pasek rozrzadu

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#16 Post autor: Anony Mous »

W katalogach SKF podaje,że pompa VKPC 82665 jest do silnika DT a VKPC 82667 do DTH.

Anony Mous

#17 Post autor: Anony Mous »

Marki pisze:W katalogach SKF podaje,że pompa VKPC 82665 jest do silnika DT a VKPC 82667 do DTH.
czyli sprzedawca niekompetentny...bo zaznaczył, że obie do z19dt

Anony Mous

#18 Post autor: Anony Mous »

Myślę,ze sprzedający jest kompetentny,bo to nie piekarz.Zwróćcie proszę uwagę,ze w opisie jest napisane,że pompa jest 82665 tylko num przy foto jest 82667.Czyli fota tylko poglądowa.

Anony Mous

#19 Post autor: Anony Mous »

Marki pisze:Myślę,ze sprzedający jest kompetentny,bo to nie piekarz.Zwróćcie proszę uwagę,ze w opisie jest napisane,że pompa jest 82665 tylko num przy foto jest 82667.Czyli fota tylko poglądowa.
z tym się nie zgodzę. Każdy kto kupuję najpierw popatrzy na wykaz samochodów i silników, do których jest ta pompa przeznaczona. A tu widnieje identyczny opis w obu ogłoszeniach:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

cybulsyrf

#20 Post autor: cybulsyrf »

Witam.
Wie ktoś może, jaki rozrząd do silnika Z18XE w Zafirze A FL 1.8 16v (125KM)?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: Bodek »

cybulsyrf pisze:Witam.
Wie ktoś może, jaki rozrząd do silnika Z18XE w Zafirze A FL 1.8 16v (125KM)?
Tu jest odpowiedni temat: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=135

wystarczy zadać pytanie i podać VIN ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

#22 Post autor: u99artur »

Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat :) Jak wiecie przeglądam zafirki B w benzynie i teraz, jak to bywa znawców jest wielu ;) mechanik swoje, kolega z pracy którego brat ma opla swoje ;) itp... wiem już, że np. w ZB 1.8 wymienia się rozrząd co 150tys...ale... niektórzy producenci podają wymianę po XX km lub po XX latach? I tu jest właśnie pytanie do Was jako ekspertów od Zafir w kontekście zakupu samochodu który załóżmy, że ma przebieg poniżej 150 i wierzymy, ze tak jest, ale co z ewentualnym ryzykiem jeśli chodzi o czas - powiedzmy samochód jest 7-9 letni czyli taki jakiego szukam?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: Bodek »

Kupisz autko - wymień - nie ma co ryzykować, nie jest to aż tak duży koszt.

Koszt w ASO dla Z18XER:

Numer katalogowy: 1606355
Nazwa części: PART
Cena netto*: 458,50
Cena brutto*: 563,96

bez pompy wody, czyli pasek i rolki ;)

http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... fault-0113
Ostatnio zmieniony 05 mar 2015, 08:39 przez Bodek, łącznie zmieniany 2 razy.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

#24 Post autor: u99artur »

tzn... w ASO to się zastanowię czy nie sprawdzić ewentualnie auta tak z grubsza, ale żebym miał u nich robić to dziękuję. Pewnie to co podałeś to cena części, a jeszcze ich łaskawe kiwnięcie palcem pewnie kosztuje 120PLN za godzinę ;)

z linków które podałeś to z pompą i robocizną zmieszczę się w 500-550 omijając ASO szerooooooookim łukiem :)
Ostatnio zmieniony 05 mar 2015, 14:27 przez u99artur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#25 Post autor: Bodek »

Chciałem tylko pokazać, że nie ma na czym oszczędzać ;)

nawet kupując części w ASO
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

vojti

#26 Post autor: vojti »

Pierwszą rzecz, którą robię w nowozakupionym aucie to wymieniam rozrząd i "płyny fizjolologiczne". Nie wiadomo jaki przebieg na prawdę, czy nie stał za długo itd.

