czy aby różnica pomiędzy 82 a 101 koni leżała tylko w intercoolerze????
czy można zatem do 82 konnej wersji założyć intercooler i taki będzie wzrost mocy???
czy istnieje technicznie taka możliwość?
pozdrawiam

Deleted User 160

#9 Post autor: Deleted User 160 »

Osobiście wątpię, by dołożenie intercoolera dało tyle kucyków, kiedyś słyszałem,że w 101 konnej są inne wtryski . Jeśli byś chciał założyć intercooler to czeka cię przeróbka rurek, albo wstawisz turbinę z rurkami od DTI. Poczytaj tu:http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=#13596

samson

#10 Post autor: samson »

Znajomy elektronik zgral oprogramowanie,zmodifikowal i wgral spowrotem.
plusy:
wieksza moc ok.25% :D
mniejsze spalanie-przy normalnej jezdzie ;)
koniec problemow ze startem-podgrzewa swiece nawet przy 30°c :)
minusy:
troche kopci przy gwaltownym przyspieszaniu :( koszt 400 zloty

TUX

#11 Post autor: TUX »

samson pisze:troche kopci przy gwaltownym przyspieszaniu
dlaczego??

samson

#12 Post autor: samson »

Mysle ze ma to cos wspulnego z bogatsza mieszanka.Kopcenie to chyba zmora tuningu silnika. :/

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: Maciek »

To normalne, że diesel bez DPF może puścić czarną chmurkę przy mocniejszym wciśnięciu gazu...

Deleted User 160

#14 Post autor: Deleted User 160 »

samson pisze:Mysle ze ma to cos wspulnego z bogatsza mieszanka.Kopcenie to chyba zmora tuningu silnika. :/
Niekoniecznie, u mnie nic się nie zmieniło po tuningu

samson

#15 Post autor: samson »

Zza kirownicy tego nie widac, sprobuj jechac za zafira na 2 i gaz! :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”