Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
suchy777

#241 Post autor: suchy777 »

lukaszek77, myślę, że u Ciebie jest ten sam problem, co w wielu przypadkach opisanych w tym temacie
i myślę, że to wyrobiony mechanizm lewarka - konkretnie "koszyczek"

miałem podobnie - jeszcze biegi wchodziły, ale wajcha miała spore luzy co powodowało, że obsługa skrzyni biegów była nieprecyzyjna

w tym temacie znalazłem wszystko - co wymienić, jak wymienić, gdzie zamówić
nie miałem ani jednego zaskoczenia, wszystko jest opisane - fakt, nie w jednym miejscu, ale da się to zebrać do kupy
poczytaj, zrób notaki :P

wymiana zajęła mi ok. 2 godzin

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#242 Post autor: ekmir »

suchy777 wymieniałeś tylko "koszyczek"?

suchy777

#243 Post autor: suchy777 »

ekmir pisze:suchy777 wymieniałeś tylko "koszyczek"?
tak, koszyczek i oringi
montowałem komplet od tego sprzedawcy [alle]

instrukcja załączona do produktu była wg mnie nieprecyzyjna
(np. nie zamontowałem małego oringu, bo nie wiedziałem gdzie)

najwięcej kłopotu miałem ze zdjęciem czarnego "kapsla" - tego co trzyma przegub od góry
było trochę chłodno i bałem się połamać plastiki
reszta to prosta robota - byle uważnie i nie na siłę

do smarowania użyłem wazeliny technicznej (nie miałem nic innego)

lewarek ma teraz minimalny luz, akurat żeby sam wracał do pozycji neutralnej

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#244 Post autor: ekmir »

I poza wymiana koszyczka nic więcej nie robiłeś?

suchy777

#245 Post autor: suchy777 »

ekmir pisze:I poza wymiana koszyczka nic więcej nie robiłeś?
nic, wymiana koszyczka i dużo świeżego smaru w zupełności mnie usatysfakcjonowało
od naprawy minęło jakieś 5tys. km więc elementy zdąrzyły się "ułożyć" i teraz lewarek pracuje gładko

regulować linek jakoś szczególnie też nie musiałem - miałem zaznaczone pisakiem położenie przed odpięciem, przy składaniu same trafiły na swoje miejsce

Zafirek

#246 Post autor: Zafirek »

witam.też zrobiłem wymianę tak jak suchy777 i wszystko ładnie śmiga pozdrawiam

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#247 Post autor: ekmir »

suchy777 pisze: regulować linek jakoś szczególnie też nie musiałem - miałem zaznaczone pisakiem położenie przed odpięciem, przy składaniu same trafiły na swoje miejsce
No właśnie zastanawiałem się nad tą regulacją linek

suchy777

#248 Post autor: suchy777 »

ekmir pisze:
suchy777 pisze: regulować linek jakoś szczególnie też nie musiałem - miałem zaznaczone pisakiem położenie przed odpięciem, przy składaniu same trafiły na swoje miejsce
No właśnie zastanawiałem się nad tą regulacją linek

auto stało na luzie, lewarek w położeniu neutralnym
przed rozpięciem linek zamalowałem pisakiem dokąd sięgają
rozpiąłem linki i nie ruszałem ich niepotrzebnie żeby wybierak pozostał w takim samym położeniu, jak przed odpięciem
po wymianie koszyczka i poskładaniu całego lewarka zablokowałem go tym metalowym dynksem
przykręciłem obudowę lewarka do tunelu wsunąłem linki do zapinek, sprawdziłem, że są w identycznym położeniu, jak przed demontażem (może po prostu miałem tu szczęście)
zapiąłem linki, wyciągnąłem blokadę i gotowe

regulacja linek gdzieś była opisana, chyba na ktrórymś z forów vectry
czytałem, ale nie pamiętam gdzie
nie było to nic nadzwyczajnego
- odpiąć linki (w sensie odblokować, bez wyjmowania z zaczepów)
- zablokować lewarek
- ręką poruszać wybierakiem tak, żeby ustawić go w neutralu
- zapiąć linki
- wyjąć blokadę

gdybym musiał to tak właśnie bym zrobił

zbyko71

#249 Post autor: zbyko71 »