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

#27 Post autor: u99artur »

TO jeszcze dopytka - wyczytałem i w sklepie motoryzacyjnym mówią mi, że tutaj nie ma jak w Astrze, że pompa wody siedzi gdzieś tam pod rozrządem - czyli nie trzeba wymieniać razem z rozrządem na wszelki wypadek jak to miało miejsce w astrze?

W lokalnym sklepie zestaw "Ina" (pasek, rolki czy cvo tam trzeba) kosztuje 260PLN czyli całkiem tanio! :)

Jacek3281
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2015, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#28 Post autor: Jacek3281 »

Taka odpowiedz dostałem od opla na pytanie dotyczące rozrządu:
wymiana zestawu rozrządu GM - ok. 820-850 zl brutto, pompa wody jest poza rozrządem - jej wymiana jest zbędna, jej awaria nie powoduje ponownego rozpinania węzłą rozrządu zaworowego. Ew. dodatek w formie pompy wodnej na życzenie klienta + ok. 550 zl brutto.

Sprawdziliśmy równolegle na podstawie podanego nr. nadwozia(VIN) kampanie serwisowe producenta – brak konieczności podejmowania działań w tym zakresie.

W warsztacie zajmującym się prawie samymi Oplami panowie chcą 760 netto. Jak zapytałem na jakich częściach to powiedzieli ze SKF. Chyba dobra cena? Jak to jest z tą pompą wody? Wymieniać czy faktycznie nie jest to konieczne? Ewentualnie co jeszcze warto wymienić w trakcie takiej roboty. Przebieg 152000

Awatar użytkownika
gfizyk
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 29 kwie 2016, 23:30
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#29 Post autor: gfizyk »

Moja Zosia ma aktualnie 140kkm. Jestem umówiony na wymianę rozrządu i ogólne sprawdzenie po zakupie. Pozostała eksploatacja - oleje filtracje, etc - zostawiam na listopad - zgodnie z książką.
Przy wymianie paska rozrządu - rozsądnie jest wymienić też uszczelniacz wału.
pozdrawiam!
Grzegorz

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#30 Post autor: misio »

Jacek3281 pisze:Taka odpowiedz dostałem od opla na pytanie dotyczące rozrządu:
wymiana zestawu rozrządu GM - ok. 820-850 zl brutto, pompa wody jest poza rozrządem - jej wymiana jest zbędna, jej awaria nie powoduje ponownego rozpinania węzłą rozrządu zaworowego. Ew. dodatek w formie pompy wodnej na życzenie klienta + ok. 550 zl brutto.

Sprawdziliśmy równolegle na podstawie podanego nr. nadwozia(VIN) kampanie serwisowe producenta – brak konieczności podejmowania działań w tym zakresie.

W warsztacie zajmującym się prawie samymi Oplami panowie chcą 760 netto. Jak zapytałem na jakich częściach to powiedzieli ze SKF. Chyba dobra cena? Jak to jest z tą pompą wody? Wymieniać czy faktycznie nie jest to konieczne? Ewentualnie co jeszcze warto wymienić w trakcie takiej roboty. Przebieg 152000
Wymieniałem w lecie rozrząd (zośka a 2.0 opc) pasek i rolki gates ( do kompletu gates'a pompy wody SKF )- koszt z robocizną (dostałem paragon z kasy fiskalnej !!!!) 650 PLN. Moj mechanik robi przeważnie na takich zestawach i nie miał nigdy reklamacji (wymiana zalecana co 60 tyś. km lub po 5 latach - rozsądek). ASO ok kilku lat ja i wielu znajomych omijamy z daleka. Według mnie wymiana pompy wody przy wymianie rozrządu to normalne. Cieknący płyn chłodniczy niszczy pasek rozrządu albo elementy metalowe karoserii, nie mówię nawet o wadliwie działającym układzie chłodzenia. Oszczędność niewielka (rozrząd robimy raz na parę lat) ale jaki komfort i spokój.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”