Witam wszystkich podepnę się pod temat a mianowicie na pokazanej przez "KOPERNIK" fotce
Obrazek oznaczony 1 sztyft ma wyłupane ząbki czy ten sztyft można dokupić osobno lub ewentualnie z tym białym plastikiem. Jeśli tak to proszę was o jakieś namiary, bo w zestawach naprawczych tego nie widziałem.
Dodam że nigdy nie widziałem jak to wygląda po rozebraniu. Przez to jest problem z wrzuceniem I biegu gdy ten biały plastik przekręca się skośnie. Przychodzi mi do głowy, żeby ten sztyft zastąpić jakimś podobnym trzpieniem. Z góry dzięki za pomoc.

Tomasz

#250 Post autor: Tomasz »

Witam

Sworzeń kupisz tutaj
SWORZEŃ LEWARKA F23- OPEL ZAFIRA - ASTRA - VECTRA
http://allegro.pl/sworzen-lewarka-f23-o ... 08509.html

Też miałem wyłamaną końcówkę. pomogło

poniżej kilka linków z opisem demontażu mechanizmu wybieraka, niestety w obcym języku:
http://opeltis.spaghetticoder.org/doc/de/32842

http://www.schalt-hebel.de/?path=content&contentid=53


czy ktoż ma rysunek całego wybieraka?

zbyko71

#251 Post autor: zbyko71 »

Tomasz pisze:Witam

Sworzeń kupisz tutaj
SWORZEŃ LEWARKA F23- OPEL ZAFIRA - ASTRA - VECTRA
http://allegro.pl/sworzen-lewarka-f23-o ... 08509.html

Też miałem wyłamaną końcówkę. pomogło

poniżej kilka linków z opisem demontażu mechanizmu wybieraka, niestety w obcym języku:
http://opeltis.spaghetticoder.org/doc/de/32842

http://www.schalt-hebel.de/?path=content&contentid=53


czy ktoż ma rysunek całego wybieraka?

Wielkie dzięki :piwo:

Wojtek b

#252 Post autor: Wojtek b »

Witam jestem nowym użytkownikiem forum i prześledziłem wszystkie wypowiedzi dotycząłce problemów
z luzami na lewarku i problemami z wrzucaniem biegów i ponieważ wszystkie manewry wewnątrz auta
(regulacja, wymiana ,części w kasecie )nie pomogły w100%
biegi wchodziły z oporami a teraz został jeden, 2-ka po demontażu akumlatora
i podstawy okazało się że wybierak się rusza a sworzeń wychodzący ze skrzyni niestety nie
chciałbym się dowiedzieć czy to coś na wybieraku to jest śrubka czy tulejka blokująca wybierak z
ze sworzniem bo chyba to jest przyczyna a nie wiem czy to próbować wykręcić czy rozwiercić oraz
czy jak to wyjmę zejdzie mi cały wybierak jeżeli ktoś może podzielić się wiedzą lub wskazać jakieś fotki z demontażu będę wdzięczny

Luis
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 19 lut 2013, 08:16
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Stawiski [BKL]
Auto: Opel Zafira OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#253 Post autor: Luis »

Wojtek b, a nie możesz używać znaków interpunkcyjnych?? Strasznie ciężko się to czyta...
TYLKO OPC... LINE :)

depechetom

#254 Post autor: depechetom »

no po długich męczarniach jutro ja się zmierzę z wymianą tegoż koszyczka... mam nadzieję że się uda :) kurcze tylko żebym pamiętał o zaznaczeniu jakimś pisakiem linek .....
a więc jutro jak nie będzie za zimno startuję ....

suchy777

#255 Post autor: suchy777 »

depechetom pisze:no po długich męczarniach jutro ja się zmierzę z wymianą tegoż koszyczka... mam nadzieję że się uda :) kurcze tylko żebym pamiętał o zaznaczeniu jakimś pisakiem linek .....
a więc jutro jak nie będzie za zimno startuję ....
kiedyś znalazłem taki filmik
klik
co prawda astra G i sposób naprawy nie do końca dla mnie zrozumiały,
ale demontaż bardzo ładnie pokazany - i to się powinno przydać
pozdrówka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”